Korisničko iskustvo na prvom mestu

Internet trgovina sustiže ‘offline’ kupovinu – u narednim godinama odnos 50-50%

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Kako bi mogla da izgleda budućnost online trgovine uz napredne e-commerce platforme i softvere? Detaljan odgovor na ovo pitanje publici je dao Ivan Grujović, Sales Expert u kompaniji SAP. Ivan je tokom svog predavanja na prvoj OMGcommerce konferecniju u Beogradu prisutne upoznao sa SAP Hybris Commerce Cloud platformom i njenim prednostima, te kako izgledaju trendovi kada je reč o odnosu između ‘online’ i ‘offline’ trgovine.

Foto: Marko Đurić

Fokus Ivanovog predavanja bio je pre svega na naprednim e-commerce rešenjima za klijente, te koliko je bitno izgraditi kvalitetno i napredno korisničko iskustvo. On je istakao i važnost prilagođavanja digitalnom svetu i transformaciji kako bi se najlakše došlo do kvalitetnog i željenog proizvoda. Jedan od njih je i SAP Hybris Commerce Cloud Platforma koja se jednostavno implementira i integriše na postojeće sisteme klijenta kada je reč o domenu online trgovine.

Zanimljivo je da pojedine statistke pokazuju da će do 2020. godine kvalitetno korisničko iskustvo biti značajniji parametar od cena i ponuda kada je reč o odabiru davaoca usluga od strane klijenta, a tom prilikom Ivan savetuje:

Konkurencija će vremenom sve više pratiti kada je reč o inoviranju, vreme je vrlo kratko i mora se brzo reagovati. Morate stalno da unapređujete proizvod koji ste stvorili. Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom.

Kada je reč o prednostima pomenute e-commerce platforme kompanije SAP, Ivan je prisutnima približio ključne karakteristike koje ista nudi, a koje su u isto vreme ključni elementi online trgovine:

  • Kontekstualno iskustvo
  • Doslednost kroz nekoliko kanala
  • Serviranje relevantnog sadržaja
  • Inteligentno angažovanje

E-trgovina ulazi u svaku poru društva

Štaviše, Grujović napominje da se okolina onih kompanija koje se bave e-commerce segmentom vremenom značajno promenila, istakavši da kompanije na ovakvoj vrsti tržišta moraju pružati konsistentno korisničko iskustvo. Upravo na ovaj način mogu stvoriti korisnika koji će im se uvek vraćati – „preko 90% korisnika će promeniti mobilnog operatera, banku i drugu uslugu ako njihovo iskustvo nije na najboljem nivou“, ocenio je Grujović.

Marko Đurić

„Pojava pametnih telefona i aplikacija drastično su promenile ponašanje korisnika – što se samo može smatrati izazovom“, smatra Ivan.

S obzirom na to da se SAP Hybris vezuje za Omni-Channel business koji omogućava stalne i agline promene korisnicima. Ivan kaže da rešenje ove kompanije u odnosu na konkurenciju nudi lako i jednostavno korišćenje – te da je ova moderna i agilna platforma u isto vreme i lider sa dolaznim rezultatima u mnogim industrijama.

Navodeći samo neke od izazova ukoliko govorimo Omni-Channel Commerce procesu, Ivan kaže da su to složenost korišćenja, kompleksnost procesa, kao i veliki broj podataka. Tom prilikom, on se takođe osvrnuo i na potrebe korisnika za elektronskom trgovinom, te koja je trenutna situacija kada je reč o odnosu offline i online trgovine:

Kontekstualno korisničko iskustvo zasniva se na tome da što bolje upoznate svog korisnika, morate pratiti ono što on radi i čime se bavi. Ono što je veoma važno jeste da sve više u svetu raste potreba korisnika za elektronskom trgovinom. Očekuje se da će odnos offline i online trgovine stići na 50-50% u narednim godinama, a u ovom trenutku možda iznosi oko 70-30% na strani offline-a.

Put ka visokom korisničkom iskustvu

Nastavivši svoje izlaganje, Ivan kaže da je cilj svake moderne e-commerce platforme da omogući korisnicima da se osećaju kao da su u fizičkoj prodavnici, a zapravo kupuju online. Takođe, istraživanja su pokazala da 62% B2B korisnika smatra je da je e-commerce fundamentalno promenio način korisničke interakcije.

Privevši svoje predavanje kraju, Ivan kaže da svaka e-commerce platforma mora biti prilagođena industriji, da obuhvata i B2B i B2C potrebe, dok se do agilnosti na tržištu stiže ukoliko se korisnicima pruže jednostavni i napredni alati, uz smanjenje kompleksnost sa velikim brojem sistema. „SAP Hybris je zasnovan na proverenim primerima i greškama, te nam je cilj da uvek stvaramo nešto što će doprineti visokom korisničkom iskustvu“, zaključio je Ivan.