Uoči festivala Kaktus 2016.

Rikardo Fergoso, McCann Paris: Bežimo od ‘lokalnog’ iako publika ceni autentičnost

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Vredan rad, strast, kreativnost i analitičko razmišljanje put su koji vodi do naprestižnijih nagrada u industriji oglašavanja. Da priznanja pak ne moraju da budu jedini pokazatelj uspešne karijere – već da su svakodnevne, male pobede daleko bitnije – smatra i Rikardo Fergoso, izvršni kreativni direktor agencije McCann Paris koji ove godine gostuje na KAKTUS 2016. festivalu u Beogradu.

ricardo

Tokom svoje karijere Rikardo je osvojio više od 30 prestižnih međunarodnih nagrada među kojima se nalaze i dva eurobest Grand Prixa, ali i čak 7 Kanskih lavova.

„Pored konstantnih izazova, rad sa velikim kompanijama donosi niz novih saznanja koje dodatno oplemenjuju pojedinca na profesionalnom nivou, gurajući vas uvek napred kako biste naučili nešto novo“, započeo je razgovor Rikardo u čijem se rezimeu mogu naći neki od najvećih i najpoznatijih globalnih brendova: BMW, McDonalds, Netflix i Coca-Cola. Kako izgleda voditi takve klijente na evropskom tržištu? Fergoso odgovara:

Podizanje standarda, te kreiranje posla i radnog mesta koje je vredno univerzalnih vrednosti, glavni su faktori i šanse koje nam globalni brendovi mogu doneti. To je ono što oblikuje posao izvršnog kreativnog direktora koji je pun raznih izazova. Svaki put kada kreirate kampanju, vi znate da će ista doći do velikog broja ljudi – a tek onda shvatate da je vaš rad bio vredan truda i energije koju ste kolektivno uložili.

Lokalnom tržištu trebaju autentične kampanje

Upitavši Rikarda koliko su brojne nagrade među kojima se nalazi čak 7 Kanskih lavova, uticale na razvoj njegove karijere, on dodaje da sama priznanja jesu bitna budući da predstavljaju krunu nečijeg rada, ali ih ne stavlja na prvo mesto. Kako kaže, važniji je duh kreativnog procesa koji vodi do finalnog rezultata. „Ukoliko pobeđivanje znači stvaranje najboljeg mogućeg rešenja, onda dobijanje nagrada i nije nešto posebno. Trudim se da uvek gledam na sledeću veliku stvar, fokusirajući se ka pronalaženju novih saznanja koja bi mogla da promene neke zacrtane perspektive. Nagrade su prošlost, a ono što se stvarno računa jeste šta ćete vi napraviti od svoje budućnosti“, jasan je Rikardo.

KAKTUS

O radu sa globalnim brendovima Rikardo će govoriti tokom svog gostovanja u Beogradu.

Na pitanje da li domaće agencije trebaju da se okreću globalnim kampanjama i već ustaljenim normama ili da krenu nekim drugim putem, Fergoso napominje da je lokalno reč koju često zanemarujemo usled aspiracija da težimo nečem drugom, iznad nas samih:

To ne znači da treba podići nove barijere ili granice. Pravo značenje lokalnog jeste kapacitet preuzimanja svih prednosti lokalne kulture i istorije kako bi se svetu ponudilo nešto jedinstveno, svaka zemlja to ima. Zato idite ka lokalnom, pronađite prave strategije kako bi bili uspešni i otvoreni za sve ono što vam ostatak sveta može ponuditi. To je dobitna kombinacija, verujte mi.

Kao predavač na predstojećem KAKTUS 2016. festivalu, Rikardo je pozdravio jedan ovakav događaj, nadovezavši se kako čvrstvo veruje u potencijal lokalne inicijative. Veliki evropski festivali jesu važni za industriju, ali se najbolji susreti i kontakti ostvaruju u znatno opuštenijem i autentičnom okruženju. Izazov je pronaći pravi balans i biti dovoljno uspešan kako bi se privukli mladi talenti, dodaje on.

Pronađite ugao, distancirajte se i – pucajte

Za kraj, zanimalo nas je kako zapravo izgleda jedan radni dan na poziciji izvršnog kreativnog direktora u agenciji poput McCann Paris, ali i koliko je izazovno ostati ispred konkurencije u 2016. godini:

Običan radni dan ECD-a veoma je jednostavan: pokušavam da se maksimalno fokusiram na važne obaveze i pokušam da izbegnem ogroman broj beskorisnih stvari koje dolaze sa raznih strana. Ovaj posao se zasniva na postavljanju prioriteta i držanja pravih distanci u cilju nalaženja i sagledavanja realnih potencijala kreativnog posla.

Zaključivši kako mu analitičan pristup dozvoljava da obavi gotovo sve zacrtane obaveze, Fergoso dodaje da na kraju dana ipak uspeva da ostane na površini svoje to-do liste, ali vremena za opuštanje u ovoj industriji nema – pogotovo ne u 2016. godini kada konkurencija nikada ne spava.

Netokracija je kao medijski partner podržala KAKTUS 2016. pri čemu je više informacija o predstojećem festivalu integrisanih komunikacija dostupno na zvaničnom sajtu konferencije gde se nalazi i kompletan spisak predavača i članova žirija.