Digitalne priče i događaji koji su obeležili 2017. godinu

Nema sumnje da je 2017. godina bila jedna od onih koje će se pamtiti. Bilo da govorimo o digitalnom marketingu, razvoju celokupne IT industrije, bitkoinima ili pokušajima za uspešniju digitalizaciju srpskog društva, neminovno je da se svet ubrzano menja, kao i da je sve više informacija koje nas okružuju.

Redakcija Netokracije u Srbiji želi vam srećne novogodišnje i božićne praznike! 🙂

U retrospektivi, nekolicina je događaja koji su obeležili prethodnih 360+ dana i koji su svojom važnošću doprineli jačanju ili promeni društva u kome živimo, ali i industrija u kojima radimo. Spisak koji sledi, pregled je najznačajnijih događaja koji su prema našem mišljenju oblikovali godinu iza nas, ali i jasan podsetnik da nas u 2018. godini očekuju sasvim nove vesti – novi događaji, drugi ljudi i potpuno nove priče.

Marko Mudrinić (urednik i suosnivač)

Frame podigao $16 miliona u novoj rundi finansiranja – među investitorima i Microsoft Ventures

Iako nas i dalje muče pojedine “dečije bolesti” kada govorimo o tehnološkom preduzetništvu u Srbiji, nema sumnje da je vest o tome kako je američko-srpski Frame osigurao 16 miliona dolara investicije od investitora među kojima se našao i Microsoft Ventures, jedna od najvažnijih vesti za domaći startap ekosistem u 2017. godini. Kompanija nastavlja da širi svoj tim u Srbiji, dok proizvod (servis za vrituelizaciju računara) već uveliko nalazi svoju primenu u poslu, uz podršku velikih imena iz Silicijumske doline.

Otvoreno pismo Marku Zuckerbergu

Nakon godišnjih odmora i bezbrižnog perioda u svetu digitalnog marketinga, krajem oktobra čitavu Srbiju pogodio je “digitalni Tomahavk” u vidu Explore Feed-a koji je drastično oborio organski doseg Facebook stranica. Preko noći, reach je postao komoditet za koji se gotovo isključivo plaća, a sve to u cilju boljeg korisničkog isksutva – tako nam makar rekoše iz Facebooka. Bez informacija kada će se period testiranja završiti, domaći marketari morali su da se prilagode novonastalim promenama, a da li je Explore Feed samo prolazna stvar, videćemo tek u 2018. godini.

Marko Crnjanski (zamenik urednika)

Crvena Zvezda i Cedevita u esportu: Ima li mesta poznatim klubovima među novom generacijom gejmera?

Poslednja predviđanja pokazuju da bi prihodi od esporta do 2020. godine mogli da iznose čak 1,5 milijardi evra. Sve veća ekspanzija gejming turnira prepoznata je i u regionu, a pored već ustaljenih timova, svoju šansu za slavom traže i klubovi poput Crvene Zvezde i Cedevite koji se postepeno priključuju regionalnoj esport ligi. Sa druge strane, bitno je napomenuti da će esport biti sve popularniji u regionu, okupljujući nove timove pred kojima je jedan potpuno nov izazov – skinuti sa trona KlikTech, šampiona prve Vip Adria Lige u LoL-u. Za to će im se šansa ukazati već naredne sezona koja će biti bogatija za nove igrače, za nove igre, ali i bogatija dobro poznatim regionalnim imenima iz domena sporta.

Srpski UrbiGo uvodi pametne (i povezane) vertikalne bašte u naše domove

UrbiGo tim stoji iza pametnih vertikalnih bašti za uzgoj začinskog bilja koje funkcionišu koristeći posebne senzore koji korisniku šalju potrebne informacije na pametni telefon ili tablet. Prema mom mišljenju, velike stvari čekaju ovaj mladi beogradski tim – pre svega izazov sa kojim se susreće svaki tehnološki preduzetnik, a to je usavršavanje samog proizvoda, kao i potraga za investicijom koja bi im pomogla da brže skaliraju svoj proizvod i plasiraju ga na tržišta Evrope, Skandinavije i Severne Amerike.

Milena Rašić (novinarka)

Da li je srpsko društvo zaista spremno za digitalnu transformaciju?

Potreba za digitalizacijom srpskog društva ove godine bilo je jedno od ključnih pitanja i državnog i privatnog sektora. Proces digitalizacije je, pored ekonomskog rasta i obrazovanja, jedan od stubova na kojima bi, prema ekspozeu sadašnje predsednice Vlade Ane Brnabić, trebalo da počiva rast srpske privrede. Istovremeno, privatni sektor počeo je aktivno da radi na unapređenju IT sektora i njegovoj implementaciji u druge oblasti i to je jedan od razloga nastanka Inicijative digitalna Srbija, koju je osnovalo osam vodećih srpskih tehnoloških kompanija. Rezultate njihovih napora tek očekujemo u periodu koji sledi.

Šta je to Blockchain i kako ga možemo koristiti?

Iako je “svetsku slavu” stekao kao sistem za bezbednu razmenu najpre bitkoina, pa zatim i ostalih kriptovaluta, izgleda da je ove godine postalo mnogo jasnije da blockchain više nije samo to. Njegova široka potencijalna primena (od ekonomije, preko administracije, do glasanja putem Interneta) polako počinje da se sprovodi u realnosti, a poslednji u nizu primera je primena ove tehnologije u javnoj upravi u Beču.

Marko Tadić (Business Developement)

Šta je GDPR i kako će uticati na industriju ‘online’ oglašavanja?

25. maja 2018. godine čeka nas jedna jako bitna promena. Primena GDPR stupa na snagu i način na koji prikupljamo podatke naših korisnika moraće da postane daleko transparentniji, sa jasnim fokusom na korisnike i njihovu privatnost. Ova regulativa ne pogađa sama advertajzing, već i sve industrije koje se bave prikupljanjem podataka korisnika. Na kompanijama ostaje da svoje poslovanje prilagode novoj regulativi, a ukoliko to ne urade – mogla bi ih dočekati neprijatna novčana kazna.

Top 5 saveta kako da ‘oživite’ vaš Instagram Story i ispričate korisnicima zanimljivu priču

Apsolutni pobednik digitalnog marketinga u godini za nama jeste Instagram Stories. Preko 300 miliona dnevnih korisnika ove aplikacije nam govori da ljudi obozavaju kratak i zanimljiv sadržaj, a brendovima pruza mogućnost da ispričaju svoje kreativne priče. Kopiranje Snapchatove formule izgleda da se veoma isplatilo.


U ime čitave redakcije Netokracije, želimo vam srećne predstojeće praznike u nadi da će vaša priča oblikovati godinu koja je pred nama! 🙂

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.

Startapi i poslovanje

CESAwards 2018: Poznati srpski finalisti – glasajte za najbolje domaće startape

Javno glasanje za nacionalne finaliste u okviru Central European Startap Awards je već započelo i trajaće sve do 21. septembra. Publika će tako imati priliku da glasa za startape iz zemalja Centralne Evrope i država iz regiona među kojima će se 10 kompanija iz Srbije imati šansu da se izbori za veliko finale 22. oktobra.