Fotografi 'on demand'

Pinpic: Srpsko-kanadski ‘Uber za fotografe’ osvanuo na Kickstarteru

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Ekonomija deljenja (sharing economy) igra sve veću ulogu u našim životima. Ukoliko želimo prevoz tu je Uber, za smeštaj pak koristimo Airbnb. Jedan srpsko-kanadski startap rešio je da korisnicima ponudi ‘Uber za fotografe’, te napravi jedinstven marketplace na kome se mogu unajmiti profesionalci spremni da odgovore na različite tipove fotografisanja — od putovanja, portreta, preko svadbi i događaja. U razgovoru za Netokraciju, osnivač Alen Ankajcan otkriva više detalja.

pinpic_main

Pinpic tim: Alen Ankajcan, Ivan Maloparac, Saša Ružanović i Urooj Qureshi

Ukoliko ste se zapitali ko stoji iza predivnih fotografija na kojim vaši prijatelji uživaju na godišnjem odmoru, odgovor bi mogao biti niko drugi no profesionalni fotograf. U 2014. godini turistička fotografija postala je poprilično velika stvar, pri čemu sve veći broj ljudi unajmljuje profesionalne fotografe kako bi zabeležili onaj savršeni zalazak Sunca koji će i privući najviše lajkova i komentara. Zaboravite na vaš iPhone i selfie stick, to je tako passé.

Vođen ličnim iskustvom tokom letovanja u Grčkoj, sa sličnim problemom susreo se i Alen Ankajcan, suosnivač startapa Pinpic koji je ovih dana osvanuo na Kickstarteru, a koji spaja korisnike u potrazi za samim fotografima — putem jednostavne mobilne aplikacije (baš kao što to radi i Uber).

„Do sada smo registrovali preko 400 fotografa u našoj bazi“, započeo je razgovor Alen ističući kako se ovaj srpsko-kanadski tim upoznao tokom 2015. godine kada se i započelo sa realizacijom ideje. U svojoj osnovi, Pinpic je web servis koji fotografima omogućava da kreiraju besplatan profil i portfolio i tako prikažu svoj rad, ali i mobilna aplikacija koja korisnicima pruža veliki izbor profesionalnih fotografa dostupnih za unajmljivanje u njihovoj neposrednoj blizini.

‘One-stop shop’ u potrazi za fotografom

Ankajcan ističe da su mu se na projektu pridružili i Ivan Maloparac (CTO) te Urooj Qureshi koji dolazi poreklom iz Kanade, ali i koji je zadužen za biznis deo čitave priče. Trojica suosnivača proveli su drugu polovinu 2015. godine istraživajući tržište i pripremajući MVP, dok Alen dodaje da su prvi feedback dobili od zainteresovanih fotografa i pre nego što su imali proizvod — samo još jedna potvrda da Lean Startup zaista funkcioniše.

product1

Pregledan portfolio, ali jasno istaknute cene, pružiće korisnicima laku i jednostavnu rezervaciju željenog fotografa (Izvor: Pinpic/Kickstarter)

Iako je u prvoj fazi servis okrenut isključivo fotografima, pokušavajući da se u alpha periodu prikupi što veći broj pružaoca usluga, Ankajcan kaže kako se otvaranje naredne faze planira već krajem marta, kada će prvi korisnici i moći da unajme fotografa putem aplikacije. Na pitanje po čemu se Pinpic zapravo razlikuje od drugih freelance platformi na kojima se takođe mogu pronaći fotografi, momci napominju da njihov servis u većoj meri teži sveobuhvatnom rešenju (kao i Uber), te da korisnici direktno iz aplikacije mogu platiti za uslugu, dok je Pinpic taj koji obrađuje uplatu i kasnije je prosleđuje fotografima. Drugim rečima, one-stop shop za sve vaše fotografske potrebe.

Treba napomenuti i da je servis u potpunosti besplatan za fotografe koji besplatno mogu podesiti svoj profil i istaknuti svoje prethodne radove. Uslugu tj. fee plaća krajnji klijent, dok Pinpic uzima od 10% do 12% u zavisnosti od sume, kao i 3% za standardnu tranzicionu taksu koju plaćaju fotografi.

Fotografi iz Evrope, korisnici iz Amerike

Na pitanje kojim turistima je Pinpic zapravo namenjen, Ankajcan kaže da je tim u prethodnom periodu uložio dosta truda kako bi se kreirala što veća baza fotografa iz Evrope. Ideja je da se, makar u početku, njihove usluge ponude turistima koji dolaze iz Sjedinjenih Američkih Država i Kanade — budući da je trend unajmljivanja profesionalnog fotografa za dokumentovanje ovakvih putovanja i najzastupljeniji među ovom ciljnom grupom.

Danas imamo dosta fotografa iz Srbije, Rumunije, Grčke i Italije. Ukoliko korisnici zatraže fotografe i u drugim većim gradovima, lako ćemo ih dodati. Želimo da vidimo u kom pravcu će zahtevi ići i pažljivo osluškujemo povratne informacije naših korisnika.

Dotakavši se teme investicije, Alen kaže da je tim sve do sada vredno pripremao Kickstarter kampanju koja je ovih dana lansirana. Cilj je privući prve korisnike i pokazati da tu postoji tractiona potom se kreće u proces podizanja investicije. Dodajući da su već započeli razgovore sa nekoliko Venture Capital investitorima iz Kanade, on ističe da će tim preko leta ujedno i testirati čitav koncept, ali i da su otvoreni sa razgovore sa drugim zainteresovanim investitorima.

Više informacija o prijavama za fotografe i uslovima korišćenja dostupno je na zvaničnom sajtu Pinpic servisa, kao i na Kickstarter kampanji koja je upravo u toku.