Održan prvi OMGcommerce u Beogradu

Mastercard u Srbiji: Korisnici spremniji za plaćanje pametnim telefonom

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Dom omladine u Beogradu ugostio je prošle nedelje prvi OMGcommerce – konferenciju posvećenu finansijama i trgovini iz ugla ‘mobile-first’ korisnika. Više od 140 učesnika imalo je priliku da čuje domaće stručnjake iz domena e-commercea i bankarskog sektora, dok je jedan od gostiju bio i Gabriel Ghita, Business Development Manager u Mastercardu koji je prisutnima otkrio podatke i trendove najnovijeg istraživanja ove kompanije kada je reč o implementiranju novih platnih tehnologija.

Foto: Marko Đurić

Gost iz Mastercarda ujedno otvorio prvu Netokracijinu OMGcommerce konferenciju u Beogradu kao keynote predavač. Približivši ukratko publici detalje iz svoje poslovne biografije, Ghita se ubrzo osvrnuo na istraživanja o implementaciji platnih tehnologija za CEE region. Kako je naveo na početku, statistike pokazuju da Evropa ima veliki rast e-commerce usluga, ali takođe i korisnika koji sve više ukazuju poverenje elektronskom načinu plaćanja koje beleži rast i do 50%.

Elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu

Činjenica je da se u zemljama Zapadne i Srednje Evrope ulažu značajna sredstva u e-commerce, ali i veliki napori kompanija i banaka kako bi se napravile primamljive mobilne platforme. Otuda ne čudi podatak da je u državama poput Češke Republike zastupljeno čak 60% elektronskih transakcija, dok je na primer u Mađarskoj i Rumuniji taj procenat nešto manji i iznosi 25%, odnosno 30%, pokazalo je istraživanje Mastercarda.

Govoreći o Srbiji, Ghita dodaje da nije previše upoznat sa stanjem e-commerce segmenta, dok sa sigurnošću može da potvrdi da elektronska plaćanja rastu iz godine u godinu u našoj zemlji, te da je m-commerce najbrže rastući segment e-commerce-a, što će tek predstavljati veliki izazov za kompanije ali i banke. Sa druge strane, razvoj NFC tehnologije, rast beskontaktnog plaćanja i popularnost m-bankinga usmeravaju korisnika da svoje finansije i transakcije prebace na pametne telefone, a Ghita tom prilikom dodaje:

Vremenom je dosta toga napredovalo, kartice su sada samo popularne kada je reč o e-commerce trgovini i kupovini na Internetu. Trendovi pokazuju da mnogi korisnici smatraju kako će kartice vremenom postati beznačajne s obzirom na to da tehnologija mobilnog plaćanja ima sve veću popularnost – kao i ona tehnologija koja dopušta integraciju tih istih kartica u telefon, kao što je e-wallet.

Marko Đurić

Gabrielovo predavanje otkrilo je da nove metode plaćanja beleže velik rast na prostoru Centralne i Istočne Evrope.

Bezbednost za korisnike uvek na prvom mestu

Ono što mnoge kompanije, a posebno banke stavljaju na prvo mesto ukoliko govorimo o implementaciji platnih tehnologija, jeste sigurnost i bezbednosti korisnika prilikom obavljanja transakcija. Ghita pak navodi da pojedini regulatorni okviri savremenog oblika plaćanja nisu uvek na pravom mestu u pojedinim zemljama, tako da bi uz taj podatak i zloupotreba korisničkih podataka mogla da bude velika mana u procesu elektronskih plaćanja.

Ako želite da uradite dobar posao u e-commerceu morate da investirate mnogo novca i u isto vreme zaposlite mlade talentovane ljude. To je posebno važno jer ćemo u bliskom periodu govoriti o naprednim procesima plaćanja, a samo neka od njih je bazirana na veštačkoj inteligenciji i skeniranju lica putem prednjih kamera telefona (face recognition), koje bi mogle da se iskoriste prilikom procesa potvrde kupovine.

Osvrnuvši se nešto detaljnije o tehnologiji vezanoj za sigurnost prilikom online transakcija, Gabriel u prvi plan stavlja 3D secure tehnologiju kao globalni standard, koji se razvijao godinama i definitivno će predstavljati budućnost i izazov za banke u narednom periodu. On takođe smatra da bi banke i korisnici u narednom periodu mogle da se suoče sa izazovima poput izbacivanja SMS obaveštenja i potvrde putem posebnih kodova, za koje Gabriel smatra da su samo dodatni komplikovani procesi za korisnike u m-commerce iskustvu.

„Sve ovo o čemu smo govorili je budućnost koja nas čeka vrlo brzo, te je za sada većina projekata samo u razvoju i domenu ideje. Na primer, biometrijski telefoni koji će brže nego što mislimo da se nađu u našim rukama, biće samo jedan od izazova za banke u periodu koji je pred nama, zaključio je Gabriel na kraju.