Odgovor Vladimiru Jovanoviću na kritike povodom teksta o taksistima i CAR:GO

Poštovani gospodine Jovanoviću, puno Vam hvala na detaljnoj analizi autorskog teksta koleginice Rašić koji je nastao kao 'summa summarum' prošlonedeljnih događaja. Pravo je zadovoljstvo pročitati odgovor u vidu blog posta, budući da je domaća blogosfera potpuno utihnula i da je ovakvih tekstova sve manje. No, sada je red na nas da uzvratimo istom merom.

Hajde da se ogradimo u startu, da ne bude da nismo rekli ili nismo napisali, kao što je kolega iz Večernjih novosti “komentarisao” Insajderovo istraživanje o Er Srbiji: korisnici smo CAR:GO usluga i lično poznajem direktora ovog servisa – upoznali smo se kada je aplikacija krenula da se razvija, a tada smo imali priliku da među prvima predstavimo servis.

Za razliku od drugih brendova i kompanija sa kojim sarađujemo, sa CAR:GO nikada nismo imali komercijalnu saradnju u vidu razmene novčanih ili drugih sredstava za usluge promotivnog nastupa na Netokraciji. Jednom su bili zvaničan partner naše Ladies of New Business konferencije gde su učesnice i učesnici imali priliku da iskoriste kupon za popust na prvu vožnju.

Što bi se reklo, nama nit’ iz džepa nit’ u džep.

Rukavica je bačena

Krenimo od početka.

Tvrdite da je analiza koleginice Rašić zapravo click-bait i ništa drugo, pozivajući se na “amatersku propagandu koju je ovaj medij objavio”. Štaviše, iz naslovne grafike koja ilustruje vaš tekst, zaključio bih da sadržaj na našem sajtu smatrate potpunim ekskrementom, što izlazi iz okvira pristojnosti i spremnosti na argumentovanu diskusiju i isto tako ulazi u domen kvazi-novinarstva na koje i sami aludirate, a bogme kojim se i sami koristite.

Jer naše je ime ipak u naslovu vašeg teksta, a tu je da bi izazvalo reakcije – ne zato što smo vam simpatični.

Još od vašeg prvog teksta kada ste kompletnu IT scenu nazvali licemernom i kada su nam se imena prvi put srela u komentarima, zastupate isti stav: CAR:GO nije legalan, CAR:GO ne plaća porez, taksisti su žrtve, a korisnici ovog servisa – samo razmaženi programeri sa prevelikim platama i nedostatkom emocionalne zrelosti. Našu analizu, pak, mora da ste doživeli jako lično budući da ne odustajete da branite “čast” taksi prevoznika. Kažete:

Razlozi za podršku nelegalnom udruženju meni su apsolutno neverovatni i tačno pokazuju da autori tih tekstova nemaju dodira sa realnošću. Ponašaju se kao da ne žive u Srbiji sa potpuno rasturenom privredom, već u bogatoj Americi gde većina stvari funkcioniše.

Dragi gospodine Jovanoviću, sa potpuno rasturenom privredom susrećemo se gotovo svaki dan. Svaki put kada kročimo na ulicu i napustimo svoj dom. Tu, na svakom ćošku, neko gleda kako će da nas “zavrne” ili kako će da se “ugradi”, nemareći za naš boljitak.

Na istom tom ćošku naićićemo na taksiste koji odbijaju da nas voze na kraćim relacijama, a kada i prihvate vožnju, velike su šanse da će nas sačekati vozilo starije od 20 godina, ali i taksisti koji isto tako ne znaju grad pa im je potrebno naše objašnjenje oko ulica. Taksisti koji “nemaju sitno” i koji nas neretko voze dužim putem do odredišta. Nešto dalje, nailazimo i na naše prijatelje iz inostranstva pred kojima zacrvenimo svaki put kada nas pitaju zašto su prevoz od aerodroma do Zemuna platili 50 evra.

Da li o takvoj realnosti govorite, gospodine Jovanoviću?

Radi se za novac, ne za slavu

Argument u Netokracijinom članku je da bi onda licence postale skupe i da bi taksisti mogli da ih prodaju za neverovatne cifre kada odu u penziju. Pa šta?!? Kakve to veze ima sa putnicima? Neka odu u penziju sa malim bonusom, jer će im penzija na osnovu taksiranja i onako biti apsolutno minimalna i jedva dovoljna za preživljavanje.

Cena licence direktno je povezana sa cenom usluge tj. nemogućnošću uvođenja konkurentnijih cena, na štetu krajnjih korisnika. Ljubazno ću vas zamoliti da još jednom pogledate primer iz Njujorka (au ček, ali mi nismo u Americi…), pošto je takav sistem funkcionisao do pre nekoliko godina i odnosi se isključivo na taksiste.

Ako su sami korisnici odabrali ride-sharing aplikacije i to ne samo zbog cene, već i zbog usluge tj. lakoće naručivanja i plaćanja i time doprineli smanjenju broja taksi vožnji, gde je osnov vaše tvrdnje da bi se medaljoni i njihova kasnija prodaja pokazali kao model koji će zasigurno uvesti red u industriju taksi prevoza?

Dok Vi, gospodine Jovanoviću, govorite o regulaciji taksi industrije, ostatak Srbije govori o široj promeni uslužne industrije zbog koje se pred korisnike tj. građane stavlja mogućnost izbora.

Vidite, lepota slobodnog tržišta je ta što ono samo odlučuje vrednost nečega, bilo da govorimo o novcu ili licencama. Da ste izgubili sav novac na berzi ulažući u X, a korisnici kupovali Y, pa ne biste valjda državu krivili? Taksisti, koliko god insistirali na zaleđini države, žive od vožnji koje poručuju obični građani – a upravo ti obični građani, vi i mi – imaju pravo glasa u svetu kapitalizma. Uostalom, i sami kažete:

Argument da je mušterija uvek u pravu ima smisla samo dok je posao profitabilno raditi. To je okvir u kome se može udovoljavati njihovim željama i tako i treba da bude.

Pa čekajte, zar mislite da Uber, Lyft, CAR:GO ili bilo koji drugi servis ovog tipa posluje zato što je u pitanju zabava, a ne zato što žele da ostvare profit? Navedite mi jedan ozbiljan biznis kome je krajnji cilj da izgubi novac (ne govorim o periodu rasta kada su ulaganja veća, samim tim i poslovanje može biti u minusu) i ja ću vam prvi aplaudirati.

‘Neki pametni, sa kompjuterima’

Da bi se sprečile prevare i da bi se vožnje bolje organizovale i rasporedile na fer i optimalan način. Sve je jedno da li je u pitanju poziv preko telefona ili preko aplikacije, on će u dogledno još postojati. Srećno onima bez takvog centra jer će se njihovi vozači natrošiti goriva na lažne pozive.

Kao osoba za koju pretpostavljam da živi od rada na računaru, ne možete me ubediti da ste ozbiljno pristupili ovoj diskusiji kada napišete da jedan call centar može zameniti kompjuter u pogledu sprečavanja prevara, optimizacije vožnja i raspodele resursa. Jednostavno, ne možete.

Taksi udruženja već koriste mobilne aplikacije za prosleđivanje vožnji. Unapređenje dolazi svuda, a njeno nepoznavanje te činjenice samo pokazuje koliko je pogrešila i u ostatku teksta.

Da prostite, gospodine Jovanoviću, na isti onaj ekskrement s početka teksta i mašnu da stavite – to će na kraju dana ipak biti samo govno. A što se modernizacije i digitalizacije tiče, završiću analizu vašeg odgovora izjavom gospodina Boška Vukojevića, predstavnika Privredne taksi komore Srbije koji je u TV duelu na N1 izjavio da neće u 53. godini da menja svoj posao zato što su se “pojavili neki pametni sa kompjuterima”.  

Da li su ovo zaista “boje” koje želite da branite, gospodine Jovanoviću?

Marko Mudrinić
Urednik Netokracije

PS: Naredni put nas slobodno označite na društvenim mrežama kako na odgovor ne biste čekali pet radnih dana. Radi smo za diskusiju.

Ostavi komentar

  1. Vlada

    Vlada

    3. 5. 2018. u 16:48 Odgovori

    I originalni i ovaj tekst su potpuno bez ikakve veze. Koleginica Rasic se bavi potpuno irelevantnim stvarima uz obilje senzacionalizma, i apsolutno je moguce, cak mozda i potpuno tacno, reci da je u pitanju click bait tekst.
    Preko 20 godina sam u “tehnologiji” i neko sam ko pozdravlja svaki korak ka racionalizaciji, inovaciji i simplifikaciji svakog drustveno-socijalnog problema. Pitanje Car:Go nije ni na koji nacin vezano za korisnicko iskustvo, tehnologiju ili sigurnost vec iskljucivo za legalnost onoga sto se radi.
    Vec znamo da je preduzece registrovano za konsultantske usluge. Ono sto ne znamo je kakve ugovore potpisuju sa vozacima, ako ih potpisuju, i kako su ti vozaci registrovani kao pravna lica. Kako placaju porez? Ko placa porez? Ko brine o kvalitetu usluge? Ko brine o uracunljivosti lica koje vrsi prevoz? Ko je odgovoran za tehnicku ispravnost vozila? Ko je nadlezan u slucaju spora ili bilo kakvog problema? Ako neko dozivi sudar u autu Car:Go, da li je osiguran? Kako se isplacuje osiguranje i ko ga isplacuje? Ko je nosilac osiguranja?

    To su bitna pitanja a ne da li ja mogu da narucim vozilo preko aplikacije i da platim preko nekih bodova, nazovimo ih tako.

    • Taksista

      Taksista

      4. 5. 2018. u 12:33 Odgovori

      Najzad neko ko pravilno shvata problematiku. Slobodno tržište ne podrazumeva odsustvo regulative, pogotovo ne u slučaju javnog prevoza. A prevoz od tačke A do tačke B nikako ne može biti “limo” prevoz već samo TAXI.

  2. Jozef

    Jozef

    3. 5. 2018. u 17:22 Odgovori

    ne zelim mda stajem ni na jednu stranu (mislim na taxi i car/go) ali su neke stvari krucijalne < da citiram Vladu, komentar iznad< " Vec znamo da je preduzece registrovano za konsultantske usluge. Ono sto ne znamo je kakve ugovore potpisuju sa vozacima, ako ih potpisuju, i kako su ti vozaci registrovani kao pravna lica. Kako placaju porez? Ko placa porez? Ko brine o kvalitetu usluge? Ko brine o uracunljivosti lica koje vrsi prevoz? Ko je odgovoran za tehnicku ispravnost vozila? Ko je nadlezan u slucaju spora ili bilo kakvog problema? Ako neko dozivi sudar u autu Car:Go, da li je osiguran? Kako se isplacuje osiguranje i ko ga isplacuje? Ko je nosilac osiguranja?"

    Mislim da je ovo sjajno osvezenje rasprave u smislu resavanja problematicnog poslovanja taksista i novo obrazovanih servisa. Da ce morati da se nalazi optimalan balans za placanje poreza (i ostalih dazbina, osiguranja itd) i olaksavanja poslovanja svima koji bi zeleli da budu konkurencija u nekom poslu.
    Jer ovo sa taksistima je katastrofa u smislu neodgovornosti drzave, a novi servisi jos uvek nisu legalno primenjivi kao na zapadu…
    Kako god.
    Sjajan posao Netokracije da pokrene teme koje su zaista interesantne za citaoce, a jos bolje je kad ljudi iznesu svoje misljenje na tu temu (kao Vladimir Jovanovic). Bez uvrede, ali svaka kritika ili sugestija je pametnim ljudima dobrodosla, jer pohvala je uglavnom bez ikakvih stimulacija za bolji rad.. Uzdravlje!

  3. Milan

    Milan

    3. 5. 2018. u 18:12 Odgovori

    Čovek iz udruženja taksista objašnjava da ne želi da se menja jer je još malo do penzije. Takođe, njegov argument je da neće da se odrekne monopola kada se toliko borio za monopol.

    Sve drugo je bespredmetno.

  4. Lazar

    Lazar

    3. 5. 2018. u 18:49 Odgovori

    Marko,

    To otvoreno i slobodno trziste za koje se zalazes funkcionise samo ako daje jednake uslove svima i svi igraju po istim pravilima. Trenutno imas u Beogradu 6.500 registrovanih taksista koji placaju dazbine i ispunjavaju zakonom propisane uslove za bavljenje tim poslom i jos neki slican broj divljaka koji ne ispunjavaju nista, ne odgovaraju nikome, varaju narod, a opstaju samo zato sto smo, budimo realni, banana drzava.

    I sad se pojavljuje taj Car:go koji je isto sto i divljaci u sustini koliko ja uspevam da shvatim, samo eto imaju fensi aplikaciju pa ih to cini ok. Valjda je jedina razlika sto ne mogu da steluju taksimetre kako koji hoce ali sem toga je isto.

    Ja ne kapiram kako to moze da se pravda? To je bukvalno definicija nelojalne konkurencije kad jedna grupa ili firma ima povlascen polozaj na trzistu. Neka se registruju kao taksi udruzenje, ispune sve uslove a onda neka koriste koje god hoce moderne nacine za organizovanje posla, ja to potpuno podrzavam. Do tada su divljaci sa aplikacijom, u drzavi i gradu koje ne zanima nista sem koliko su dobri u nabavkama fontana, a stvaran zivot ko sisa…

  5. Yutopian

    Yutopian

    3. 5. 2018. u 18:57 Odgovori

    Gotovo identičan komentar kao Vlada sam postavljao na različitim portalima i stranicama. Suština je u (ne)poštovanju postojećih propisa o prevozu putnika. Čak tu nema ni “sive zone” na koju bi se Car-Go pozivao a bili bi legalni kada bi za njih isključivo radili postojeći taksisti i profesionalni vozači (sa propisno registrovanim vozilom). Sve je to trenutno kao cool, sve dok se nešto loše ne dogodi u tom “putovanju od tačke A do tačke B”, samom putniku, vozaču ili drugim učesnicima u saobraćaju.

  6. BizNet

    BizNet

    3. 5. 2018. u 19:58 Odgovori

    Radi se o klasičnoj zameni teza. Lažne optužbe na račun CAR:GO dokazuju i to da ne štrajkuju svi taksisti i da ima onih koji pošteno svoj posao.

  7. Misha

    Misha

    4. 5. 2018. u 18:30 Odgovori

    Opet veoma važna tema – da li Car&go plaća porez? U zemlji gde razni Miškovići i Kostići duguju milijarde, gde je privatizacijom opljačkana esencija cele države, mi brinemo o stotinak vozača koji su kao siva ekonomija…

  8. Marko Markovic

    Marko Markovic

    5. 5. 2018. u 13:48 Odgovori

    To je isti covek koji je napisao da iz Comtrade IT akademije izlaze strucni i kompetentni junior developeri (??) jer kurs traje godinu dana (??) , dok iz BIT-a npr izlaze jedva douceni, iako IT Akademija ima smesan fond casova i kolicina prenesenog znanja za taj vremenski period je zanemariva, BIT u dva meseca ima veci fond casova, da ne pricam o kvalitetu sadrzaja. Ocigledno cega god se hvata, hvata se povrsno, pa i svog “posla”, kao i “istrazivanja” za svoje clanke. Zahvaljujuci internetu, sada svakakvi strucnjaci imaju pravo na misljenje.

  9. Jedan taksista

    Jedan taksista

    5. 5. 2018. u 19:36 Odgovori

    Mogao bi ja ovde pisati nadugačko i naširoko o takisranju u Beogradu, legalnom takisiranju bez i jedne prijave unazad 20 godina bilo za takisiranju bilo za saobraćajni prekršaj, sa plaćenim porezom bez dana dugovanja istog ikada, sa tehnički ispravnim i urednim vozilom visoke klase ali starim 11 god, o radnom vremenu taksiste pre 20 god i radnom vremenu danas, o zaradi pre 20 god i zaradi danas. Cenim da to ne bi zanimalo većinu ili bi pak deo ljudi odmah pronašlo u mom pisanju nešto loše i zlo kod taksista. Stoga ću Vam reći ovo. Gospodo, nije poenta u običnom regularnom taksisti, nelegalnom “taksisti” tzv. divljaku, prevoznicima koji vrše nelegalan prevoz putnika samo zato jer imaju svoj auto i želju za zaradom i sve tome slično. Poenta je u tome da se sve stavi pod jednu kapu (ili više kapa) i da se prihod sliva samo u tu jednu kapu-džep (ili više džepova). Cela igra i priča je napravljena oko toga. Niko odavde, uključujući i mene, nema uticaja na te tokove (a možda ćemo ipak uspeti da utičemo, nikad se ne zna).
    Samo je bačena koska među narod da se glođe i raspravlja o tome ko je dobar a ko loš, ko radi legalno a ko nelegalno, ko hoće konkurenciju i inovacije a ko neće. Korisnicima usluga taksi prevoza će biti isto, verovali Vi meni ili ne. I dalje će skoro isti ljudi prevoziti stranke, i dalje će biti iste cene prevoza do trenutka dok “oni” budu zadovoljni zaradom, i dalje će moći vozilo da se naruči i preko app i preko telefona i da se zaustavi na ulici. Možda u početku tu bude novih vozila, ali sigurne ne visoke klase, nego najniže moguće klase jer je čak i “njima” koji hoće sve pare u svoj džep neisplativo da kupuju skupe automobile, a kasnije će i ti automobili niže klase biti samo popravljani i krpljeni kao što i danas rade taksisti kao pojedinci. Kad ne bude bilo konkurencije, a na to se ide verovali Vi meni ili ne, tada ćemo svi biti ostavljeni na milost i ne milost “njih”.
    Dakle, da zaključim.
    Nema potrebe Gospodo da se prepucavate ovde ili bilo gde o tome koliko je ko loš ili dobar. Neko je rešio da pokupi sav prihod taksita u Beogradu i da imaju jednog ili više “gazda”. Samo treba pravnu formu toga da naprave. A ponavljam, Vama kao korisnicima usluga taksi prevoza će biti isto. Mada možda i neće. Do sada su Vas prevozili ljudi sa svom potrebnom dokumentacijom za tu delatnost, a od sutra će Vas voziti svako ko ima vozačku dozvolu i/ili sopstveno vozilo. Ako mislite da je to u redu, onda ništa.
    Sve Vas pozdravljam !!

  10. Mirsad

    Mirsad

    6. 5. 2018. u 13:42 Odgovori

    Svaka čast kolega Mudriniću. Ja apriori ne branim CAR:GO niti sam slijepi sljedbenik bilo koje nove tehnologije, ali ljudima treba konačno pružiti izbor. Vrlo često putujem za Beograd i koristim usluge taksi prevoza, a bezobraznijih, lakomijih i halapljivijih pružaoca tih usluga nisam susretao u mom skromnom iskustvu. Da ne govorim o taksistima na aerodromima koji su polulegalizovani pljačkaši jer uslovljavaju ljude sa manjkom znanja (da se popunu uz stepenice i izađu na izlaz gdje dolazi bus koji do Slavije vozi za 300 dindži) da plaćaju basnoslovne cijene prevoza do grada.
    Poenta je da ljudima treba dati pravo na izbor jer je sve ostalo polu-fašizam. Ako konkretno ja kao dvodecenijski korisnik taksi usluga u Beogradu, Podgorici, Sarajevu, Zagrebu… imam gotovo isključivo negativna iskustva sa uslugama taksi prevoza onda me brate pusti da izaberem.
    Pa moj je rizik ako ja hoću da me vozi neki neregistrovani, neurančunljivi ili šta god pružalac usluge jer su mi ovi “registrovani”, “legalni” i “fini” smučili korišćenje taksi usluga.
    Dakle samo je riječ o pravu na izbor i o tome je ovdje riječ, a o registraciji, odnosu između udruženja pružalaca usluga, ugovora o zapošljavanju, poreza itd. o tome neka brinu nadležni organi jer to običnog korisnika usluga i ne zanima.
    Nas korisnike taksi usluga zanima isključivo nivo usluge, odnos cijene i kvaliteta i apsolutno ništa drugo.
    Odličan potez što se otvorili javnu diskusiju o ovoj temi.

    • Vlada

      Vlada

      7. 5. 2018. u 10:53 Odgovori

      Au Mirsade, sta ste Vi sve ovde napisali, pomisli ce neko kako voznja taksijem u Beogradu predstavlja, u najmanju ruku, nesto najgore sto se ikome ikada moze dogoditi.
      Ako redovno putujete, onda znate da na svakom aerodromu u bilo kojoj zemlji u okruzenju imate problem sa divljim taksistima, ili barem onima koji naplacuju vise, regularni ili ne. Na Beogradskom aerodromu imate salter na kome velikim slovima pise TAXI, pridjete i kazete treba mi taksi do centra grada, na primer. Platite odredjenu cifru, dobijete vaucer i udjete u prvi slobodan taksi koji ceka ispred i vozite se do destinacije za cenu vaucera, ni vise ni manje. Dakle, niti Vas iko pljacka, niti su cifre basnoslovne. Porediti cenu autobusa do Slavije sa taksijem je pogresno, jer su u pitanju dva potpuno razlicita vida prevoza i ovakav argument je samo jeftini pokusaj da dikreditujete taksi.
      Polu-fasizam, kazete. Nikad nisam cuo za takav izraz, nije mi jasno sta bi trebalo da oznacava? Potpuno pogresno postavljate stvari jer pravo izbora nema nikakve veze sa zakonskom regulativom. Vi imate apsolutno pravo izbora kada pozivate ili zaustavljate taksi u Beogradu. Mozete da trazite bolje vozilo, vozilo sa klimom, vozilo koje moze da preveze kucnog ljubimca, nepusaca, nekoga ko ne nosi sorc i majicu, mladjeg od 50 godina, auto bele boje i slicno. Dakle, mozete da trazite sve ono sto je van zakonskih regulativa vec potpada pod neke vase licne preferencije. Imate 15 udruzenja pa birajte.
      Ostatak teksta mi je glupo da komentarise, jer tu nema ni jednog kvalitetnog argumenta. Vi hocete da preuzmete rizik. Slobodno, eno imate na Trgu Republike taksiste sa fantasticnim vozilima, gde cete dobiti i kafu u autu i bombone, taksisti uvek lepo obuceni. Jedino sto ce voznja odatle do Crvenog Krsta da Vas kosta oko 2000 dinara, po taksimetru. I eto, preuzeli ste rizik i platili skoro pa 4x vise nego sto je maksimalna propisana cena. I cenim da je Vama to sjajno, imali ste izbor, rizikovali ste i sigurni se osecate dobro. Ili mozda ne?

  11. Novak

    Novak

    29. 5. 2018. u 13:10 Odgovori

    Marko svaka čast na strpljenju i trudu ali time ovakvim skutonošamadajemo legitimitet da su ravnopravni učesnici rasprave. Predlažem da baciš pogled na gostovanje M. Vidojkovića kod Hane, primeniš njegov odgovor tviterašima i “gospodinu” napišeš jednostavno – P**i ga!

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.

Startapi i poslovanje

CESAwards 2018: Poznati srpski finalisti – glasajte za najbolje domaće startape

Javno glasanje za nacionalne finaliste u okviru Central European Startap Awards je već započelo i trajaće sve do 21. septembra. Publika će tako imati priliku da glasa za startape iz zemalja Centralne Evrope i država iz regiona među kojima će se 10 kompanija iz Srbije imati šansu da se izbori za veliko finale 22. oktobra.