Tajne domaće manufakture

Nova Iskra pokrenula Folkk – novi srpski brend koji spaja mlade dizajnere i tradicionalne zanatlije

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Folkk je novo beogradsko društveno preduzeće koje povezuje majstore zanata sa mladim dizajnerskim snagama Balkana. Tim povodom pokrenuta je i Kickstarter kampanja sa misijom osnaživanja i podrške još većem broju malih proizvođača i zanatlija širom Srbije, kroz proširivanje palete Folkk proizvoda u kojoj se trenutno nalaze ručno rađeni ćilimi, drveni tanjiri i daske za sečenje.

Jedan od ključnih ciljeva prvog brenda iza kojeg stoji dizajnerski inkubator Nova Iskra jeste očuvanje tradicionalnih i vekovima negovanih zanata, te umešnost zanatlija iz različitih delova Balkana, kao i da svojim lokalnim proizvodima pruži globalnu vidljivost kroz online platformu.

Folkk proizvodi visoko-kvalitetne, dizajnirane predmete za dom i vašu svakodnevnicu, kao što su ćilimi, jastuci, multifunkcionalni drveni tanjiri i daske za posluživanje hrane. Jedinstveni pristup Folkk-a ogleda se u povezivanju duge stolarske tradicije i veštine ručnog tkanja u Srbiji, sa nekim od najistaknutijih dizajnera iz regiona.

Lansiran 2016. godine, Folkk je jedna od prvih društvenih kompanija ovog tipa u regionu koja sada pokreće Kickstarter kampanju sa ciljem da sakupi 20.000 dolara potrebnih za podršku još većem broju malih proizvođača i zanatlija. Iz ovog preduzeća ističu da će prikupljena sredstva biti iskorišćena za obezbeđivanje stabilnog prihoda zanatlijama, uključivanje još više zanatskih radnji u proizvodnju, kao i geografsko proširivanje na region Balkana – takođe bogat tradicionalnim manufakturnim tajnama.

Oživljavanje sela i tradicionalnih veština

Nije tajna da se Srbija i druge zemlje regiona, usled sve lošijih uslova za život na selu, već decenijama bore da zadrže ljude u ruralnim zajednicama. Sve češća migracija ljudi sa sela doprinela je i drastičnom smanjenju, te gotovo izumiranju zanatskih tradicija koje su se generacijama prenosile sa kolena na koleno, dok je mali broj onih majstora koji su ostali verni svojim zanatima.

„Folkkova šira misija jeste transformacija čitavih ruralnih zajednica“, napominju iz ove kompanije, dodavši da je sada pravo vreme da domaći i 100% lokalni proizvodi naših zanatlija i majstora pronađu put do globalne publike, povećavajući prihode i garantujući sigurnost da je bavljenje njihovim poslom i dalje isplativo.

U zamenu za direktnu podršku na Kickstarteru (pledges), svim backer-ima nudimo izbor ručno izrađenih, jedinstvenih Folkk proizvoda u ograničenim serijama: raskošne ručno-tkane ćilime od 100% prirodne vune, jastuke punjene prirodnom vunom, dvostrane multifunkcionalne drvene tanjire i trodelnu dasku za serviranje hrane napravljenu od parenog oraha.

Kickstarter kampanja u trajanju od 30 dana trajaće od 12. juna do 12. jula, dok se više informacija o kompaniji može pronaći na zvaničnom sajtu Folkka.