Novi stepenik za esport

Nielsen (da, onaj što meri TV gledanost) ulazi u esport

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Esport danas predstavlja jednu od najbrže rastućih industrija i to po najbitnijim metrikama – gledanosti i budžetima. Finalne mečeve nekih od najvećih liga danas prati milionski auditorijum, a kompanija Nielsen koja je poznata po merenju TV gledanosti smatra kako je upravo esport novo tržište kome može ponuditi svoje usluge.

Industrija esporta danas vredi gotovo 700 miliona dolara, sa tendencijom rasta na 1,5 milijardi do 2020. godine. Velike brojke više nisu novost u ovom poslu, te su transferi igrača od po nekoliko stotina hiljada dolara postali deo naše svakodnevnice.

Pa ipak, kada govorimo o Srbiji, navikli smo i na zlatne medalje.

Među kompanijama koje su se uključile u svet esporta, od danas se nalazi i Nielsen kao jedna od najpoznatijih marketinških kuća specijalizovanih za merenje gledanosti i ispitivanje korisničkih navika kada je konzumiranje TV sadržaja u pitanju. Mečevi različitih liga prenose se širom sveta, beležeći milionski auditorijum koji su prepoznali i oglašivači.

Potreba za preciznijim merenjem gledanosti, dakle, postoji – a Nielsen je obelodanio planove za pokretanje nove divizije koja bi se isključivo bavila razvojem proizvoda za merenje gledanosti esport mečeva i prenosa pod nazivom Nielsen Esports. Kako je kompanija saopštila, precizno merenje gledanosti stvar je koja je u najboljem interesu kako investitora, tako i oglašivača, ali i učesnika.

Vetar u leđa za oglašivače kojima je esport primamljiv

Na pitanje Netokracije da li smatra da bi se Niselsenova merenja pozitivno odrazila na esport industriju i da li bi standardizacija doprinela većem broju oglašivača, Mihajlo Jovanović Džaril iz Fortuna Esports kaže:

Esport industrija je i dalje jako mlada, i pored svih sličnosti i paralalea, ipak dosta drugačija u odnosu na ostale medijske industrije – pa čak i u odnosu na sport. Nesporno je da postoji ogroman potencijal i velika publika, međutim kompanije i brendovi koji bi želeli da uđu u ovaj ekosistem i povežu se sa tom publikom koja raste iz dana u dan, i dalje su nesigurni zbog nedostatka podataka koji bi sa jedne strane potvrdili, a sa druge strane pomogli u kvantifikaciji vrednosti esport programa. Nielsen merenja koja su dokazano meril, mogla bi opravdati ulaganje u esport.

Sama činjenica da Nielsen uvodi merenja znači da je esport industrija dostigla jedan važan stepenik. To već šalje jedan jasan, pozitivan signal oglašivačima koje interesuje ovaj program.

Mashable piše da su plej-of runde esport turnira u 2017. godini generisale između 17.000 i 17 miliona dolara u sponzorstvima, naglašavajući potrebu za preciznijim merenjima koja bi doprinela daljoj standardizaciji oglašavanja, ali i omogućila novim oglašivačima da plasiraju svoju robu i proizvode prema tržištu koje iz godine u godinu beleži sve veći rast.