Mobile Growth Srbija

Ko su korisnici vaše mobilne aplikacije i šta će oni tu?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Prepune prostorije beogradskog Impact Hub-a poželele su sinoć dobordošlicu prvom ‘Mobile Growth Serbia’ okupljanju. Na primerima iskusnih developera i mobilnih aplikacija koje su već zabeležile poželjan ‘traction’, publika je imala priliku da čuje kojim to trikovima timovi pribegavaju ne bi li njihova korisnička baza narasla, ali i kako zadržati te iste korisnike da iz dana u dan posećuju vaš proizvod.

mobile-growth

Poželevši dobrodošlicu svima, prvi Mobile Growth Serbia otvorio je jedan od organizatora, Ivan Minić, koji je izjavio da je ovo prvo okupljanje ovog tipa u nizu, te da se lokalna mobile development zajednica sada može radovati još jednom događaju na kome će svakog meseca moći da čuju zanimljive primere iz sveta razvoja mobilnih aplikacija, ali i njihovog lansiranja, oglašavanja i slično.

Uvodno predavanje održao je Aleksandar Vacić (RadiantTap), jedan od iskusnijih iOS developera u Srbiji koji je verovatno i najpoznatiji po aplikaciji Run 5k, a koja se svojevremeno našla i na listi najboljih aplikacija na američkoj App Store prodavnici. Vacić je izjavio kako se mobilnim razvojem bavi već nekoliko godina, te da je pored pomenute aplikacije dosta uspeha postigao i sa konvertorom valuta Banca.

Broj preuzimanja i korisnici dve su različite stvari

No, obe aplikacije namenjene su potpuno različitim ciljnim grupama, drugačiji je i način korišćenja, kao i model naplate. Aleksandar kaže da je Run 5k do sada zabeležio nekoliko pikova kada je broj preuzimanja u pitanju, ali da krajnja konverzija – proces od korisnika koji preuzme besplatnu aplikaciju do kupca koji za kompletan program treniranja izdvoji 5 dolara, na kraju ne bude veća od 10%.

mgs

Aleksandar Vacić – Run 5k zabeležio je gotovo 250.000 preuzimanja, među njima su i mušterije platiše (Foto: Stefan Đaković)

Kako kaže, dosta je faktora koji utiču na uspeh jedne aplikacije. Konkurencija je velika i tržište je zasićeno velikim brojem kvalitetnih aplikacija – samim tim, teže je izdvojiti se iz mase. Vacić napominje kako je aplikacija za trčanje zapravo sezonski proizvod, te proizvod koji u tom smislu ima rok trajanja (nakon što se završi program treniranja za koji aplikacija sprema korisnika).

Upravo ovo su izazovi sa kojima se jedan nezavistan mobilni developer suočava, no kako Aleksandar ističe, u 2016. godini probaće sa podcast oglašavanjem i sa drugim vrstama marketinga, a sve u cilju zadržavanja korisnika te nuđenja velikog broja plaćenih dodataka koji krajnjem user-u predstavljaju određeni benefit, a developeru – još jedan izvor zarade od proizvoda.

‘Tajni sos’ za uspeh ne postoji, vi ste sam svoj kuvar

Nakon uvodnog predavanja, usledila je i panel diskusija na kojoj su učestvovali Vladimir Tošić (Ringier Axel Springer), Dejan Bizinger (Taxify), i Vitomir Jevremović (Digital Mind), a koju je vodio Aleksandar Petković, jedan od suorganizatora ovog okupljanja. Trojica panelista dolaze iz različitih industrija, a zajednički im je upravo mobilni nastup koji njihovi core proizvodi imaju.

Kada je promocija inovativnog načina za naručivanje taksija u pitanju, Bizinger je izjavio da je tim imao nekoliko prepreka koje je morao da otkloni u početku, prva od kojih je nedostatak navike korišćenja aplikacije za pozivanje vozila. Edukacijom vozača iz tradicionalnih taksi kompanija i pružanjem prve vožnje kao besplatne, Taxify je za kratko vreme postao prepoznatljiv među korisnicima i ljubiteljima mobilne tehnologije, a uvedena je i mogućnost besplatne vožnje za prijatelje putem preporuke – čime baza korisnika u Srbiji i dalje raste.

panel1

Beogradski Impact Hub ugostio je sinoć prvo ‘Mobile Growth Serbia’ okupljanje (Foto: Stefan Đaković)

Dolazeći iz medijske industrije, Tošić je rekao da Blic online danas dopire do 60% stanovništva Srbije, te da je mobilna aplikacija zapravo još jedan od načina na koji je omogućeno čitaocima da pristupe sadržaju – ne i glavni proizvod ove grupacije. Kako Vladimir kaže, čak i industrija polako ide u smeru mobilnog weba, a samo prateći trendove možemo na vreme reagovati i izvršiti neophodne promene u strategiji koje na kraju dana i rezultuju sve većim konzumiranjem sadržaja sa mobilnog telefona.

Panel diskusiju zatvorio je Vitomir koji napominje kako je mobilna aplikacija zaista širok pojam, ali i da „tajni sos“ za svaku od njih ne postoji – u pitanju je serija manjih testova i iteracija koje vam vremenom omogućavaju da gradite korisničku bazu. Maraton, a ne sprint.