ARK simpozijum

Martin Lindstorm uoči dolaska u Beograd odgovara na pitanja o GDPR-u i digitalnim potrošačima

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Martin Lindstrom, kolumnista magazina Time i autor sedam svetskih bestselera iz oblasti brendiranja dolazi u Beograd. On će u okviru ARK Regional Branding simpozijuma održati celodnevno predavanje/sesiju gde će na konkretnim primerima govoriti o gorućim problemima koji pogađaju industriju oglašavanja. Ekskluzivno za Netokraciju, Lindstorm komentariše navike digitalnih potrošača i uticaj GDPR-a na digitalni marketing.

Bestselerom „Kupologija“, Lindstrom je postavio temelje oblasti koja je danas poznata kao neuromarketing. U okviru ARK regionalnog simpozijuma, on će 12. maja u Beogradu održati osmočasovno predavanje sa ciljem da publici približi ovu kompleksnu i često nedovoljno primenjenu oblast. Poseban akcenat predavanja biće stavljen na specifičnosti Balkana, ali i Srbije.

U jednom od retkih razgovora, Lindstorma smo pitali za mišljenje o tome kako će GDPR uticati na digitalni marketing kakav znamo, ali i koje su to specifičnosti koje odlikuju današnje potrošače, a na koje bi brendovi trebali da obrate posebnu pažnju.

Ko su najvredniji potrošači za brendove današnjice i koje su njihove odlike?

Digitalni potrošači sebe najpre percipiraju kao brend, ističe Martin. „Ukratko, to znači da im je svaki korak odmeren, sa svesnom odlukom da li ta akcija promoviše ili nadograđuje njihov brend tj. one vrednosti koje su njima bliske“. Takvi potrošači konstantno prate evoluciju svoje ličnosti – svog brenda i koriste ove informacije da bolje optimizuju sliku koju projektuju dalje u svet – bio on virtuelan ili stvaran:

Iako su građani sveta, kosmopolite, oni imaju izraženu lokalnu crtu – preferiraju da kupuju lokalna dobra, hranu i ručno izrađene proizvode, biraju da podrže lokalnu zajednicu. Sve je izraženija tendencija da se ponašaju prema lokalnim obrascima ponašanja, kao i da upijaju lokalnu kulturu i običaje.

Ovo je, kako Lindstrom kaže, generacija koja je odrasla iznajmljujući. „Takvi potrošači verovatno nikada nisu posedovali CD plejer, video kasetu ili foto album – stoga je mala verovatnoća da će ikada posedovati automobil ili kuću u budućnosti. Umesto toga, ekonomija deljenja je ta koja definiše njihovo ponašanje. Oni prvo razmišljaju o iznajmljivanju, a tek potom o kupovini“, zaključuje naš sagovornik.

Beogradska publika imaće jedinstvenu priliku da čuje Lindstorma koji je proglašen jednim od najuticajnijih mislilaca iz oblasti modernog marketinga.

GDPR dolazi. Da li je to dobra ili loša stvar za struku?

Dosadašnji oblici brendiranja i efekti koje oni imaju na potrošnju biće izmenjeni u maju, kada na scenu stupi nova evropska regulativa koja se bavi zaštitom ličnih podataka. Martin dodaje da treba biti ponosan na ovakvu inicijativu i negovati je, jer njeni koreni sežu do perioda završetka Drugog svetskog rata:

 Možda je istina da određeni advertajzing stručnjaci ili data analitičari vide taj zakon kao restriktivan, ali realnost je takva da je njegovo nepostojanje kontraproduktivno. Digitalni marketing mora da se stara o etici, a marketari da se vode geslom „ne raditi drugima ono što ne bi radili ni svojoj deci“.

Ključ je u tome, kako ističe Lindstrom, da kompanijama svaki korak bude odmeren i da svaka njihova akcija daje vrednost ili dalje nadograđuje njihov brend – promocija može i da izostane. „Poenta je u konstantnom razmišljaju o sadržajima koji će brendovima pomoći da izgrade svoju sliku i promovišu svoje ime, prateći evoluciju brenda kroz različite zanimljive statistike. Upotreba ovih informacija stvara novo interesovanje kod korisnika, a kompanije jedino na taj način mogu istupiti iz ustaljenih okvira i kupcima ponuditi jedno potpuno novo iskustvo – iskustvo koje će rezultovati poverenjem u brend“, zaključuje Martin.

Više informacija o ARK regionalnom simpozijumu, predavaču i agendi, kao i dostupnosti karata koje se već uveliko nalaze u prodaji, može se pronaći na zvaničnom sajtu organizacije. Netokracija je medijski partner ovog događaja.