Ladies of New Business 2017.

Ladies of New Business: Ne specijalan tretman, već jednaki uslovi za sve

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

U prostorijama beogradskog Impact Hub-a, Netokracija je juče održala drugu po redu Ladies of New Business konferenciju koja je okupila više od 150 učesnica i po kojeg učesnika. Predstavnice kompanija i kreativnih agencija govorile o krucijalnim pitanjima koja se tiču položaja žena u tehnološkom, digitalnom i kreativnom sektoru – osvrnuvši se na negovanje motivacije u korporativnom okruženju, kako izgleda uloga roditelja u digitalno doba, te zašto danas nemamo više žena preduzetnica.

Želimo da gradimo firmu u kojoj su svi jednaki – poručila je Natali Delić iz Vipa.

Prepuna sala beogradskog Impact Hub-a sa nestrpljenjem je očekivala početak druge Ladies of New Business konferencije koja je simbolično organizovana na Međunarodni dan žena, 8. marta sa ciljem da podstakne i stavi u širi fokus položaj žena u tehnološkim kompanijama, te razbije predrasude i mitove o ulozi pripadnica lepšeg pola u IT okruženju. Primera uspešnih žena u tehnološkom sektoru ima dosta, a samo neke od njih su imale šansu da se obrate beogradskoj publici, kako bi motivisale, podstakle na razmišljanje i ostavile po strani pomenute mitove – uz krajnje motivacione govore.

Priliku da probije led pred auditorijumom, imala je više nego inspirativna Natali Delić, CTO kompanije Vip mobile, koja je u polučasovnom razgovoru sa Netokracijinim Markom Mudrinićem, podelila najzanimljivija iskustva i savete iz svoje petnaest godina duge karijere. Natali je odmah na početku iznela statistiku o zaposlenim ženama u kompaniji Vip mobile, istakavši da strukturu ove kompanije čini 54% zaposlenih žena, dok samo u tehnici radi njh 25%, ali da je situacija u menadžerskom sektoru znatno drugačija, kada su brojke u pitanju, dodavši tom prilikom:

Želim da vidim više žena na vodećim pozicijama, ali nikada neću da zaposlim nekoga samo zato što je žena, IT sektor vam obezbeđuje da budete srećni. Mi kao kompanija omogućavamo ženama da budu žene i da u isto vreme budu uspešne. Ne želimo da gradimo firmu u kojoj žene imaju poseban tretman, želimo da gradimo firmu u kojoj su svi jednaki.

Programiranje ‘ne ujeda’

Delić između ostalog dodaje da su žene bolje u timovima u kojima se na prvo mesto stavlja komunikacija, ocenivši da je emotivna inteligencija jako bitna u digitalizaciji, te da je upravo to jedan od doprinosa žena u IT-u, uz mešovite timove u kompanijama koji donose bolje rezultate. „Ozbiljan nedostatak IT kadra na svetskom nivou treba da nadomestimo uključivanjem žena, one moraju da se uz pomoć svog znanja izbore za svoje ciljeve. Devojke, razmisite kako su vas majke podizale, iskortisti veze i networking, ulažite u sebe, postavite sebi ciljeve da baš vi budete jaka žena u kompaniji“, zaključila je na kraju svog izlaganja Natali.

Da programiranje ne mora uvek da bude komplikovano i tako odvrati mnoge od svojih snova, najbolje je pokazala Bojana Milašinović iz organizacije Rails Girls koja je prisutnima predočila samo neke prednosti Ruby programskog jezika, ocenivši da je poenta ove zajednice da pruži svim devojkama i ženama priliku da saznaju da li su one za IT sektor, bez prethodnog tehnološkog znanja:

Na početku je bilo dosta negativnih komentara o našoj radionici jer ima mali broj programera koji koriste ovu tehnologiju. Za prvu radionicu imali smo čak 300 prijava a mogla je da primi svega oko 50 devojaka. To nam je bio jasan signal da interesovanje postoji, te smo do sada organizovali do osam radionica, uz najmlađu učesnicu od 14 godina i najstariju od 60.

Bojana kaže da je radionica prilika za sve da vide kako izgleda programiranje na pomenutom na ovom nešto lakšem jeziku, te da ujedno saznaju da li ih nešto motiviše da naprave svoj proizvod, upoznavši između ostalog prisutne sa planom ove organizacije koji se zasnivaju na otvaranju i proširivanju radionica i na druge gradove u Srbiji, poput Niša, Kraljeva i Novog Sada.

Pre nego što je usledila i prva pauza za kafu, dotakli smo se i bloka o roditeljstvu u digitalno doba, te koliko je kvalitetan tim sa razumevanjem potreba drugih, krucijalan faktor za jednu poslovnu ženu u drugom stanju. Svoju životnu priču, koja se kretala na potezu od Njujorka, preko Italije do Beograda, ispričala je mama tri dečaka, Ketrin Ferari Simon iz kompanije Namics.

Ketrin Ferari Simon ‘zapalila’ je prostorije Impact Hub-a svojom inspirativnom životnom pričom.

Ketrin svoju karijeru nakon studija fotografije i dizajna nastavlja u nekim od najpoznatijih modnih brendova, te je ovaj posao nešto kasnije usmerio ka televizijskoj produkciji, a onda i ka samostalnom osnivanju programa za razvoj liderstva kod ženaRockstar VA. Kako ona kaže, dolazak u Srbiju i upoznavanje sadašnjeg partnera znatno joj je promenio život. Potraga za novim poslom u našoj zemlji na početku i nije baš išla uspešno, a u jednog kompaniji je čak i dala otkaz zbog loših uslova – posebno kada se radi o platama. Obaveze ove Amerikanke trenutno su u velikoj meri vezane za rad u pomenutoj kompaniji, zajedno sa timom koji joj predstavlja veliku podršku tokom dinamičnog perioda roditeljstva:

U Namicsu imamo nekoliko zaposlenih žena, zapravo 40% ako računamo različite pozicije u kompaniji, što je za mene veoma ohrabrujuće, posebno ukoliko govorimo o izuzetnoj fleksibilnosti radnog vremena – kako bi mogla u isto vreme da se posvetim porodici i deci, što je za mene od velike važnosti.

Deca nam dokazuju da možemo mnogo više

O tome kako su roditelji četvorogodišnjeg dečaka i jedne bebe koja tek stiže uspeli da postignu obaveze na dva „najveća fronta“, upoznali su nas Dragana Vukajlović Krstović i Boris Krstović tokom razgovora sa urednicima Netokracije, Ivanom Brezakom Brkanom i Miom Biberović, dok je Dragana koja je inače direktorka u kompaniji Power Media Group, odmah bila raspoložena da prva da svoj savet:

Iskustvo vođenja projekata pomoglo mi je u roditeljstvu, te bi verovatno drugačije posmatrala stvari da nisam prošla kroz sve to. Puno je značilo iskustvo sa posla, jer uz dete dajete više nego što u datom trenutku možete. Deca nam pomeraju granice i oplemenjuju nas, svašta vam prolazi kroz glavu u tim trenucima, deca vam daju dodatnu snagu kada mislite da je više nemate.

Ona je takođe dodala i nešto više o međuljudskim odnosima u kompaniji:

Poverenje i odnos sa mojim timom gde je svako svakoga mogao da zameni i da se oslonim na njih je meni mnogo značio, a to je jedina poenta u ovom slučaju, zato stvarajte tim koji će vam biti najpotrebniji u svakim trenucima. Nikada nećete znati kakvo će vam dete zapasti, morate da budete otvoreni prema sebi i prema vašem timu, nemojte nikada glumiti da vam nije teško.

Na pitanje kako svoje mališane uvode u svet tehnologije, ovaj bračni par je složan da je napredak tehnološke scene obezbedio jednostavnost koju čak i deca mlađih uzrasta kapiraju. „Od velike je važnosti da deca od malih nogu budu računarski pismena i roditelji moraju da nadziru koje se stvari pregledaju, posebno na Internetu, a upravo ih oni moraju navoditi na određene strane“.

Tatjana Zotović predstavlja je misiju i cilj organizacije IT Girls koja se bavi osnaživanjem žena u tehnologiji.

Pred poslednji panel koji će ujedno i zatvoriti ovogodišnju konferenciju, publici se obratila Tatjana Zotović, mentorka organizacije IT Girls. Ova brzorastuća grupa ima za cilj da motiviše i edukuje devojke i žene koje traže zaposlenje ili već rade u ICT sektoru – nizom projekata i programa podrške. Kako Tatjana ističe, ideja članova jeste razvoj sistema kojim bi se razbile određene barijere – a žene – dodatno afirmisale u IT zajednici:

Putem pozitivnih primera nastojimo pokažemo da je ženama itekako mesto u IT industriji. Cilj nam je da razgovaramo sa uspešnim ženama i da kroz intervjue o njihovim primerima pokažemo drugima pozitivne stvari, isto kao što putem različitih vesti uspevamo da informišemo zajednicu. Samo jedan u nizu od pozitivnih primera jeste i vest o nedavno pokrenutom programu edukacije za mame – buduće programerke.

Sa dobrim timom sve je lakše

Sam kraj druge po redu Ladies of New Business konferencije obeležila je panel diskusija, čiji je moderator bila Sonja Dakić, mama i osnivačica kompanije Daj Daj pelene uz sagovornice Ljiljanu Pavlovicovu (SparkeIT) i Milicu Marković (Direct Media).

Žene koje su uspeh stekle upornošću, zalaganjem i trudom, svoje bogato iskustvo podelile su na nekih primera iz sveta preduzetništva. Ljiljana je još na početku razgovora navela kako je „pobegla“ iz velikog korporativnog okruženja, u kojem su kako ona smatra, vezane ruke zaposlenima koji imaju mnoštvo ideja – te da ju je samo jedan poziv prijatelja iz osnovne škole i ideja o kreiranju e-commerce rešenja usmerio ka svet preduzetništva.

Ljiljana, Milica i Sonja upoznale su publiku sa izazovima sa kojima se buduće preduzetnice susreću prilikom odluke o ulasku u svet privatnog biznisa.

Sa druge strane, Milica se osvrnula na položaj žena u digitalnom sektoru izjavivši da je veoma bitno da mlade žene i devojke na početku karijere budu sigurne u sebe i svoje znanje, kao i da ne beže od toga da pitaju starije koleginice za savet. Zaokruživši temu konferencije, Milica je zaključila kako pripadnice lepšeg pola danas moraju da teže onim kompanijama i timovima koji će prepoznati kvalitet i koji će ih videti kao saveznike u poslu, te koji će im pružiti priliku da pokažu stečene veštine, jer u timu je mnogo lakše funkcionisati – kako u korporativnom svetu, tako i u roditeljstvu.

Drugi Ladies of New Business završen je otvaranjem programa mentorstva ‘Digitalni karanfili’ u okviru kojeg će 30 devojaka imati priliku da u naredna tri meseca blisko radi sa mentorima na svom profesionalnom razvoju i nastupu.

Fotografije sa drugog izdanja Ladies of New Business događaja pronađite na našoj Facebook stranici.
ladies-sponzori