Marketplace za odeću i igračke

Kidster: 20.000 roditelja spremno da isproba ‘mobilni bazar’ za dečju odeću

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Ukoliko ste već uplovili u roditeljske vode, obaveze vas sigurno saleću sa svih strana. Kao jedan od velikih problema nametnula se i činjenica da deca jako brzo prerastu odeću i obuću, ostavljajući roditelje sa stvarima koje se više ne mogu nositi. Beogradski Kidster nastoji da reši upravo ovaj problem – pružajući roditeljima ‘marketplace’ putem koga mogu lako da kupe i prodaju odeću svojih mališana. U razgovoru sa osnivačicama, Marijom Janjušević i Anom Vujisić, otkrivamo kako Kidster pomaže mamama i tatama.

kidster_finalno

Započevši razgovor, Ana i Marija kažu da se ideja za Kidster rodila kao želja za radom na inovativnom tehnološkom projektu, pri čemu je višak slobodnog vremena rezultovao upisom Startap Akademije i upoznavanjem sa startap svetom. Iako su prvobitne ideje bile vezane za turizam, dugogodišnje poznanstvo dveju mladih mama odvelo ih je u sasvim drugom smeru:

Kako smo vremenom učili Ins and Outs startap industrije, zaključile smo da je potrebno krenuti od nečega što dobro poznajemo i u čemu se dobro osećamo. Shvatile smo da je to nešto vezano za decu jer smo obe mlade mame. Razmatrajući probleme sa kojima se i same susrećemo u ranom periodu roditeljstva, veoma brzo zaključile smo da se problem javlja pri akumulaciji dečje garderobe, te smo odatle krenule da razvijamo Kidster.

Validacija ideje kao ‘zeleno svetlo’ za dalji rad

Pre nego je usledilo lansiranja same aplikacije, osnivačice ovog beogradskog staratpa pokrenule su proces validacije same ideje koji se bazirao na organizovanju Kidster bazarapop-up shop bazara na kojima su roditelji mogli da razmenjuju odeću koju su njihovi mališani prerasli. Par takvih okupljanja i zamisao je bila potvrđena, a Ana i Marija krenule su u potragu za novim članovima koji bi tim upotpunili sa tehnološke strane:

Dok je trajala potraga za prvim članom tima, pokrenule smo newsletter pod nazivom „Beograd za decu“ koji nam je služio da roditelji ostave e-mail kako bismo bile u mogućnosti da ih obavestimo kada lansiramo aplikaciju. S obzirom na to da je newsletter izazvao veliko interesovanje, mi smo u međuvremenu pokrenule zaseban protal pod istim imenom na kome delimo savete sa roditeljima. Aplikacija je postala dostupna u maju tekuće godine, a naš tim sada broji petoro ljudi – dva iOS programera i jednu mamu koja piše sadržaj.

bazar1

Kidster Bazar koji je organizovan u KC Gradu poslužio je kao potvrda inicijalne ideje – roditelji žele da kupe i prodaju odeću koju njihovi mališani više ne nose (Foto: Kidster Facebook)

Kada i pokrenete Kidster na vašem pametnom telefonu uvidećete da aplikaciju karakteriše sličan interfejs kao i kod Instagrama – sa mrežom fotografija u odeljku za pretragu. Tu je i prikaz novih artikala na početnoj stranici gde roditelju uz fotografiju mogu da vide detaljan opis određenog proizvoda, kao i njegovu cenu. U okviru korisničkog profila dostupan je uvid u listu (istoriju) kupljenih i prodatih stvari.

Jednostavna i ‘šarenolika’ kupovina

Kada je reč o ostalim funkcijama, bitno je istaći da Kidster korisnicima pruža krajnje jednostavno rešenja prilikom pretraživanja odeće namenjene određenom uzrastu dece, zatim određivanja cena za dostavu (internacionalno ili unutar zemlje) – kako bi kupac imao obračunatu ukupnu cenu. Pored toga, omogućena je i direktna komunikacija sa vlasnicima (prodavcima) u okviru chat odeljka, a samo plaćanje obavlja se povezivanjem kreditne kartice korisnika ili putem servisa PayPal, koji je i obavezan kako bi prodavci bili u mogućnosti da primaju novac od pojedinačnih prodaja.

am_1

Marija i Ana predstavljaju Kidster na završnom događaju Startap Akademije (Foto: SEE ICT)

Budući da je u ovom trenutku dostupna samo iOS verzija aplikacije, Marija i Ana dodaju da je verzija za Android u planu, ali nisu precizirale kada bi ona mogla da bude dostupna – ističući kako se korisnici već sada mogu prijaviti na listu čekanja. „Cilj nam je prvo da vidimo kako će roditelji reagovati na sam proizvod kao takav, te smatramo da je iOS tržište dovoljno veliko da bismo dobili kvalitetne i pre svega korisne povratne informacije od korisnika. Nakon toga sledi Android verzija Kidstera“, kaže Marija.

Otkako je lansirana krajem maja, aplikacija je zabeležila više od 600 preuzimanja dok Kidster u ovom trenutku aktivno koristi oko 400 korisnika. Marija ukazuje na to da se tim nije fokusirao na što veći broj preuzimanja, budući da se proizvod i dalje usavršava.

20.000 lidova pre ijedne otkucane linije koda

Uzimajući u obzir da je sama aplikacija besplatna, a da je zamisao da tako i ostane, Ana kaže da je poslovni model servisa zamišljen tako da Kidster uzima 7% od svake transakcije koja se obavi putem aplikacije, pri čemu ostaje dovoljno mesta i za druge biznis modele kako se čitav ekosistem bude razvijao. Globalni potencijal Kidstera prepoznao je i investicioni fond StartLabs koji je u ovaj startap investirao čak u dve runde. Koliko je za tim značajna podrška ovog fonda, otkriva nam Ana:

Investicija StartLabsa došla je veoma spontano. Nas dve smo na Startap Akademiji upoznale Nebojšu Lazića koji je održao par predavanja, ostali smo u kontaktu, a njegovi saveti dosta su nam pomogli. Otpočeli smo pregovore i odlučili da je iskustvo koje stiže sa ovim fondom nešto što nam može pomoći na našem preduzetničkom putu. U planu je i podizanje naredne runde investiranja, pri čemu će sredstva biti uložena u testiranje marketing strategije, dalji razvoj i rast.

kidster-aplikacija-

Kupovina obuće, odeće i igračaka dostupna je putem interfejsa koji nalikuje Instagramu – mreža fotografija daje širi pregled dostupnih stvari.

Koliko je pak social media marketing bitan za razvoj jednog ovakvog proizvoda? Kidster je danas prisutan na Facebooku, Twitteru i Instagramu, a Ana i Marija kažu kako su upravo putem ovih kanala stigle i prvi upiti, ističući kako se od starta vodi komunikacija sa roditeljima – budućim korisnicima. Veći pomak u prikupljanju potencijalnih usera tj. leadova, predstavlja i Kidster blog koji se pokazao kao izuzetno učinkovit marketinški kanal:

Uz dobru tematiku i kvalitetan sadržaj koji je korisnicima interesantan, krenule smo da dobijamo veliki broj prijava – zahvaljujući blog postovima. Upravo takav marketing omogućio nam je da prikupimo više od 20.000 e-mail adresa, pokazavši investitorima da postoji velika zainteresovanost za naš proizvod, što nam je dalo „zeleno svetlo“ da krenemo sa radom na aplikaciji.

blog1

Uz Kidster Blog i sadržajni marketing tim je uspeo da prikupi e-mail adrese više od 20.000 roditelja koji su izrazili interesovanje za ovaj projekat.

Nastavivši razgovor, zanimalo nas je i da li Kidster planira da se okrene prodavnicama dečje odeće. Ana ističe da tim u ovom trenutku nema konkretne dogovore, ali da se aktivno targetiraju mali proizvođači koji se bave izradom dečjih stvari. Marija pored toga otkriva da je ovakav vid saradnje ponuđen i pojedinim proizvođačima u Srbiji, ali odaziva za sada nije bilo – problem inostrane dostave i dalje je prisutan. Sa druge strane, pojedini proizvođači u Velikoj Britaniji pokazali su da su zainteresovani za ovakav vid poslovanja.

Krajnji cilj: Desna ruka roditeljima

Dotakavši se planova za budućnost, ove mame rekle su nam da se na to-do listi svakako nalazi i podizanje nove runde investiranja, ali o konkretnim dogovorima nisu mogle da govore. Kako pak izgleda razvijanje globalnog startapa iz Beograda, Ana i Marija kažu da postoji veliki broj benefita, ali da se nađe i po koja mana:

Prednosti su svakako niski troškovi u odnosu na inostranstvo, poput troškova života i svega ostalog što je potrebno za poslovanje i razvoj jednog tehnološkog proizvoda. Jedna od prednosti jeste i mentalitet ljudi sa kojima sarađujemo, a koji imaju hakerski mentalitet – spremni su da smisle razne načine da se određeni problemi reše i prevaziđu. Mana je međutim kada ne sedite tamo gde se nalazi vaša ciljna grupa i ciljano tržište, jer prosto ništa ne može da zameni lični kontakt sa korisnicima.

Privevši razgovor kraju, saznajemo da mlade preduzetnice ne planiraju web verziju Kidstera jer je servis zamišljen u formi mobilne aplikacija, sa namerom da to i ostane. „Mame nemaju vremena za web i mobilna aplikacija im omogućava pretražuju odeću i prodaju je u pokretu – makar i gurale kolica“, zaključuje Marija. Kidster je već uveliko dostupan za preuzimanje sa App Store prodavnice, a roditelji svoju potragu za odećom, obućom i igračkama mogu započeti već danas.