Izbori 2017.

Vučić tema i na društvenim mrežama, slede ga Janković i Preletačević

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

U noći između 2. i 3. aprila, Srbija je dobila novog predsednika. Pobedu u prvom krugu slavio je Aleksandar Vučić sa osvojenih 55,1 % glasova, dok su drugo i treće mesto zauzeli Saša Janković i Luka Maksimović (Beli) sa 16,3 % i 9,4 %. Izborne rezultate umnogome prati i aktivnost oko kandidata na Internetu, a Netokracija vam u nastavku teksta donosi presek aktivnosti na društvenim mrežama, online portalima i forumima kada su #Izbori2017 u pitanju.

izbori_1

Predsednički izbori konačno su gotovi. Najagresivniju kampanju do sada obeležilo je puno momenata – kako ružnih, tako i onih satiričnih – dok su gotovo svi kandidati i ove godine vodili ozbiljnu kampanju na digitalnim kanalima. Nastup na društvenim mrežama pojedinim kandidatima gotovo da je bio i jedini kanal mass media komunikacije, dok je pomno praćenje izbora od strane Internet zajednice svakako stavilo tačku na još jedno poglavlje političke vladavine u Srbiji.

Uvidom u podatke koje nam je omogućio Buzz Monitor kompanije Ninamedia, došli smo do cifre od 216.176 ukupnih spominjanja predsednika Aleksandra Vučića u periodu od poslednjih 30 dana, kao i u trenutku pisanja ovog teksta. Prateći izborne rezultate, na drugom mestu našao se Saša Janković sa 62.209 spominjanja, dok se na trećem mestu nalazi Luka Maksimović (Ljubiša Preletačević Beli) sa 52.539 spominjanja na društvenim mrežama, online portalima i forumima.

Tokom izborne noći društvene mreže bile su posebno aktuelne. Aleksandar Vučić zabeležio je u prethodnih 24 časa 16.366 spominjanja, dok je Janković spomenut 5.749 puta na digitalnim kanalima. Nešto veći broj komentara u ovom segmentu ostvario je Ljubiša Preletačević Beli sa cifrom od 6.835 spominjajna.

beli

Ljubiša Preletačević Beli svoju kampanju gotovo je u potpunosti vodio na digitalnim kanalima, što su Internet korisnici u Srbiji i prepoznali.

Prateći izborne rezultate, ostali predsednički kandidati takođe su zabeležili manji broj spominjanja od prva tri rezultata. U izbornoj noći Vuk Jeremić spomenut je 3.151 put, Saša Radulović 2.180 puta, dok je Vojislav Šešelj ostvario 2.776 spominjanja na društvenim mrežama i u online medijima.

Na društvenim mrežama o kandidatima, ali i o predizbornim porukama

Deo svake predizborne kampanje svakako su i slogani čije su poruke i ovoga puta bile nezaobilazne. Hešteg #BrzeJaceBolje zabeležio je čak 70.525 spominjanja na društvenim mrežama i to u najvećoj meri na Twitteru (70.106). Samo u proteklih 24 časa ova poruka iskorišćena je 2.781 put.

Sa druge strane, slogan #SamoJako ostvario je 11.313 spominjanja u proteklih mesec dana, dok je od ukupnog broja spominjanja 8.502 ostvareno na Twitteru. Isti ovaj hešteg upotrebljen je 1.521 put za vreme izborne noći od koji je i dalje najveći deo registrovan u tvitovima korisnika. Osim putem online medija i „malih ekrana“, izbornu noć pratili smo i na Twitteru gde je u proteklih 24 časa registrovano 3.871 korišćenja heštega #Izbori2017.