Vidimo se na MIXXu

Najbolji put do ljudske pažnje jeste preko srca

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Premijerno izdanje IAB MIXX Conference Serbia 2016. o digitalnom advertajzingu održano je ovog četvrtka u beogradskom Narodnom pozorištu, okupivši krem domaće marketinške scene koji je imao priliku da čuje inspirativna predavanja o budućnosti ove industrije, ali i da prisustvuje proglašenju najuspešnijih digitalnih kampanja koje su obeležile prethodnu godinu. And what a year it has been…

iab_izvestaj

Uvek brilijantni Lazar Džamić otvorio je MIXX 2016. predavanjem „Gorila i algoritam“ tokom kojeg je probao da odgovori na pitanje koje nas sve mori – hoće li nas jednog dana zaista zameniti algoritam? Ukoliko hoće, šta nam je činiti? Srećom po autora ovog izveštaja, Džamić kaže da će proći još mnogo godina pre nego što mašine zamene ljudsku kreativnost i maštu, iako je već moguće automatizovati dobar deo digitalnog oglašavanja.

Prema njegovim rečima, Gugl je na osnovu velikog istraživanja zaključio da 54% svih online oglasa nikada nije viđeno, stvarajući veliki problem – kako zapravo doći do ljudi? Lazar ističe da je najbolji put do ljudske pažnje upravo preko srca, pri čemu je zadatak marketara da grade mentalnu prisutnost i emotivnu rezonancu, kao i da čitaju podatke iz digitalnog sveta koji se kasnije pretvaraju u slavu i emocije.

mix1Stefan Đaković

„Kreativnost, storytelling i emocija i dalje vladaju i naše su najjače oružje“, zaključuje Džamić.

„Moderni marketing preglomazan je za jednu osobu i za jednu agenciju već moramo da naučimo da radimo zajedno, i važna je interakcija tima“, ističe Džamić, dodajući da je važno eksperimentisati. Podaci i dalje čekaju ljude koji će pričati dobre priče – nemojte čekati na to da sve bude savršeno.

Džoni Vatson drugi je predavač koji je zagrejao publiku. Šarmantni Britanac osvrnuo se u svom predavanju po imenu „Stop Shouting, Make Yourself Useful“ na digitalne kampanje koje su obeležile prethodni period. Kompanija CIF tako je lansirala iPad aplikaciju namenjenu najmlađima – svojevrstan Internet pretraživač koji čitavo iskustvo smešta u sigurno okruženje, blokirajući 4,2 miliona sajtova koji nisu bezbedni za decu. „Mnoge stvari možete da uradite sa minimalnim budžetima, samo kada se postavite u cipele vaših korisnika“, zaključuje on.

Šta vi kao digitalni marketari možete da uradite – pojednostavite (simplify), proširite (enhance), proračunajte (calculate), informišite (inform) i zabavite (entertain). A raspoloživi formati su mobilne aplikacije, web-based aplikacije, društvene mreže, oglasi u prodavnicama i „podaci uživo“ tamo gde su potrebni korisnicima.

Savršenstvo nije moguće

Nakon kratke pauze, na binu je izašla Nikol Jeršon koja nam dolazi iz Ogilvy Digital Innovation Lab-a u Londonu. Nikol je inače osnovala ovo odeljenje pri čuvenoj marketinškoj agenciji kako bi Ogilvy uvela u digitalno doba, ali i unapredila njihov biznis kroz digitalizaciju.

iab3Stefan Đaković

„Izađite iz svoje zone komfora, jer je to prostor u kojem se dešava magija“, napominje Nikol.

Kako Nikol kaže, jedan od njenih najvećih izazova bilo je formiranje internih kurseva koji su pomogli agenciji da sistematizuje i unapredi znanje o novim tehnologijama koje stalno dolaze. U svakom semestru neko od članova tima morao je da ispriča priču o uspehu koji je proistekao na osnovu znanja stečenog u prethodnom semestru:

Postoji precizan način da prikažete svoje rezultate i ispravnost ovog pristupa, kroz 6R: Revenue, Reputation, Recruitment, Relationships, Retention, Responsibility.

Poslednje predavanje pred ručak održala je Debi Bester, osnivač kreativne agencije Department of Change iz Londona koja je govorila o tome šta je potrebno da bi kompanije danas bile inovativne, ali i zašto su ograničeni budžeti katalizatori za inovativnost unutar timova. Više o ovome, možete pročitati u intervjuu koji je redakcija Netokracije uradila sa Debi, samo nekoliko dana pre njenog govora u Beogradu.

24 časa u virtuelnoj realnosti

Pogledamo li malo bolje landscape digitalnog advertajzinga, pa čak i na našim prostorima, vrlo brzo shvatićemo da VR i AR više nisu aktivnosti o kojima govorimo kao da tek trebaju da dođu na naše tržište. Ok, možda nemamo toliko kreativnih kampanja, ali danas solidne VR naočare možete kupiti za par hiljada dinara – makar one bile od kartona.

Iskustvo je jako slično, a upravo ovde leži potencijal koji mnogi brendovi itekako mogu da iskoriste, započeo je svoje predavanje Mika Tasič, Freelance Technology Lead za Google EMEA koji je izjavio kako je jedan UNICEF zahvaljujući VR sadržajima na samitu u Davosu uspeo da prikupi više donacija nego ikada na jednom takvom događaju – stavivši učesnike u realne situacije gde su iz prve ruke mogli da posvedoče o oskudnim uslovima u kojima pojedine etničke manjine danas žive.

Trenutak kada se nađete u virtuelnoj kuhinji koju je kreirala IKEA, u kojem možete da vidite tu svoju buduću kuhinju iz perspektive svog deteta, je veoma emotivan, i to je najveća promena koju ova tehnologija donosi.

mikatStefan Đaković

Augmented Reality se odlično snašao u industriji zabave i advertajzingu, ali kao tehnologija koju ljudi koriste za nešto korisno nije toliko uspešan.

Odmah nakon Mike, na binu je izašao i poslednji govornik, Din Džonson, Head of Innovation u agenciji Brandwidth i osoba koja je provela 24 sata u svetu virtuelne realnosti u sklopu eksperimenta za magazin T3. Kako kaže, to ne preporučuje nikome jer ako spavate, budite se u okruženju koje vam je potpuno nepoznato, a to može da bude zastrašujuće.

Din zaključuje da ukoliko budemo nastavili da pravimo loš sadržaj, nećemo uspeti da postavimo VR na glave dovoljno korisnika, pri čemu bi VR / AR tržište do 2022. moglo da bude izuzetno unosno – ili neće vredeti ništa:

Ako želite da vaša marketinška strategija bazirana na VR-u uspe, postoji pet koraka ka tome: birajte pravi sadržaj, pravite ga baš kako treba, plasirajte na pravim lokacijama i platformama, promovišite ga i učinite da ljudi shvate svu vrednost VR-a.

finalistiStefan Đaković

Pobedničke kampanje u čak 10 kategorija, pokazale su važnost isticanja dobrih praksi i postavljanja još viših ciljeva za iduću godinu.

U sklopu prve IAB MIXX Serbia 2016. konferencije održane su i MIXX Awards, a dobitnike ovogodišnjih nagrada pronađite u specijalnom izveštaju Netokracije. Pored edukativnog, ovaj događaj je imao i humanitarni karakter. Deo prikupljenih sredstava od prijavljenih radova za IAB MIXX Awards namenjen je kupovini dve infuzione špric pumpe za odeljenje neonatologije GAK Narodni front, dok iz organizacije najavljuju još bogatiji i kvalitetniji sadržaj na IAB MIXX Conference 2017.

*Izveštaj sa MIXX konferencije upotpunio je Vladimir Cerić.