San polako postaje java

Budućnost transporta kuca na vrata: ‘Hyperloop’ uskoro počinje testiranja

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

I dok se sistem moderne civilizacije i dalje bazira na onoj čuvenoj ‘vreme je novac’, tehnologija krupnim koracima napretka nastoji da opravda ovu čuvenu frazu, nudeći nam tako savremene sisteme, uređeje, aplikacije, ali i prevozna sredstva, a sve zarad što bržeg obavljanja velikog broja obaveza. Jednog od glavnih aduta na ovom polju sprema nam i kalifornijski startap Hyperloop Technologies, čija će velika kapsula na elektro-magnetni pogon imati prva testiranja ove nedelje u Las Vegasu – najavljujući tako početak revolucije na polju transporta robe i ljudi na zemlji.

hyperloop-test-

Da san i dobra ideja mogu zapravo postati realnostu u svakodnevnom životu, najbolje nam dokazuje tim koji stoji iza pomenutog startapa o kojem smo i ranije pisali kada je bilo i nešto više reči o novim investicijama i formiranju jakog i stručnog tima koji može doprineti razvoju samog projekta. Podsetimo, ovaj futuristički transportni sistem koji bi trebalo da služi za prevoz robe i putnika, trebalo bi da dostiže brzinu i do 1.000 km/h, zahvaljujući elektro-magnetnom pogonu ali i posebnoj stazi sa tunelom u kojem vlada vakum.

Ukoliko se vratimo par godina unazad, setićemo se da je inicijalna ideja za relizaciju ovako ambicioznog projekta proistekla od vlasnika Tesla Motorsa i Space X-a, Elona Muska, koji je prvi izneo sam koncept ovog prevoznog sredstva. Upravo na osnovu te ideje, Hyperloop Technologies je započeo rad na ovom projektu sa ciljem da se jednog dana ovakav sistem prevoza nađe u serijskoj proizvodnji i tako u budućem periodu postane dostupan za instalaciju u određenim zemljama sveta – koje naravno imaju određena finansijska sredstva da sebi priušte ovu naprednu tehnologiju.

Rebrendiranje zarad bolje identifikacije

Naime, kako prenosi Tech Insider, cilj pomenute kompanije se ne zasniva na tome da odmah otkriva i započne sa testiranjem kompletne kapsule sa mestima za putnike. Zapravo, plan je da se prvo predstavi osnovna tehnologija ovog sistema koja će svoju probu imati uskoro na otvorenom prostoru i traci koja bi trebalo da bude dugačka oko jednog kilometra, a na kojoj bi se obavila kratka testiranja linearnih pogonskih jedinica pri brzini od oko 500 km/h.

via GIPHY

Štaviše, povodom predstojećih i veoma bitnih dešavanja za Hyperloop Technologies, oglasio se i CEO kompanije, Rob Lojd, koji je tom prilikom istakao:

Hyperloop polako postaje realnost i mnogo stvari se zapravo događa u trenutku, a mi nastojimo da demonstriramo na koji način kompanija može učiniti da se sve ovo konačno i dogodi.

Takođe, bitno je istaći da je kompanija nedavno promenila ime u Hyperloop One, a sve zarad bolje identifikacije firme kao lidera na polju razvijanja prvog i potpunog Hyperloop sistema. Štaviše, ovaj potez svakako može dovesti do izbegavanja zabune između njih ali i još jednog startapa baziranog u Kaliforniji koji nosi naziv Hyperloop Transportation Technologies – čija je primarna delatnost takođe razvoj ove tehnologije budućnosti.

Partnerstvo i investicije vode ka uspehu

Kada govorimo o ovako ambicioznom projektu, svakako treba istaći da je Hyperloop One zatvorio investicionu rundu od 80 miliona dolara, koja je pristigla od starih, ali i novih investitora koji su se odlučili da ulože novčana sredsta u ovaj projekat, a samo neki od njih su Khosla Ventures, French National Rail Company, kao i GE Ventures. Kako nisu samo investicije primarni faktor u napredovanju pomenute kompanije, dovoljno govore i nedavno sklopljena partnerstva sa vodećim infrastrukturnim kompanijama, a najnovije partnersto potpisano je sa konstruktorksom i dizajn firmom AECOM koja trenuto sarađuje sa SpaceX-om zajendo radeći na izgradnji testne staze za Hyperloop Pod takmičenje.

Nema sumnje da je kalifornijski startap ozbiljno „zagrizao“ kada je reč o budućnosti transporta od jednog mesta do drugog, razvijajući tehnologiju koja u predstojećem periodu može vrlo lako odgovoriti na različite izazove prevoza širom sveta.

Međutim, još je rano davati bio kakve prognoze kada bi, gde i kojom brizinom Hyperloop mogao da krene na svoje prvo putovanje, te koliko bi trebalo novca izdvojiti za prve karte. Ipak, jedno je sigurno – prvi putnici koji budu bili deo istorijskog putovanja, shvatiće da je tehnologija zapravo glavna bit svima poznate fraze sa početka teksta koja oblikuje današnje funkcionisanje modernih ljudi – vreme je novac.