Kako impresionirati kandidate na razgovoru za posao – čak i kada ih odbijete?

Poslovnom ambijentu u kom se akcenat stavlja na želje poslodavca, a ne na potrebe kandidata polako dolazi kraj. Ta 'promena klime' bila je tema drugog Netokracijinog HR Meetup-a, na kom su govorili predstavnici kompanija TalentLyft, Infostud i OneAssessment. Svi učesnici složili su se da iskustvo kandidata postaje jedna od najbitnijih stavki za izgradnju pozitivnog imidža brenda, ali kako ga unaprediti?

Tamara Milić
Branko Vukovac iz Infostuda govorio je i o tome kako kod novozaposlenog probuditi osećaj pripadnosti kompaniji.

Statistika na globalnom nivou pokazuje da je 59% kandidata imalo negativno iskustvo pri prijavljivanju za posao i da je za taj loš doživljaj prvenstveno kriv poslodavac. Takvi kandidati su obično zauvek izgubljeni i prilično “glasni” (49% njih se nikad ne bi ponovo prijavilo, dok bi 70% svoje loše iskustvo prepričavalo drugima). Šta vi, kao poslodavac, možete učiniti da poboljšate taj Candidate Experience, čak i ako im ne ponudite posao?

Kristina Martić, direktorka marketinga i Employer Branding-a u kompaniji TalentLyft, navela je da je Candidate Experience proces koji se sprovodi kroz faze, te da ima pet tačaka za njegovo unapređenje: istraživanje kandidata o vama, donošenje odluke, prijava na posao, selekcija, uvođenje u posao.

Po čemu se kao poslodavac možete izdvojiti u “moru” sličnih?

Ako govorimo o prvoj fazi, odn. istraživanju kandidata u budućem poslodavcu, kaže Kristina, sadržaj na društvenim mrežama je jedna od ključnih stvari koja vas može izdvojiti od drugih, pogotovo ako sve trenutno otvorene pozicije poslodavac prikazuje i na svojoj FB stranici.

Pored FB Page-a, tu je i stranica Karijera na zvaničnom sajtu (koju mnogi poslodavci nažalost još uvek nemaju) putem koje bi potencijalnim kandidatima trebalo objasniti da li je to prava firma za njih i kakvi se kandidati zapravo traže. Osim toga, u cilju promovisanja vaših candidate persona, možete organizovati i predavanja i radionice namenjene upravo za njih.

Istovremeno, statistika, pokazuje da oko 60% onih koji započnu proces apliciranja za posao tu istu prijavu ne završi zbog komplikovane i opširne forme i zbog potrebe kreiranja profila. Većina kandidata (59%) kao negativno iskustvo navodi i da nije navedena plata, makar u nekom rasponu, te da nedostaju detalji o opisu posla i o samom procesu selekcije.

Tamara Milić
Kristina Martić o Candidate Experience-u govorila je u ime kompanije TalentLyft.

Jasno navođenje i opis pozicije za koju se aplicira, lokacija kompanije, odgovornosti, kvalifikacije, kultura i benefiti i što jednostavnije aplikacijske forme dovešće do poboljšanja statistike koju je radio Infostud, a koja pokazuje da 86% kandidata nije dobilo potvrdu od poslodavca o rezultatima konkursa i da se 60% njih se ne bi ponovo prijavilo za rad u toj kompaniji.

Personalizovani pristup kandidatu, čak i prilikom odbijanja, kao i davanje feedback-a o tome šta je u procesu selekcije bilo dobro, a šta ne, ocenjuje Kristina, dovešće do toga da vremenom steknete status veoma poželjnog poslodavca.

Nove kolege – ni kandidati, ni deo tima?

Nakon procesa selekcije nastupa za mnoge jedna od najstresnijih poslovnih situacija – prvi dan na poslu. Ne poznajete svoje nove kolege, ne znate kome da se obratite za pomoć, šta su čije nadležnosti i sl. Zato, kako kaže Branko Vukovac, HR Associate u kompaniji Infostud, treba umanjiti taj stres i razviti osećaj pripadnosti koji nedostaje:

To se u Infostudu obavlja kroz četiri principa: samoefikasnost (da se novozaposleni oseća samouvereno da bi došao do svog najboljeg performansa), jasna uloga, saradnja (i ako pogrešiš, to je proces učenja) i kultura.

Proces uvođenja u posao, nastavlja Branko, u Infostudu počinje odmah kada se objavi konkurs, a po prihvatanju ponude od strane kandidata mentor pravi plan obuke za svakog novozaposlenog ponovo. “To ne uključuje samo hard skills, već je i cela organizacija tvoj mentor – organizujemo druženja, obuke, timske sastanke, formalne edukacije i slično”.

Tamara Milić
Nakon zvaničnog dela usledila je breakout sesija.

Najbitnija stvar, kako kaže, jeste pronaći kandidata koji je u skladu sa vrednostima kompanije, onog ko je spreman da uči. Zato se ne insistira odmah na prihvatanju ponude za posao. “Najpre održimo sastanak od 45 minuta na kom je novozaposleni intervjuer“, kaže Branko:

Tada u prvih 10, 15 minuta mu dajemo feedback – i pozitivan i negativan, a zatim prepuštamo vreme kandidatu da pita o formalnoj i neformalnoj strukturi, kakav je biznis plan za narednih godinu dana i sl. Nakon toga on/ona ima dva, tri dana da razmisli da li je to kompanija za njega.

Međutim, najbitniji je kontinuirani rad sa zaposlenima. U tu svrhu Infostud kreirao je i  Vodič za novozaposlene (koji služi svim zaposlenim) i koji ukazuje na očekivano ponašanje, vrednosti kompanije i sl. Vodič pokriva prvi radni dan, prvih šest meseci itd. ali i hard skill-ove: mentorstvo, veštine, sektorska i međusektorska mentorstva, postavljanje dnevnii i nedeljnii ciljeve i upravo zahvaljujući tome Infostud je danas to što jeste, zaključuje Vukovac.

Nakon zvaničnog dela Meetup-a usledila je breakout sesija, kada je publika mogla da bira između dva mini predavanja i diskusije – Content Marketing u HR-u, koji su vodili Kristina Martić i Mario Buntić, i Pre-Employment Assessment and Candidate Feedback, na kom je predavač bila Neda Mirković, ispred kompanije OneAssessment.

 

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Društvene mreže

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.