Finalisti SoMo Tech

Lea Stanković: Viber je super, ali Viber nisu samo stikeri

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Sa gotovo pet miliona aktivnih korisnika u Srbiji, Viber danas predstavlja servis sa ozbiljnim marketinškim potencijalima. Pa ipak, osim stikera i javnih ‘chat’ grupa, retke su domaće kampanje koje koriste ovaj vid komunikacije prema korisnicima. Zašto je to slučaj? O ovoj temi porazgovarali smo sa Leom Stanković iz agencije Communis DDB koja se nedavno našla među finalistima Somo Borac nagrada.

Communis DDB tim koji je radio na Heineken/Viber kampanji koja se plasirala među finaliste SoMo Borac nagrada.

Bilo da igrate za Viber ili Vajber tim, nema sumnje da je chat aplikacija osvojila Srbiju svojim lokalizovanim pristupom i partnerstvima sa domaćim telekom operaterima. Ruku na srce, mladi danas koriste i mnoge druge aplikacije za dopisivanje – ali jedan je app koji koriste vaša tetka i vaša baba. A taj app je upravo Viber. Još otkako je japanski Rakuten kupio Viber za 900 miliona dolara, servis broji konstantan rast pri čemu samo u Srbiji beleži skoro 5 miliona aktivnih korisnika!

Potencijal ovog servisa prepoznali su brendovi u Srbiji – ali čini se ponajviše u vidu kreiranja javnih chat kanala ili stikera. Sa druge strane, chatbotovi postaju sve popularniji, dok je ovog podatka svestan i Viber koji je pre nešto manje od godinu dana lansirao i prve komercijalne chatbotove.

Povećanje prodaje od 29% uz Viber?

Među brendovima koji su prvi iskoristili nove mogućnosti koje Viber pruža našao se Heineken tj. agencija Communis DDB koja je za potrebe aktivacije tj. realizacije nagradne igre kreirala unikatnog chatbota na čija su pitanja učesnici mogli da odgovaraju – učestvujući tako u velikom takmičenju čiji je pobednik dobio put na finale UEFA Lige šampiona u Kardifu.

Sama kampanja zabeležila je više od 2.000 pratilaca javnog kanala u Srbiji i 855 pojedinačnih učesnika koji su na nagradno takmičenje mogli da se prijave kupovinom posebnog pakovanja Heineken piva u određenim prodavnicama, a u okviru kojih su se nalazili specijalni kodovi (koji su bili potrebni za početak igre). Aktivacija putem Viber chatbota doprinela je i povećanju prodaje od čak 29%, kažu iz Communisa – više nego dovoljno da se ova kampanja nađe u užem izboru finalista na SoMo Borac nagradama koje su i ove godine dodeljene u Rovinju i to u kategoriji SoMo Tech.

Univerzalan format koji je blizak korisnicima

U razgovoru za Netokraciju, izvršna direktorka Communis DDB-a, Lea Stanković, kaže da je SoMo Borac nagrada kruna dugog i napornog rada koji je prethodio uspešnoj realizaciji projekta, te dodaje:

SoMo Borac je iz godine u godinu sve konkurentniji i imam utisak da je selekcija radova 2017. bila bolja nego ikad, te smo, imajući i to u vidu, zadovoljni ovakvim plasmanom. Meni je inače kategorija SoMo Tech negde i sama suština digitala, jer upravo u inovativnoj upotrebi tehnologija i platformi leži najveći kreativni izazov.

Na pitanje Netokracije zašto je Viber izabran kao glavni i jedini kanal komunikacije za pomenutu kampanju, Lea dodaje da je velika korisnička baza u Srbiji svakako značajan podatak – kao i da se puštanje chatbot mogućnosti činilo kao savršen spoj za jedan premium globalni brend kao što je Heineken. „Istina je da je srpsko tržište dinamično kada govorimo o nagradnim aktivacijama – čini se da se brendovi nadmeću kada je u pitanju originalnost mehanizma, što samo dodatno komplikuje čitav proces sa strane korisnika“, napominje naša sagovornica, dodavši da je format chata univerzalan i poprilično intuitivan za potrošača.

Koristeći Viber chatbota za Heineken, spojili smo lepo i korisno – iskoristili smo funkcionalnost vodeće chat platforme na potpuno novi način. Reakcije su bile pozitivne, a za potrošače je mehanizam bio jasan i jednostavan.

Po pristupanju Heineken chatbotu korisnik je imao dva koraka koji su standardni za ovakve aktivacije – potvrda o punoletnosti i saglasnost sa pravilima. Tek onda sledi ukucavanje i verifikacija koda. Kada se utvrdi da je kod ispravan, korisnik dobija nagradno pitanje sa ponuđenim odgovorima iz oblasti UEFA Lige šampiona i bira odgovor. Za svaki ispravan kod dobijao se 1 poen, plus još 2 poena za svaki tačan odgovor, ističe naša sagovornica.

Lea otkriva da je ova ujedno i jedna od retkih digitalnih kampanja ovog tipa za koju nije bilo potrebno kreirati posebnu landing stranicu – budući da se kompletna aktivacija odigravala na Viberu:

Ono što je sjajno kod Vibera jeste to što razvija alate kao što je chatbot, upravo za potrebe brendova i biznisa. To znači da se sve može prilagoditi uz njihov minimalni angažman i da je API dobro dokumentovan i lepo napravljen. Najveći izazov jeste pakovanje obrađenih podataka. Sa kreativne strane, zadatak pravljenja scenarija za chatbot je bio posebno zanimljiv kreativcima, jer je bilo potrebno sačuvati određeni ton komunikacije a u isto vreme sprovesti korisnika kroz aktivaciju prvi put i navesti ga da redovno učestvuje.

Viber je ekosistem za sebe koji se još uvek razvija – za potrebe kompanija i brendova

Da li su brendovi i agencije u Srbiji danas dovoljno svesni mogućnosti koje Viber pruža? Prema Leinim rečima, do sada smo mogli videti nekoliko pozitivnih primera besplatnih sticker pack-ova koje su korisnici mogli da preuzmu i koriste u komunikaciji sa članovima porodice, prijateljima i kolegama. Uglavnom su to neke uzrečice koje daleko bolje izgledaju kada su prikazane kao šaljiva grafika, nego kao tekstualna poruka.

Poruka za agencije i klijente koji razmišljaju o Viberu? – „Neka nam se jave!“

Stanković pak dodaje da kako se sve u digitalu brzo razvija – i ovo je stvar koju treba pomno pratiti, jer Viber ide ka tome da što više radnji može da se obavlja unutar same aplikacije. Ranije smo samo slali poruke i zvali preko Vibera, ali sada možemo da pretražujemo, gledamo YouTube klipove, komuniciramo s brendovima, pa čak i da plaćamo, sve bez izlaska iz same aplikacije:

To mi govori da će i zanimljivih brend alatki biti sve više, a na nama je da sa jedne strane edukujemo klijente o njima, a sa druge strane i poguramo Viber da razvija nova rešenja koja mogu kreativno da se upotrebe.

Za kraj, upitali smo našu sagovornicu koji su izazovi sa kojima se današnji marketari susreću kada je u pitanju implementacija efikasne mobile-only kampanje. Lea zaključuje da je veliki izazov značajno i efikasno komunicirati sa ciljnom grupom koja je u isto vreme na više ekrana – iako mobilni ekran u ovom trenutku uzima primat. „Bez obzira na veličinu i format ekrana, treba se izboriti za pažnju korisnika u moru drugih primamljivih sadržaja. Sa kreativne strane, to znači da je ovo još jedan faktor koji moramo da uzmemo u obzir kada pravimo kampanju, ali i kada određujemo dinamiku komunikacije“, zaključuje ona.

*U prethodnoj verziji teksta pisalo je da Viber u Srbiji koristi više od 3 miliona korisnika, dok je taj podatak bliži cifri od 5 miliona. Tekst je izmenjen kako bi bolje reflektovao ažurirane podatke.