Kolumna

Kako da uklonite neželjeni sadržaj o vašem brendu sa prve stranice Gugla?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Nebitno čime se bavite i šta prodajete – onlajn reputacija je nešto na šta morate da obratite pažnju. U današnje vreme, kada skoro svaki brend i preduzetnik ima priliku da razvije svoj biznis kako na lokalnom, tako i globalnom nivou – svima je jasno da čak i najmanje sitnice mogu itekako ozbiljno da utiču na celokupni uspeh vašeg poslovanja.

goran_finalno

Nebitno čime se bavite i šta prodajete – onlajn reputacija je nešto na šta morate da obratite pažnju.

U današnje vreme, kada skoro svaki brend i preduzetnik ima priliku da razvije svoj biznis kako na lokalnom, tako i globalnom nivou – svima je jasno da čak i najmanje sitnice mogu itekako ozbiljno da utiču na celokupni uspeh vašeg poslovanja. Od vaše onlajn reputacije direktno zavisi da li ćete ostati konkurentni u svojoj niši ili ne. Ovo je posebno tačno kada je web hosting u pitanju.

Đavo se zaista krije u detaljima ovde.

Kao marketing menadžer hosting kompanije Unlimited.rs, osetio sam iz prve ruke koliko je zapravo web hosting konkurentna i surova niša. Ovde nema prostora za greške. Web hosting, kao industrija, je prepuna brendova koji nude vrlo slične usluge, približno istih cena i kvaliteta (ili se tako makar čini na prvi pogled). Zahvaljujući tome, svim tipovima hosting provajdera je dosta teško da privuku nove i zadrže stare klijente.

Izuzetno je komplikovano boriti se sa brendovima koji na papiru potrošačima deluju identično, iako zapravo to nije tako. Kao što rekoh, u hostingu zaista nijanse odlučuju. Vaš uspeh zavisi od mnogo različitih faktora, ali pre svega od toga šta vaši potencijalni kupci mogu da pročitaju o vama na Internetu.

Poverenje je sve u web hostingu.

Ljudi jednostavno nisu spremni da svoj sajt i bazu podataka tek tako daju u ruke nekoj tamo kompaniji za koju baš nisu sigurni da li je dobra u svom poslu, ili ne.

Jedna negativna kritika može vas koštati i više nego što mislite

Pre nego što se odluče za određenog provajdera, mnogi kupci najpre na netu pretraže sve što mogu da nađu o web hostingu. Gledaju kritike kako bi shvatili koji hosting provajder nudi najbolji odnos cene i kvaliteta, čitaju komentare korisnika, da li je mreža stabilna, na koji način je osigurana bezbednost podataka klijenata – sve!

Upravo zbog toga je od krucijalne važnosti da pratite sve što se o vama piše po netu i osigurate da veliki deo tih komentara bude u superlativu.

Onlajn reputacija je zapravo kula od karata – nebitno koliko vam dobro ide i koliko ste dobrih poteza napravili do sad, dovoljan je samo jedan propust, jedna greška, i sve ode u vodu. Svako ko gugla vaš brend i naleti na linkove koji govore negativne stvari o vašem poslovanju, automatski će vas otpisati kao realnu opciju za saradnju. Niko ne želi da rizikuje.

Nije toliko važno na šta se klijent požalio putem te javne kritike, i da li je njegova primedba smislena ili ne – svakako je ne smete ostaviti da tek tako visi u rezultatima pretrage za vaš brend. Zašto? – Pa, zato što ta ista kritika može:

  1. Negativno uticati na vašu prodaju;
  2. Odvući stručnjake u vašoj oblasti od vašeg brenda;
  3. Uništiti vašu tržišnu vrednost;
  4. Diskreditovati sveukupan kvalitet vaših proizvoda i usluga.

Zbog navedenih loših ishoda i mnogih drugih koje nisam naveo ovde, veoma je bitno da brzo i efektivno reagujete na ovakve probleme.

Da biste očuvali dobru reputaciju, morate konstantno biti na oprezu. Kao što sam već spomenuo u ovom tekstu, vrlo je bitno da vodite računa o detaljima. Bez obzira na to koliko dobro tretirate vaše klijente, ipak se može desiti da neko napiše užasan komentar onlajn o vama i vašem biznisu.

Reputacija je nestabilna stvar koja se stvara i postoji u glavama drugih. Čak i da uradite sve kako bi trebalo, realno je za očekivati da neće baš svi biti zadovoljni vašom uslugom. Postoji mnogo faktora koji utiču na reputaciju, a mnogi od njih nemaju nikakve veze sa tim kako vodite vaš biznis i kako se ophodite prema korisnicima.

Ipak, uprkos tome da li ste odgovorni za to što je klijent nezadovoljan ili niste, taj isti kupac svakako ima pravo na svoje mišljenje. On ima potpunu slobodu da napiše šta god poželi o vašem biznisu i ne postoji ništa što možete da uradite po tom pitanju, osim da pokušate da mu promenite mišljenje.

Kako to da uradite? Kako da negativni stav klijenta pretvorite u pozitivni? Kako da pokažete ljudima da vaš biznis vredi i da bi za njih bilo najbolje da posluju sa vama? Ovo su samo neki od proverenih načina koje ja koristim u ovakvim situacijama:

1. Pokažite vašim klijentima da vam je stalo

Iako se mnoge hosting kompanije na dnevnoj bazi susreću sa negativnim komentarima, većina njih ni ne pokuša da stupi u kontakt sa korisnicima koji su te komentare objavili. Mnoge se čak i ne potrude da prodiskutuju o problemu sa nezadovoljnom strankom.

Umesto toga, većina provajdera shvati lično tu kritiku i praktično započne rat sa osobom koja je napisala nešto loše o njima onlajn. To je bukvalno nešto najgore što možete da uradite u toj situaciji. Prvo razmislite o tome kako ćete odgovoriti na negativan komentar. Zapamtite da vaš cilj nije da odbranite sebe i svoj brend, već da pokušate da rešite određeni problem.

Znam da vam ovo može zvučati čudno, ali mnogi ljudi samo žele da ih drugi saslušaju i uvaže njihovo mišljenje. Ako zaista sagledate problem na profesionalan način i pokažete klijentu da ga poštujete i da vam je stalo do njega/nje, ako se zaista potrudite da ispravite stvari – 7 od 10 korisnika će pristati da obriše komentar i nastaviće da hostuje svoj sajt kod vas.

Ovo je sjajan procenat, zar ne?

2. Pravite još sajtova, registrujte još više domena

Ako porazgovarate sa osobom koja je napisala neki loš post o vama ili vašoj kompaniji i zatim je ljubazno zamolite da ga skloni sa sajta – a on ili ona to ne želi (jer zašto bi?) – stvari morate podići na viši nivo, i to u svom dvorištu. Jedno od rešenja na duge staze je kreiranje dodatnih domena i (pod)sajtova vaše kompanije.

Evo i zašto – novi sajtovi sa imenom vašeg brenda u svom domenu će pomoći da se Google preplavi pretragama koje zaista želite da vaši sadašnji i budući kupci vide kada vas guglaju. Tako će se svi ti negativni onlajn komentari baciti u zapećak druge ili treće strane Google pretrage, koje su – kako nas iskustvo uči – veoma retko posećene.

Svakako, ne potcenjujte snagu Wikipedia stranica i naloga na društvenim mrežama. Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest, Vimeo, YouTube, Quora – sve su to sajtovi koje Google jako voli i olako nagrađuje visokim rejtinzima na prvoj stranici. Takođe, potrudite se da lokalizujete vaš brend onlajn. Ubacite se u sve moguće lokalne listinge i direktorijume. Napravite i onlajn biznis kartice na about.me i dooid.me, jer ih Google dosta gotivi.

3. Blogovanje do uspeha – Iskoristite benefite koje nude Google+ Authorship i Google Direct Connect

Vrlo često govorim – blogovanje je jako bitno. Naročito za mala i srednja preduzeća koja žele da ojačaju svoj onlajn biznis. Pored generisanja novih linkova, povećanja broja poseta, jačanja SEO, bolje vidljivosti na pretragama za određene ključne reči i predstavljanja vrednosti kompanije željenoj publici – blogovanje vam veoma lako može pomoći i pri kreiranju lidova i osvajanju nove klijentele.

Kako? Stvaranjem i negovanjem poverenja između vas i vaših kupaca. Veliki broj brendova danas mnogo ulaže u blogovanje. Naročito guest blogging.

Razlog se mahom piše sam: Guest blogging daje fantastičnu šansu ljudima koji imaju šta da kažu, da prenesu svoje znanje i predstave svoju ekspertizu na drugom kredibilnom sajtu. To im dalje otvara vrata da prošire svoju mrežu, nadograde svoju onlajn reputaciju i ostvare dodatne lidove.

Blogovi generišu mnogo linkova i to je jedan od glavnih razloga zašto ih Google gotovo uvek postavlja tako visoko na pretragama. Blog postovi zaista mogu značajno da pomognu vašem prodajnom odeljenju i onlajn reputaciji – ukoliko ih pravilno i dobro koristite.

Ukoliko Vi, baš kao i ja, želite da se pri guglanju vašeg imena, na prvoj stranici nalaze par relevantnih blogova za koje ste pisali, evo jednog lakog trika: Linkujte ih na vaš Google+ profil. Svakako, poželjno je da se vaše ime nalazi u SEO naslovu glavnog bloga. Ali, ukoliko zaista želite da izvučete maksimum iz blogovanja za vas i vaš biznis, ukoliko ste odlučni da tu lošu kritiku sahranite na dno Google pretrage, izaberite prave i najbolje ljude iz vašeg tima koji će pisati blog sa imenom vaše kompanije u naslovu.

4. Optimizujte sve

Okej, ako želite da se neki sadržaj dobro kotira na pretragama, morate konstantno da kreirate backlinkove ka njemu.

I to je SEO 1 na 1.

Ne znam za vas, ali ja radim sve što je u mojoj moći da nađem način da se sav dobar content koji kreiram dobro poveže sa drugim relevantnim stranicama. Na taj način, ljudi će lakše moći da pronađu nešto što smatram da će im biti od velike koristi. Isto važi i za Google.

5. Recite DA intervjuima

Podkastovi, webinari, citati, blog postovi – jednostavno pristajte na sve. Bez obzira na format u kojem se objavljuju onlajn, intervjui su genijalni za jačanje reputacije. Naročito ako se nalaze na nekim vrlo posećenim sajtovima ili kredibilnim izvorima vesti.

Jasno je – intervjui su sjajni iz dva očigledna razloga. Jedan je svakako SEO, a drugi činjenica da su usmereni samo na vas i vašu kompaniju. Sve zavisi od vas i osobe koja vas intervjuiše. Imate šansu da se predstavite na najbolji mogući način na nekom sajtu, onlajn magazinu, portalu ili blogu koji generiše opako mnogo poseta. Pored toga, intervjue čitaju ljudi koji vrlo lako mogu postati i vaši budući kupci. Stoga, ma zašto da ne?

I svaki put kada se vaše ime, sajt ili ime brenda pomene na nekom sajtu – vaš biznis je u jednom malom onlajn raju. A ovakav tip sadržaja Gugl automatski postavlja na tron svoje pretrage.