Google sa $805.000 finansira razvoj softvera za automatsko generisanje vesti

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Iz Google Digital News inicijative potvrdili su plan da sa ukupnim novčanim iznosom od 805.000 dolara finansiraju projekat za automatsko generisanje i izradu vesti, a koji već koristi Press Association, novinska agencija u Ujedinjenom Kraljevstvu. Softver pod nazivom ‘Radar’ ima za cilj da generiše čak 30.000 vesti na lokalnom nivou olakšavajući znatno posao novinarima.

Još ranije se u medijima pisalo o tome kako bi tehnologija u saradnji sa veštačkom inteligencijom i mašinskim učenjem mogla da stane na put novinarskoj profesiji. Iako je za sada teško zamisliti da se u ovom poslu ljudski faktor u potpunosti može zameniti softverom, jedan britanski medijski startap Urbs Media na putu je da na neki način uvede revoluciju u pomenutoj profesiji, radeći na razvoju programa čiji je zadatak da veliki broj novinskih podataka pretvori u kvalitetan sadržaj koji je primamljiv korisnicima.

Kako piše TechCrunch, tim koji stoji iza ovog proizvoda se nada da će njihov softver pomoći prilikom popunjavanja praznina i rešavanju problema sa kojima se današnje redakcije susreću. Štaviše, sličan softver već upotrebljava medij The Association Press ali za sada samo u redakciji koja je bazirana u Sjedinjenim Američkim Državama, te je isti zadužen samo za generisanje najnovijih informacija iz oblasti finansija i sporta.

Dinamična i zanimljiva budućnost medija je pred nama

Sa druge strane, glavni i odgovorni urednik pomenutog medija, Piter Klifton, izjavio je da je razvoj ovakve tehnologije značajan potez koji bi mogao da oblikuje novinarstvo kao profesiju. Kako on kaže, kvalifikovani i iskusni novinari će bez obzira na sve i dalje igrati veliku i značajnu ulogu u procesu generisanja vesti, dodavši da će softver doprineti da se mogućnosti i prednosti veštačke inteligencije dodatno upotrebe kako bi se značajno podigao nivo generisanja i izrade vesti na lokalnom nivou.

Da je ljudski faktor u kompletnom procesu i dalje neizbežan, pokazuje podatak da će novinari, bez obzira na sve prednosti softvera, i dalje biti uključeni u sam proces uređivanja i pregledanja samih vesti kako bi se između ostalog smanjio broj objavljivanja lažnog i netačnog sadržaja.

Nema sumnje da će pomenuti softver pomoći novinarima da uz automatizaciju brže i jednostavnije reše neke od problema koji im uzimaju najviše vremena. Iako je ovo za sada samo početak, ostaje otvoreno pitanje da li i koliko slična tehnologija u budućnosti može uticati na oblikovanje medijske industrije. Poučeni nekim prethodnim iskustvom, činjenica je da nas, bar kada je reč o elektronskim medijima, očekuje zanimljiva i dinamična budućnost.