Google sa $805.000 finansira razvoj softvera za automatsko generisanje vesti

Iz Google Digital News inicijative potvrdili su plan da sa ukupnim novčanim iznosom od 805.000 dolara finansiraju projekat za automatsko generisanje i izradu vesti, a koji već koristi Press Association, novinska agencija u Ujedinjenom Kraljevstvu. Softver pod nazivom 'Radar' ima za cilj da generiše čak 30.000 vesti na lokalnom nivou olakšavajući znatno posao novinarima.

Još ranije se u medijima pisalo o tome kako bi tehnologija u saradnji sa veštačkom inteligencijom i mašinskim učenjem mogla da stane na put novinarskoj profesiji. Iako je za sada teško zamisliti da se u ovom poslu ljudski faktor u potpunosti može zameniti softverom, jedan britanski medijski startap Urbs Media na putu je da na neki način uvede revoluciju u pomenutoj profesiji, radeći na razvoju programa čiji je zadatak da veliki broj novinskih podataka pretvori u kvalitetan sadržaj koji je primamljiv korisnicima.

Kako piše TechCrunch, tim koji stoji iza ovog proizvoda se nada da će njihov softver pomoći prilikom popunjavanja praznina i rešavanju problema sa kojima se današnje redakcije susreću. Štaviše, sličan softver već upotrebljava medij The Association Press ali za sada samo u redakciji koja je bazirana u Sjedinjenim Američkim Državama, te je isti zadužen samo za generisanje najnovijih informacija iz oblasti finansija i sporta.

Dinamična i zanimljiva budućnost medija je pred nama

Sa druge strane, glavni i odgovorni urednik pomenutog medija, Piter Klifton, izjavio je da je razvoj ovakve tehnologije značajan potez koji bi mogao da oblikuje novinarstvo kao profesiju. Kako on kaže, kvalifikovani i iskusni novinari će bez obzira na sve i dalje igrati veliku i značajnu ulogu u procesu generisanja vesti, dodavši da će softver doprineti da se mogućnosti i prednosti veštačke inteligencije dodatno upotrebe kako bi se značajno podigao nivo generisanja i izrade vesti na lokalnom nivou.

Da je ljudski faktor u kompletnom procesu i dalje neizbežan, pokazuje podatak da će novinari, bez obzira na sve prednosti softvera, i dalje biti uključeni u sam proces uređivanja i pregledanja samih vesti kako bi se između ostalog smanjio broj objavljivanja lažnog i netačnog sadržaja.

Nema sumnje da će pomenuti softver pomoći novinarima da uz automatizaciju brže i jednostavnije reše neke od problema koji im uzimaju najviše vremena. Iako je ovo za sada samo početak, ostaje otvoreno pitanje da li i koliko slična tehnologija u budućnosti može uticati na oblikovanje medijske industrije. Poučeni nekim prethodnim iskustvom, činjenica je da nas, bar kada je reč o elektronskim medijima, očekuje zanimljiva i dinamična budućnost.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Društvene mreže

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.