Borba za istinu

Google Search dobio ‘fact checker’ za borbu protiv lažnih vesti

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Lažne vesti iliti ‘FAKE NEWS’ postale su profitabilan biznis krajem 2016. godine – štaviše, moglo bi se reći da su doprinele izboru američkog predsednika Donalda Trampa, ali i nekih drugih – nama geografski bližih političara. Kako se izboriti sa lažima i neistinama? Google misli da ima rešenje.

googlenews

Činjenica je da ljudi danas ne vole činjenice. Naučni podaci i analize zamenjeni su ljudskim osećanjima i pretpostavkama, dok stvari koje se nisu desile dospevaju u udarne termine svetski poznatih medija. Facebook i Google tako su izbili u prvi plan kao dva najzastupljenija online kanala na kojima se mogao videti veliki broj lažnih vesti – štaviše, korisnici širom sveta saglasni su da obe kompanije moraju uraditi više kada je borba protiv neistine u pitanju.

Pravo iz gradića Mountain View stiže najnovija funkcija koja je integrisana direktno u Google Searchfact checker za koji se ova Kalifornijska kompanija nada da će pomoći u otklanjanju neistina i nedoumica oko aktuelnih tema. Iako je prvobitna verzija prikazivanja činjenica prilikom pretrage bila dostupna samo na pojedinim tržištima i u okviru pojedinih proizvoda, Google je danas otvorio mogućnost provere i na svom najkorišćenijem alatu – pretrazi.

fotkicaTechCrunch

Pored upita od sada se nalazi i provera činjenice koja se pretražuje.

Prilikom postavljanja određenih upita, korisnicima će se pored standardnih odgovora od sada prikazivati i poseban deo sa linkovima ka najpoznatijim fact checking sajtovima, kao i konkretan podatak da li je neka vest istinita ili lažna. Na ovaj način, kompanija se nada da će stati na put većem broju neistina za koje se Internet pokazao kao savršen katalizator.

Iako u ovom trenutku dostupan isključivo za pretrage na engleskom jeziku, nadamo se da će sa porastom lažnih vesti na drugim tržištima Google proširiti svoj program i na druga jezička podneblja. Naravno, zdrav razum ne može vam ni najvrednija kompanija na svetu usaditi.