Još veća kontrola u rukama Gugla

Univerzalni AdBlocker stiže na Chrome?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Kompanija Gugl razmatra planove da kreira univerzalni AdBlocker koji bi bio sastavni deo popularnog Chrome pretraživača i to za sve korisnike uz uobičajena podešavanja. Iako Gugl važi za jednu od najvećih oglašivačkih mreža, nova funkcija pomogla bi kompaniji da stane na put ‘third party’ blokerima koji su sve populanriji među korisnicima.

blokeri

Ukoliko se tehnološki gigant odluči da realizuje pomenute planove i lansira univerzalni AdBlocker na svom pretraživaču – targetirajući specifične vrste oglasa koji u velikoj meri korisnici izbegavaju kao što su pop-up reklame, te video i foto sadržaj koji se automatski pirkazuje – korisnici bi postepeno izgubili potrebu za upotrebom third party AdBlocking alata.

Kako piše Tech Crunch, poznato je da Gugl ne voli da sklapa dogovore sa drugim AdBlocking kompanija na šta je često primoran, zahtevajući uglavnom plaćenu naknadu kako bi se oglasi iz Adwords mreže prikazivali korisnicima koji surfuju Internetom.

Uzimajući u obzir činjenicu da je Chrome jedan od najpopularnijih pretraživača na svetu, integrisanje univerzalnog blokera koji bi dobio uobičajena podešavanja za sve korisnike, praktično bi u potpunosti smanjio rast potražnje ka alternativnim alatima za blokiranje oglasa. Sa druge strane, ukoliko nova funkcija bude lansirana, korisnici neće tražiti način da blokiraju reklame tokom surfovanja, s obzirom na to da će onaj oglašivački sadržaj koji najviše smeta korisnicima biti blokiran na početku.

Još jedan udar na konkurenciju?

Štaviše, Gugl ne planira da u potpunosti eliminiše oglašivački sadržaj, ali ukoliko pogledamo čitavu situaciju iz ugla korisnika, sigurno je da će nove funkcije doneti niz benefita za one koji žele nesmetano pretraživačko iskustvo. No, nametanje snažnijih kontrola nad oglasima od strane tehnološkog giganta donosi i nove zamke za oglašivače – budući da bi oglasi iz Guglove mreže imali primat nad drugim mrežama, efektivno blokirajući konkurenciju.

Za sada ipak nema naznaka kada kada bi Gugl mogao da realizuje svoje planove za AdBlocking integraciju. Ukoliko do toga pak dođe, ne bi bilo iznenađenje da se sa pomenutim novinama detaljnije upoznamo već na I\O konferenciji za developere sredinom maja meseca tekuće godine. U svakom slučaju, naredni period pokazaće nam konkretne planove kako bi Gugl mogao da utiče na industriju oglašavanja.