'Hakovanje' industrije kozmetike

Kako srpski Fragrance By Me uz pomoć 40+ internacionalnih blogerki širi poslovanje

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Kako pristupiti industriji vrednoj 45 milijardi dolara i lansirati nov proizvod uz pomoć ‘beauty’ blogerki? Osnivači srpsko-finskog startapa Fragrance By me uradili su upravo to, ponudivši Instagram i YouTube zvezdama novi način da monetizuju njihov rad kroz lansiranje personalizovanog mirisa. U razgovoru za Netokraciju, Uroš Brkić i Outi Ortiz otkrivaju nam planove za budućnost i najavljuju proširenje tima.

fbm-finalno

Sa iskustvom u e-commerce i beauty industriji, Uroš i Outi pokrenuli su Fragrance By Me koji je lansiran početkom meseca.

Gotovo više od pet decenija industrija parfema nije se menjala. Mogli bismo reći da je disruptivni momenat stigao početkom avgusta kada je zvanično lansiran Fragrance by Me – e-commerce platforma koja nudi personalizovano iskustvo kreiranja i kupovine parfema, a čiji je razvoj podržao i investicioni fond StartLabs. Čitava ideja leži u činjenici da devojke i žene više ne žele da mirišu kao i njihova omiljena glumica ili pevačica. U doba personalizacije, Fragrance by Me svojim korisnicima nudi custom rešenje: od mirisa i mirisnih nota, pa sve do finalnog izgleda bočice i ukrasa koji je krase.

Korak ispred drugih uz lični pečat

“U pravoj fazi lansiranja ciljamo na B2B segment. Zahvaljujući saradnji sa više od 40 beauty blogerki širom Severne Amerike i Velike Britanije koje su lansirale sopstvene parfeme, uvideli smo i prve zadovoljne korisnike koji sa zadovoljstvom šire priču o našem proizvodu”, započela je razgovor Ortizova izjavivši kako je tim do sada stupio u kontakt sa više od stotinu blogerki i YouTuberki koje godinama stvaraju sadržaj i kreiraju svoje ime u beauty industriji. Nije tajna da je sve više onih blogerki koje žele „svoj deo kolača“, a gotovo svaka od njih nastoji da publici ponudi nešto više – nešto što će ih razlikovati od drugih. Uroš kaže:

Inicijalne pregovore o saradnji otpočeli smo sa nekoliko beauty blogerki koje dobro poznaju industriju, koje endorsuju one proizvode koji im se sviđaju, ali i koje su odlično upoznate sa finansijskim aspektom takvog dogovora. Mi smo uspeli da preokrenemo čitavu stvar sa poslovne strane, ponudivši blogerkama jedan izuzetno atraktivan način da monetizuju svoj rad kroz personalizovani miris koji će ponuditi svojoj publici.

Upravo ovakvo razmišljanje pokazalo se kao pun pogodak, pri čemu je unutar same industrije kreiran veliki buzz o novom proizvodu, a komentari i tekstovi pristižu za svih strana. Štaviše, kako se vest širila društvenim mrežama tako su i druge blogerke kontaktirale Fragrance By Me tim sa željom da i same postanu nosioci posebnog mirisa, kreiranog isključivo po njihovom ukusu.

fbm3

Pozitivne recenzije mirisa iza kojih stoji Fragrance By Me dovele su do svojevrsnog WOM efekta, a veliki broj blogerki i YouTuberki izrazio je želju da postanu deo promotivne kampanje novog proizvoda.

Upitavši kako tačno funkcioniše proces monetizacije, Outi napominje da blogerke sa kojima sarađuju dobijaju personalizovanu landing stranicu na kojoj se nalaze podaci o njihovom radu, samom proizvodu tj. parfemu, ali i one-stop-shop servis putem koga se vrši online naplata. Drugim rečima, one mogu da se posvete onome u čemu su najbolje – kreiranju interesantnog sadržaja, dok Fragrance By Me tim kreira kompletno e-commerce rešenje, zaključno sa logistikom oko isporuke samog proizvoda. Iako nisu mogli da otkrivaju tačan broj, Uroš i Outi kažu da blogerke dobijaju naknadu za svoj rad tj. jednocifreni procenat od prodaje svakog parfema iz njihove linije.

Saradnja sa regionalnim blogerkama izostala

Da beauty blogovi i YouTube kanali nisu stvar rezervisana isključivo za kreatorke sa Zapada, pokazuje nam i sve veći broj blogerki iz Srbije i regiona koje sa domaćom publikom dele interesantan sadržaj – prilagođen proizvodima koji se mogu pronaći na ovim prostorima, ali i domaćim trendovima. Nemali je broj onih blogerki čiji auditorijum broji stotine hiljada pratilaca, no Fragrance By Me tim nije se opredelio za saradnju sa njima:

Svesni smo da u Srbiji i regionu postoje blogerke i kanali koji okupljaju veliki broj pratilaca. U prvoj fazi lansiranja proizvoda, saradnju smo usmerili ka kreatorkama sadržaja sa prostora Severne Amerike i Velike Britanije. Jedan od velikih razloga jeste i činjenica da je online prodaja na tim tržištima razvijenija, kao i da su potencijalni korisnici već naviknuti na kupovinu beauty proizvoda isključivo putem Interneta. Čak je i kompletan web isključivo na engleskom jeziku.

Nova runda investiranja do kraja godine, ali i pogon u Severnoj Americi

Dotakavši se planova za blisku budućnost, Outi i Uroš ne skrivaju da su zadovoljni sa lansiranjem proizvoda, ali kažu da ih pravi posao tek čeka. Iako je u fokusu kompanije saradnja sa blogerkama i stvaranje prisustva na tržištu, ovaj dinamični duo ističe da im predstoji oblikovanje proizvoda na osnovu povratnih informacija, ali i predstavljanje novih funkcija poput custom bočica i ukrasa koje će parfemima dati posebnu personalizovanu tj. unikatnu notu.

fbm2

Krajnji korisnik ostavlja informacije o parfemima koje voli i koristi, birajući određene mirisne grupe. Nakon toga, na kućnu adresu stižu tri testera sa različitim mirisima – nakon čega može se da se naruči i veća bočica.

Ortizova dodaje da sa porastom prodaje raste i obim posla, te da će se tim u narednom periodu definitivno širiti – kako u Beogradu, tako i u Severnoj Americi gde bi u dogledno vreme trebala da se pokrene proizvodna linija, kako bi se na porudžbine tamošnjih klijenata odgovorilo još brže i učinkovitije. Skaliranje proizvoda i tima biće ispraćeno i novom rundom investicije koja je planirana do kraja 2016. godine, a iako nisu mogli da otkrivaju detalje, Uroš i Outi dodaju da su razgovori sa investitorima otpočeli, ali da su u ovom trenutku i dalje u početnoj fazi. Sve devojke koje žele da već danas kreiraju svoj personalizovani miris, to mogu da urade na Fragrance By Me sajtu na kome se nalaze i detaljne informacije o samom proizvodu.