Šta nam nova usluga FCA Srbija govori o budućnosti auto industrije?

Počinje li auto industrija u Srbiji da prati model usluge umesto proizvoda? Sa marketing menadžerom FCA Srbija, Borisom Čučkovićem, razgovaramo o novoj usluzi "500 za 200" koju je ova kompanija nedavno predstavila, a u okviru koje korisnici mogu da voze potpuno novi Fiat 500 po ceni od 200 evra mesečno - bez troškova registracije, zimskih guma i servisa.

Nova usluga predstavljena je na nedavno održanom BG Car Show.

Ekonomija deljenja zahvatila je gotovo sve industrije, pa tako i automobilsku. Najveći proizvođači automobila poslednjih godina bore se da definišu šta danas predstavlja vlasništvo nad automobilom i kako nova generacija korisnika (milenijalci) gleda na prevozno sredstvo. Da li je to posed koji se sa ponosom čuva i neguje ili još jedna od usluga koja će već naredne godine biti zamenjena boljom i naprednijom verzijom?

Sa ovim pitanjima suočavaju se i auto kuće u Srbiji koje pored novih poslovnih modela, moraju da misle i o ukupnom broju prodatih automobila tj. veličini tržišta. Naime, u 2017. godini prodato je tek 30.000 novih automobila, dok je broj novoregistrovanih “polovnjaka” do 1. septembra iste godine iznosio čak 90.000 hiljada. Iako se tržište oporavlja (zabeležen rast u odnosu na prethodne godine), činjenica je da Srbija nije lider u regionu kada su novi četvorotočkaši u pitanju, stavljajući pred proizvođače i trgovce novi set izazova: gde se nalazi prostor za rast?

Novi pogled na pojam ‘vlasništvo’

Odgovor na ovo pitanje stiže iz kompanije FCA Srbija koja je na nedavno održanom BG Car Show predstavila svoju novu uslugu po imenu “500 za 200”. Ukratko, korisnici ove usluge tako su u mogućnosti da za 200 evra mesečno iznajme novi Fiat 500 bez troškova registracije, servisa, kupovine zimskih guma i slično. Drugim rečima – jedino što plaćate jesu gorivo i tečnost za stakla.

“Ideja “500  za  200” nastala je po ugledu na Be Free program koji već postoji na italijanskom tržištu”, započinje razgovor Boris Čučković koji za Netokraciju kaže da je u pitanju specifična verzija dugoročnog lizinga sa mogućnošću prekida posle 13 meseci i zamenom postojećeg automobila za neku novu verziju. Sam program dobro je prihvaćen na italijanskom tržištu, te je FCA Srbija odlučio da ga primeni i na našem tržištu – naravno, uz manje modifikacije.

Kome je ‘500 za 200’ namenjen?

Vozače automobila možemo podeliti u dve grupe: na one kojima auto predstavlja ljubimca i one koji na svoje četvorotočkaše gledaju sa nešto manje entuzijazma, ali i bez kojih ne bi mogli da funkcionišu u današnjem društvu. Čučković pak kaže da se novi proizvod tj. usluga može posmatrati sa racionalne i sa emocionalne strane:

Racionalno gledano, program “500 za 200” namenjen je svim onim vozačima koji žele da uživaju u vožnji, a da pri tom nemaju obavezu da poseduju automobil. U eri u kojoj dominiraju usluge, nudimo jedno vrlo pragmatično rešenje kada je mobilnost u pitanju.

Kako kaže, jedina obaveza vozača jeste da plati mesečnu ratu i da se postara da mu rezervoar bude pun kako bi mogao da se doveze na željenu destinaciju. Svi ostali troškovi (kasko osiguranje, registracija, redovan servis i sezonska zamena guma) su uračunati u mesečnu ratu.

Sa druge, emocionalne strane, nova usluga obraća se i svim iskrenim ljubiteljima modela Fiat 500, automobila koji prema rečima našeg sagovornika predstavlja stilsku ikonu u dizajnu automobila i koji na tržištu postoji već punih 60 godina:

Svake godine, ovaj model dobija i novu specijalnu seriju u ograničenim količinama. Upravo za one koji žele da voze uvek novi Fiat 500 i da slede najnovije trendove, koncept “500 za 200” predstavlja idealnu priliku da ovu želju i ostvare.

Kada se korisnik i odluči na korišćenje ove usluge, sa finansijskim partnerima koji su pružaoci usluge dugoročnog rentiranja, potpisuje se ugovor sa minimalnim zakupom od 13 meseci. Nakon isteka tih 13 meseci, klijent na raspolaganju ima nekoliko mogućnosti:

  • da prekine zakup
  • da zameni postojeći automobil novim i tako krene u novi ciklus
  • ili ako se vlasnik toliko emotivno vezao za postojeći automobil, moguća opcija je da nastavi sa otplatom automobila u periodu od 48 meseci i na kraju stekne pravo preče kupovine (kao što je slučaj kod regularnog operativnog lizinga).

Širenje usluge na kompletnu 500 familiju ukoliko tržište kaže – da

Da li je nova “500 za 200” usluga namenjena lifestyle ili poslovnim korisnicima? Boris kaže da je FCA Srbija odabrao da komunicira ceo koncept prevashodno kroz digitalne kanale, u saradnji sa odabranim influenserima koji u svojoj sveri poslovanja dele principe “novog Fiće” – dizajn, umetnost, određeni način života. Tako su za potrebe promocije izabrani Dušica Spasić (@dushicadusha), Aleksandra Erić (@aleksandra.duende) i Braća Burazeri (@bracaburazeri).

“500 za 200” lansiran je u saradnji sa poznatim dizajnerima i umetnicima koji će se naći u ulozi brend ambasadora.

U svojoj osnovi, novom akcijom FCA Srbija želi da široj ciljnog grupi ponudi jedinstven način za uživanju u automobilu koji mnogi žele, a koji do sada nisu mogli da priušte na tradicionalan način. Međutim, lifestyle segment samo je jedna strana novčića:

To ne znači da posebnu pažnju nismo posvetili upravo ljudima iz sfere biznisa, naročito onima koji možda već poseduju veći, porodični automobil, a Fiat 500 mogu koristiti za vožnju po gradu. Već imamo mnogo dobrih primera raznih preduzetnika i profesionalaca, kao i nekih uslužnih preduzeća koja su prepoznala ovaj koncept kao idealan način da pospeše svoj biznis.

Na pitanje Netokracije da li uskoro možemo očekivati širenje usluge i na druge (veće) modele poput 500X ili 500L, Čučković zaključuje da kompanija ima dosta toga u planu za naredni period, dodavši da je želja da se koncept proširi na kompletnu 500 familiju, ali da će svaki poslovni potez biti reakcija na zahteve i reakcije tržišta.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.

Startapi i poslovanje

CESAwards 2018: Poznati srpski finalisti – glasajte za najbolje domaće startape

Javno glasanje za nacionalne finaliste u okviru Central European Startap Awards je već započelo i trajaće sve do 21. septembra. Publika će tako imati priliku da glasa za startape iz zemalja Centralne Evrope i država iz regiona među kojima će se 10 kompanija iz Srbije imati šansu da se izbori za veliko finale 22. oktobra.