Facebook vs. YouTube

Facebook Watch – novo mesto za TV emisije i zaradu od oglašavanja

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Poslednjih godina Facebook ne prestaje da ulaže u video sadržaj, a najnoviji poduhvat stiže u vidu redizajniranog interfejsa po nazivu ‘Watch’ koji služi kao centralno mesto za vaše omiljene TV emisije i kratke priloge kojih bi – kako kažu iz ove kompanije – trebalo da bude sve više.

Početkom maja Facebook je objavio kako kompanija planira čitav niz originalnih emisija koje će se ekskluzivno prikazivati upravo putem ove društvene mreže. Sličnim putem krenuli su i YouTube, Amazon, Netflix, pa čak i Apple, te se odluka o kreiranju originalnog sadržaja čini kao sledeći veliki korak za povećanje broja korisnika koji na Facebooku svakodnevno konzumiraju i video.

U saopštenju za javnost, Facebook kaže da će novi Watch tab uskoro biti dostupan i putem mobilne aplikacije kada će zameniti trenutni interfejs koji se služio kao centralno mesto za video sadržaj na ovoj društvenoj mreži (nešto poput Home sekcije na YouTube-u). Ipak, nova Watch stranica trebalo bi da podseća na Netflix i druge servise budući da će, umesto nasumičmnih video klipova, u fokusu biti različite emisije i njihovi kreatori na čiji će sadržaj korisnici moći da se pretplate.

U ovom trenutku dostupne su emisije u okviru kanala Nas Daily, Gabby Bernstein, Kitchen Little (Tastemade), a korisnici će imati priliku da jednom nedeljno pogledaju i besplatnu utakmicu MLB lige – no, ostaje nam da vidimo hoće li ova opcija biti limitirana samo na korisnike unutar Sjedinjenih Američkih Država.

Facebook Newsroom

Izgled nove ‘Watch’ sekcije na desktop uređajima – u prvom planu nalaze se istaknute emisije koje će se vremenom menjati na osnovu preferencija korisnika.

Ukoliko se, pak, pitate čemu sve to i zašto Zuckerberg nije zadovoljan onim što je Facebook već napravio, odgovor na novu strategiju za video sadržaj poprilično je jednostavan – novac od oglašavanja. Nije tajna da Facebook aktivno promoviše video kako bi oglašivačima stvorio dobru priliku za oglašavanje, ali i ekosistem koji može da parira onom poput YouTube-a.

Facebook video: vrednost leži u našim prijateljima

Da bi se približio „kralju Internet videa“, Facebook je na sebe uzeo zadatak da finansira originalne emisije koje će se prikazivati isključivo na njihovoj video platformi, no kako The Verge otkriva, ideja iza ovog modela čiji se obrisi takođe mogu pronaći kod Netflixa, Amazona i Apple-a ipak je nešto drugačija, budući da je u planu postepeno povlačenje finansijske podrške i prelazak na revenue share model. U prevodu, Facebook će moći da zadrži 45% novca utrošenog na oglašavanje putem kanala koje je u početku podržao.

No, šta je to što Facebook toliko drastično razlikuje od drugih platformi? Prema rečima direktora proizvoda Daniela Dankera, to su naši prijatelji putem kojih dolazimo do novog i „svežeg“ video sadržaja. Kladeći se na ovu strategiju, Facebook je uplatio „tiket“ čija kvota trenutno nije tako velika, ali je dobitak itekako značajan: novi korisnici, još veća zarada od oglašivača i bitka za video preglede. Sudeći po Zuckerbergu, recept za savršen dan.