Facebook vs. Snapchat - poglavlje sedmo

Dosta nam je priča… za čitavu godinu

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Snapchat. Instagram Stories. Messenger Day. Facebook… Stories? Ako ste pomislili da se šalim, to nije slučaj. Nakon kopiranja najboljih funkcija popularne aplikacije za ovu našu ludu i ekscentričnu generaciju, Facebook je krenuo sa testiranjem sopstvenih 24-časovnih priča. Da li smo konačno dostigli vrh ledenog brega ili naše muke tek počinju?

story1

Ukoliko ste i vi zavisni od Instagram Storiesa, Snapchata i drugih sličnih aplikacija, čestitam – sada smo i zvanično dostigli peak storiesNakon što je Instagram krenuo sa testiranjem, a potom i objavio Stories (copy-cat Snapchata koji danas koristi oko 150 miliona korisnika širom sveta), gotovo istu strategiju krenuo je da ispituje i sam Facebook (ne, ne mislimo na Messenger Day koji predstavlja još jedno mesto na kojem možete objaviti vaše priče).

Uf, ovo postaje naporno…🍸

Kako piše Business Insider, Facebook je sa testiranjem opcije nalik Instagram i Snapchat pričama krenuo prvo na tržištu Irske gde su korisnici već u mogućnosti da postuju svoje prve Facebook priče. Funkcija je gotovo ista kao i na Instagramu, tako da vas pri otvaranju same aplikacije dočekuju ikonice vaših prijatelja kružnog oblika, dok ovoga puta plavi krug oko slike predstavlja nove priče koje možete pogledati – a koje su u međuvremenu kreirane. Fotografije i kratki video zapisi koji se podele putem Facebook priča neće se automatski prikazivati na profilu korisnika (tj. na News Feed-u), ali postoji mogućnost da se podele odabrani trenuci.

Plavi krugovi označavaju nove priče koje još uvek niste pregledali, a tu je i odeljak za privatne poruke tj. privatno razmenjen sadržaj.Business Insider

Plavi krugovi označavaju nove priče koje još uvek niste pregledali, a tu je i odeljak za privatne poruke tj. privatno razmenjen sadržaj.

Dobro Fejsbuče, zašto?

Bilo da ste Team Instagram ili Team Snapchat, jedno je sigurno: kreiranje 24-časovnih priča i kratkih (vertikalnih) videa postala je stvar koju smo prihvatili oberučke. Dovoljno je da otvorite Instagram i pogledate broj crvenih krugova koji krase gornju polovinu vašeg ekrana. Facebook ne krije da Instagram Stories sada koristi oko 150 miliona korisnika na mesečnom nivou, što predstavlja nešto oko 25% ukupnog broja korisnika koji se procenjuje na 600 miliona. Prema nezvaničnim informacijama, otprilike tom brojkom može se pohvaliti i Snapchat koji je nedavno i sam zašao u svet hardvera (sada nam je eto jasno i zašto).

Ukoliko pak pogledamo Facebook kojeg na mesečnom nivou koristi više od milijardu ljudi širom sveta, dolazimo do momenta skaliranja koji bi dnevne priče mogao da lansira u potpuno novom smeru – unoseći u najpoznatiju društvenu mrežu novi momenat kreiranja sadržaja, ali i podižući broj aktivnih korisnika sa oznakom „mladi“.

Za koji god smer da se Facebook odluči, gotovo je sigurno da ćemo u predstojećim mesecima i sami videti Facebook priče koje dominiraju našim News Feed-om. Jer Zuckerbergu nije dovoljno da budemo zavisni od same jedne aplikacije u vlasništvu ove kompanije… moramo se navući na sve. Kako god da okrenete, spremite vaše novčanike jer dnevne priče „jedu“ poprilično mnogo podataka – a vama, CM-ovima koji ovo čitate…. well, brace yourselves…

raw