Facebook uz nove alate i GDPR regulativu štiti podatke korisnika u Evropi

Nakon skandala o upotrebi podataka svojih korisnika koji se brzinom svetlosti proširio u svim medijima sveta, iz Facebooka su rešili da uz pomoć novih alata usklade podešavanje privatnosti korisnika sa dolazećom GDPR regulativom u EU. Cilj društvene mreže jeste da korisnicima u Evropi omogući veću kontrolu nad privatnošću uz obrazloženje na koji način ova kompanija koristi njihove podatke.

Svesni posledica pomenutog skandala u SAD-u koji je prouzrokovan korišćenjem podataka sa preko 50 miliona profila od strane Cambridge analitike kako bi se uticalo na predsedničke izbore u ovoj zemlji, iz Facebooka su odlučili da za korisnike u Evropi omoguće detaljnije podešavanje privatnosti na osnovu nove GDPR regulative. Nova Uredba o zaštiti podataka o ličnosti na snagu stupa 25. maja, a mi smo se još ranije bavili o tome na koji način će se ova regulativa sprovoditi van granica EU, tačnije za kompanije i brendove u Srbiji.

Nove informacije koje stižu sa Facebook Newsrooma pokazuju da je ova kompanija rešena da svim korisnicima, ma gde oni živeli, omogući da odgovore na važne informacije o tome na koji način Facebook koristi njihove podatke i donosi odluke o  privatnosti. Naime, pomenuta pitanja i novine o privatnosti korisnika trebalo bi da stupe na snagu već ove nedelje.

Kako navode iz Facebooka, cilj novih promena nije samo pridržavanje novim pravilima  koje donosi GDPR, već pokrivanje čitavog niza spektara na osnovu kojih bi se unapredila zaštita podataka korisnika na ovoj mreži. Da su čitavu priču shvatili ozbiljno, pokazujei tim koji je angažovan da sprovede nove promene, a koji je sačinjen od  inženjera, pravnika, dizajnera, istraživača i drugih.

Praćenje podataka i na mobilnim uređajima

Iz kalifornijske kompanije su rešili da svim korisnicima omoguće izbor i podešavanja za sledeće segmente: reklame bazirane na podacima partnera, informacije u okviru njihovih profila, kao i omogućavanje tehnologije prepoznavanja lica. Pored toga, iz Facebooka planiraju da korisnicima postave pitanje da li se slažu sa novim ažuriranim uslovima koji se tiču podataka, a koji će sa sobom doneti znatno više detalja o tome na koji način funkcionišu određeni servisi pri Facebooku.

Iz Facebooka su ozbiljno shvatili predstojeću GDPR regulativu, omogućivši nove alate za korisnike iz Evrope.

Između ostalog, korisnici će u okviru novih podešavanja imati i alate na osnovu kojih će biti u mogućnosti da vide svoje podatke, izbrišu ih, ali i da ih jednostavno preuzmu. Za one koji u velikoj meri koriste ovu mrežu putem mobilne aplikacije, ažuriran je i Activity Log koji omogućava uvid u sve informacije koje korisnik podeli sa Facebook-om putem mobilnog uređaja.

Ono što ostaje da se vidi, jeste na koji način će korisnici prihvatiti nove opcije, kako u Evropi, a kasnije verovatno i globalno. Ipak, nema sumnje da je Facebook ozbiljno shvatio dolazeći GDPR u Evropi – kako bi se donekle ogradio od potencijalnih problema koji nakon nedavnih događaja u SAD-u, nikako nisu dobrodošli za ovu kompaniju.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Društvene mreže

Kako efikasno voditi profile na društvenim mrežama ako ste IT kompanija?

Društvene mreže, htele IT kompanije to ili ne, igraju veliku ulogu kada je reč o privlačenju kandidata.

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.