Facebook od sada štiti kreatore originalnog video sadržaja uz detaljniju analitiku

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Facebook još jednom olakšava život adminima stranica koji objavljuju originalni video sadržaj! Naime, uvedene novine omogućavaju onima koji su video napravili i podelili da na bolji način vode evidenciju o tome ko i kako doprinosi većoj gledanosti njihovog sadržaja, dok detaljnu analitiku o videu više neće imati one stranice koje ponovo dele sadržaj koji je već objavljen i nije njihov.

Mark Zuckerberg je još krajem 2014. godine izjavio da je za ovu društvenu mrežu video sadržaj i njegovo unapređenje jedan od prioriteta, a to je narednih godina rezultiralalo time da ukupan broj sati potrošenih na gledanje Facebook video sadržaja bude oko 100 miliona, te da na dnevnom nivou ima 8 milijardi video pregleda. Međutim, njihov kvalitet i analitika koja prati video daleko su od savršenog, te se neprestano radi na njihovom unapređenju.

Stoga ne iznenađuje činjenica da se među kreatorima video sadržaja na ovoj društvenoj mreži odavno javila potreba za boljom zaštitom statističkih podataka videa  od strane onih koji su taj video šerovali, ne bi li se na taj način sačuvali podaci o njegovom uspehu ili neuspehu. Takođe, video kreatori smatrali su neophodnim i dodatne informacije o samom videu objavljenom na drugim stranicama, ne bi li stekli kompletan utisak o njegovim performansima i publici.

Napravi vs. preuzmi

Upravo to bio je razlog zbog koga su iz društvene mreže koju dnevno koristi i do 1,3 milijardi ljudi nedavno uveli brojne promene koje pre svega idu u korist adminima onih stranica koji šeruju tuđi video sadržaj.

Naime, oni više neće imati pristup podacima o prosečnom vremenu gledanja videa, niti podatke o tome koliki broj ljudi je pregledalo video na 10 sekundi. Takođe, neće im biti dostupan grafik koji prikazuje zadržavanje na video snimku, ni detalnjije informacije o pregledu, poput jedinstvenih i ponovnih pregleda.

Njime će, međutim, i dalje biti na raspolaganju demografski podaci publike koja je pregledala video, njihova lokacija i grafikon dnevnih pregleda podeljenog videa i podaci o plaćenom u odnosu na organski reach. S druge strane, admini stranica koji su objavili svoj originalni video sadržaj imaće bolji uvid u to koje stranice i na koji način dele njihov sadržaj, a na raspolaganju će im biti i odgovarajuća metrika.

Iz Facebooka najavljuju da će detaljnija analitika znatno pomoći oglašivačima prilikom praćenja metrika.

Međutim, neki smatraju da ove novine ugrožavaju samu srž društvenih mreža – deljenje. Igor Gašparević, digital account menadžer u agenciji Executive Group, povodom pomenutih promena iz Facebooka za Netokraciju otkriva:

Od početka su ove mreže osmišljenje kao platforma za deljenje informacija, a sada se pokušava sa vraćanjem na početak, što je gotovo nemoguće. Zato ja lično ne smatram da je ovo dobra ideja i da će na bilo koji način zaštiti autore videa.

Može se reći da su korisnici koji kreiraju različite vrste sadržaja za Facebook do sada u potpunosti bili nezaštićeni, međutim, Netokracijin sagovornik smatra da je i ova preduzeta mera samo „mazanje očiju“. Zato video kreatori s pravom očekuju novi algoritam koji će bolje rešavati problem dupliranog sadržaja.