Edukacija 'MailPlusa' u Beogradu

Koje su prednosti e-mail marketinga i zašto je on značajan za kompanije u Srbiji?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Događaj u organizaciji kompanije MailPlus pod nazivom ‘Kako pravilno koristiti e-mail marketing’, pronašao je svoje mesto u Startit centru ovog decembra. Tako je preko 130 učesnika dobilo priliku da posluša stručnjake iz oblasti e-mail marketinga na našem tržištu – koji su pokušali da stave do znanja koliko je zapravo ovaj kanal komunikacije značajan za kompanije u Srbiji, te kako ga najbolje iskoristiti za poslovne ciljeve.

email-1

„Pratite ponašanje vaših kupaca, a onda ih podsetite na to što im se dopalo. Sadržaj newslettera treba da se prilagodi njihovim interesovanjima“, jedan je od saveta panelista.

Na panel diskusiji koja je nosila naziv „E-mail marketing u Srbiji“, učestovali su predstavnici kompanija i agencija u Srbiji, dok su o pomenutoj temi između ostalog razgovarali: Anđelka Ducić, CEO i marketing direktorka kompanije Symbiotica, Ivan Tanasković, Digital project menadžer Tehnomanije, zatim Igor Radinović, menadžer razvoja digitalnih biznisa kompanije Tako Lako, Svetozar Krunić, marketing menadžer kompanije Infostud kao i Srđan Erceg, CEO agencije Huge Media.

Predstavnici navedenih kompanija naveli su u startu da imaju email marketing strategiju ali i plan kojeg se pridržavaju, a to podrazumeva slanje sadržaja koji može biti prodajni, informativni i edukativni. Na primer, Igor Radinović navodi da je ovo za Tako Lako jedan od najvažnijih kanala komunikacije, što potvrđuje poseban značaj email marketinga za e-commerce sektor.

Cilj je ponuditi koristan sadržaj koji ima vrednost

Štaviše, Svetozar sa druge strane ocenjuje da je email marketing kao alat evoluirao i da nam softveri omogućavaju skoro potpunu automatizaciju, koju Infostud već uveliko koristi, ističući da postoje određeni „okidači“ za e-mail kampanje koje se onda šalju automatski, segmentirano i to se dešava neprekidno, tokom cele godine, te je upravo to prava snaga ovog vida komunikacije.

Srđan Erceg međutim dodaje kako je cilj ponuditi neki koristan sadržaj, poklon, popust, infografik, akciju, dajući ljudima vrednost, koji će zauzvrat ostaviit svoje podatke – što predstavlja jedan od najjednostavnijih načina da izgradite svoju bazu, koja će se dugoročno isplatiti, dok se Igor iz kompanije Tako Lako nadovezuje:

Ako radite postepeno na izgradnji baze, izgradićete svoj medij. Retko koji nedeljnik ima tiraž veći od 5.000, a vi imate recimo 30.000 mailova. Vi postajete medijska kuća koja ima uticaj na tržište.

grafika-2

Istraživanje koje je obuhvatilo preko 400 kompanija, pokazuje da 53% njih ne koristi newsletter kao kanal komunikacije.

Za kraj diskusije, panelisti su zaključili da je jedan od najvažnijih delova procesa upravo analiza rezultata, dok su u okviru e-mail marketinga korisnicima na raspolaganju vrlo napredne opcije. Pre nego što se ova jednodnevna edukacija završila, svi učesnici imali su priliku da čuju i Luku Frljužeca, senior e-mail marketing eksperta koji je dao nekoliko korisnih saveta za slanje kvalitetnih newslettera, koji se ogledaju u sledećim tačkama:

  • Čisti i jednostavni newsletteri koji su responzivni uvek postižu bolje rezultate
  • Prikupite što više informacija o vašim pretplatnicima i šaljite targetiran sadržaj, što dalje od mass mailinga
  • Nemojte slati prečesto, pisati opširne tekstove i sakrivati svoj link za odjavu

Na događaju je pored svega, predstavljeno i regionalno istraživanje koje je ove godine MailPlus uradio na uzorku od 417 kompanija, a koje je sa prisutnima podelila Ivana Drecun. Tako je statistika pokazala da čak 17% kompanija ne zna šta je newsletter, a 53% kompanija ne koristi ovaj kanal komunikacije – što samo govori o velikoj neiskorišćenosti potencijala dostupnog u e-mail marketingu.