Digitalni mediji

vitali-fridman

Dizajn u e-commercu

Vitali Fridman (Smashing Magazine): Dizajn je lični pečat tima koji radi na projektu

Jedan od najboljih svetskih dizajnera i blogera, Vitali Fridman, glavni urednik Smashing Magazina, održao je predavanje i radionicu za novosadsku publiku na prvom ovogodišnjem DaFED-u i podelio sa nama neke male ali veoma važne trikove i savete kako da kreiramo bolje e-commerce korisničko iskustvo. Dok je više detalja o svojoj karijeri ali i savete za sve dizajnere izneo u polučasovnom intervjuu.

almazan_2

YouTube kulinarstvo

Srpski jutjuberi sa kanala Almažan Kitchen osvajaju svet receptima iz prirode

Gotovo da nema ljudi koji ostaju ravnodušni gledajući pripremu vrhunskih specijaliteta od strane profesionalnih kuvara u fino sređenim kuhinjama. Međutim, sve to još bolje izgleda kada šporete i tiganje zamenite kamenjem, rekom, šumom – tačnije prirodom. Ovaj tradicionalni način pripremanja specijaliteta odlika je domaćeg YouTube kanala ‘Almažan Kitchen’ koji u ovom trenutku broji više od 360.000 pretplatnika, a čije su ukusne recepte prepoznali gledaoci širom sveta.

blogopen

Sredinom marta u Novom Sadu

Deset godina BlogOpen konferencije o uticaju blogova na digitalno društvo

Davne 2007. godine održana je prva BlogOpen konferencija koja je ujedinila regionalnu blogersku zajednicu. Danas – gotovo deceniju kasnije – Novi Sad ugostiće BlogOpen-BlogNext 2017. kao jubilarni događaj koji ima za cilj da nas podseti na najbitnije događaje iz domaće blogosfere, da odgovori na pitanje uloge blogova u svetu medijskih promena, kao i na koji način ponovo afirmisati blogovanje.

kolimna1

Vreme je da stanemo na kraj lažnim vestima

Jedni pišu i zarađuju, mi čitamo i strahujemo – a desnica samo jača

Predsednički izbori u Francuskoj polako se zagrevaju, a uticaj lažnih vesti (FAKE NEWS izgovoreno Trampovim iritantnim glasom) gotovo da nikada nije bio veći na mišljenje javnog mnjenja. Zaboravite na činjenice – glasačko telo danas bira svoje predstavnike na osnovu harizme i odlučnosti, krupnih obećanja i politike zatvorenosti. Oh, i putem ‘alternativnih činjenica’ do kojih dolaze zahvaljujući društvenim mrežama.

Đorđe i Miloš osnovali su jedan od najbrže rastućih auto blogova u reigonu (Foto: Autoslavia)

Najbrže rastući blog o automobilima

Autoslavia: Čuvari automobilskog nasleđa čiji su rad prepoznali i Klarkson, Mej i Hemond

Na prostoru našeg brdovitog Balkana danas leži veliko automobilsko nasleđe, skrivajući neispričane priče o snažnoj vezi između čoveka i mašine. Pokušaj da se bogata zaostavština sačuva u digitalnom obliku stigao je u vidu bloga Autoslavia koji su pokrenuli Đorđe Sugaris i Miloš Nikodijević, a čiji je rad prepoznat i od strane bivših voditelja emisije Top Gear koji su upravo Autoslaviu izabrali za predstavnika svoje kategorije na novom projektu pod imenom DriveTribe.

telenor_forum_main

Nova web zajednica

Pitamo Gugl, odgovara forum – a Telenor želi da ‘gejmifikuje’ čitavo iskustvo

Krajem leta domaća web zajednica dobila je novo mesto za razmenu znanja i ideja pod nazivom Telenor Forum. U pitanju je svojevrsna baza zasnovana na principu ‘crowdsourcinga’ čiji je zadatak da objedini iskustva korisnika i učini ih javno dostupnim, animirajući zajednicu na jedan potpuno nov način za ovu vrstu komunikacije. Običan forum ili ipak nešto više? U razgovoru sa menadžerom za digitalne medije, Milanom Obradovićem, pokušali smo da otkrijemo.