Hoće li agencije postati novi ‘digitalni transformatori’ za poslovanje svojih klijenata?

Kako se marketinške agencije nose sa digitalnom transformacijom i dokle se stiglo u tom procesu bila je tema jednog od panela na ovogodišnjoj konferenciji Digital Day. Diskusija 'Business Transformation: Mad Man v2.0' 'pretresla' je aktuelno stanje digitalizacije advertajzinga u regionu, a učesnici su nastojali i da odgovore na pitanje kako ne potonuti u 'digitalnoj oluji'.

Stefan Đaković
Panel o digitalizaciji agencija i usluga okupio je predstavnike najjačih marketinških i medijskih agencija u Srbiji.

Predstavnici vodećih agencija u regionu juče su zajedno sa moderatorom Markom Mudrinićem, suosnivačem i urednikom Netokracije, diskutovali na temu digitalne transformacije – “seksi” termina koji se danas može čuti na svakom koraku. Kako se ona sprovodi u pomenutim agencijama i koji su najveći uzazovi u tom procesu?

Katarina Kostić, Regional Deputy CEO for Development u IPG Mediabrands SEE, kaže da je IPG-u trenutni fokus na optimizaciji rada i da je to prva stvar koja je podlegla transformaciji. “To je nešto što u marketinškoj agenciji ubrzava ceo proces – dashboard za automatizaciju media planiranja, reporting, izveštavanje, mogućnost praćenja podataka i sl.”

Kao i sve druge industrijske grane, tako i čitava oblast advertajzinga i agencije pokušavaju da što uspešnije plivaju u digitalnim vodama, saglasan je i Igor Žeželj, CEO kompanije Wireless Media. “Ključna stvar je, dakle, da u tom procesu agencije nisu same – klijenti kroz to prolaze zajedno sa njima i zato je vrlo bitno pratiti customer journey.

Novac je prepreka, ne znanje

Ako uporedimo ogranke globalnih marketinških agencija i regionalne agencijske “gigante” ključno pitanje koje se nameće je da li postoje razlike u digitalnoj transformaciji između njih? Da li se prve brže transformišu od drugih?

Jovan Stojanović, Managing Director u agenciji Direct Media, kaže da je njihov ključ uspeha u tome što su prikupili iskustva iz svetske prakse i pretvarali je u sopstvenu prednost. “Na delu je digitalizacija procesa i prožimanje digitalnog sektora u sve druge sektore, da i oni koji se bave analognim poslovima pređu na digital.” Pored toga, u toku je i digitalizacija pomoćnih alata, kaže Jovan i dalje dodaje:

Jedna od zanimljivosti u ovom procesu je i sukob generacija – zaposlenih milenijalaca i menadžmenta u četrdesetim. To se rešava tako što bi mlade trebalo uključiti u proces jer im on dođe prirodan. Rame uz rame sa tim je i saradnja sa startapovima – znanja koja nemamo trebalo bi da usvajamo od tih hi-tec kompanija.

Anđelko Trpković, CEO Publicis One u Adriatic grupi, podseća da, iako digitalizacija možda nekome zvuči strašno, svaka generacija ima svoju transformaciju – to je sastavni deo našeg života. On je  publici predstavio i neka napredna rešenja koja se u ovoj agenciji u inostranstvu koriste, među kojima je i prvi artificial intelligence pomoćnik koji će biti predstavljen u Parizu 24. maja. Međutim, da li je naše tržište spremno za tu vrstu inovacija?

“Tržište koje ima ekonomsku moć može da primeni šta god. Najvažnija stvar je da znamo da nešto postoji i čemu služi, a da li će i u kojoj meri to biti primenjeno zavisi od samih kompanija i tržišta”, kaže Trpković.

To što smo malo tržište nas ograničava u smislu novca, ali ne u smislu znanja, slažu se panelisti, te se u poslednje dve, tri godine dosta svetskih rešenja primenjuje kod nas. “Najbitnije je imati kvalitetan proizvod, a kad želite da pokrenete svoj biznis nemojte gledati samo Srbiju, gledajte region – on obuhvata 50 miliona ljudi. Ako ste relevanti za njih, postajete relevantni i za ostatak sveta”, kaže Anđelko.

Koji model transformacije je za mene?

Kada se govori o digitalizaciji, nije reč samo o transformaciji tehnologije, već i promeni veština i mentaliteta onih koji će se tim tehnologijama služiti. Kako, dakle, digitalizovati kadrove?

To se, kako tvrdi Igor, najbolje rešava kroz akviziciju odn. uvoz talenata. “Mi u Wireless Mediji takođe verujemo i u interdisciplinarnost – npr. community manager radi sa nekim developerom i to nam se pokazalo kao najbolji uslov za učenje”. Naravno, stručnjake je uvek teško naći.

Ključ je, kako dodaje Katarina, prilagoditi se željama takvih talenata i adaptirati ih na vašu korporativnu kulturu. Tada se, možda, stvaraju uslovi i da agencija proces digitalizacije kao uslugu i ponudi je svojim klijentima. Koliko je to, zapravo, realan scenario? Igor kaže:

Firma koja nije izvršila transformaciju prosto ne može da očekuje da je neko drugi sam digitalizuje. Za to je najpre potrebno da osvestite gde ste i na osnovu toga donesete odluku, a za to morate imati podršku najbitnijeg čoveka u kompaniji. Wireless Media je za transformaciju potražila pomoć i to savetujem svima – uvek je potreban pogled sa strane nekog ko je potpuno objektivan.

Iako za različite industrije digitalna transformacija znači različite stvari savet svih panelista je isti: uradite SWOT analizu i prema tome se vodite; na nivou kompanije gledajte koji proces transformacije najbolji za vas i šta je to što će nam unaprediti posao, šta će dovesti do efikasnosti, a šta će je kočiti. Ako to uradimo i na nivou društva možemo da preskočimo par koraka i da odemo na neko novo mesto, ne samo u ovoj industriji, zaključak je učesnika panela.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Zapošljavanje nedovoljno kvalifikovanog kadra u IT-ju – bahatost ili potreba?

Kada govorimo o IT sceni u Srbiji, jasno nam je da je to mala bara sa još manje 'krokodila'. Stoga se ponekad desi da neki od 'krokodila' koji su tek zaplivali dobiju posao koji možda još uvek ne zaslužuju. Ili je to samo mit? Otkrivamo u našoj analizi.

Društvene mreže

Neguj mo srbski jezik: Čak i oni koji nam prete priznaju da nas vole!

Oni su momci iza jedne od najpoznatijih satiričnih stranica na domaćem Internetu. U razgovoru sa dvojicom admina, otkrivamo kako je nastao Neguj mo srbski jezik, kakav je njihov odnos sa poznatima koji su često predmet viralnih šala, ali i šta danas predstavlja ova zajednica od nekoliko stotina hiljada pratilaca.

Startapi i poslovanje

Švajcarski 3AP otvorio prve kancelarije u Kruševcu – sledi potraga za lokalnim kadrom

Švajcarska IT kompanija 3AP svoj razvojni centar nema više samo u Beogradu. Juče je otvorena i kruševačka kancelarija, a iz ove kompanije navode da im dalji razvoj poslovanja tek sledi. Da li je ovo početak trenda po kom IT kompanije nemaju fiijale isključivo u glavnom gradu, Novom Sadu i Nišu?

Propustili ste

Karijere

Saveti: Šta HR-ovi moraju da urade kako bi sa programerima ‘živeli u miru’?

Developeri i HR-ovi savetuju kako unaprediti poslovni odnos na toj relaciji.

Startapi i poslovanje

Tek 15% IT kandidata o poslodavcu sazna sve što ih zanima – kako to popraviti?

Kako kandidati iz oblasti IT-ja traže posao? Odgovore donosi istraživanje sajta poslovi.infostud.com, a njihovi predstavnici na meetup-ima širom Srbije otkrivaju šta čini dobar Employer Branding.

Mobilno

Yandex.Taxi uveo plaćanje karticama

Pored keša, od sada moguće i plaćanje 'plastikom'.

Novost

Lični podaci građana neadekvatno regulisani, Share Fondacija i Poverenik skreću pažnju na nepravilnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja ukazuje na suštinske probleme nove verzije Nacrta zakona o zaštiti podataka o ličnosti, a obimno mišljenje dostavljeno je Ministarstvu pravde.

Startapi i poslovanje

CESAwards 2018: Poznati srpski finalisti – glasajte za najbolje domaće startape

Javno glasanje za nacionalne finaliste u okviru Central European Startap Awards je već započelo i trajaće sve do 21. septembra. Publika će tako imati priliku da glasa za startape iz zemalja Centralne Evrope i država iz regiona među kojima će se 10 kompanija iz Srbije imati šansu da se izbori za veliko finale 22. oktobra.