Devana nakon akvizicije postaje GoDaddy WordPress Europe

Najveći svetski registrar domena (GoDaddy) postao je vlasnik ManageWP servisa iza kojeg stoji srpska kompanija Devana Technologies. Iako uslovi akvizicije nisu obelodanjeni javnosti, Netokracija saznaje da kompletan beogradski tim efektivno prelazi da radi za GoDaddy čime ova američka kompanija i zvanično otvara kancelariju u Evropi. U razgovoru sa Vladimirom Prelovcem, otkrivamo detalje.

managewp
Vladimir Prelovac, osnivač Devane, prelazi u Silicijumsku Dolinu gde će raditi na poziciji Senior Director of Product za GoDaddy.

Ukoliko do sada niste čuli (a u to mi je zaista teško da poverujem), najveći svetski registrar domena i hosting provajder, GoDaddy, postao je vlasnik ManageWP servisa za jednostavnije i brže upravljanje različitim WordPress instalacijama. Sam ManageWP delo je srpske kompanije Devana Technologies (ex Prelovac Media) gde je oko 30 zaposlenih radilo na razvoju proizvoda, a koji je u 2015. godini inkasirao preko 1 milion dolara prihoda prema pojedinim navodima. Kako saznajemo, sam proces akvizicije bio je dosta brz pri čemu su pregovori trajali svega tri, četiri meseca.

Još brže širenje tima

Još od kada je lansiran 2012. godine, ManageWP pokazao se za kratko vreme kao nezamenljiv alat za upravljanje različitim WordPress sajtovima, svodeći razvoj i održavanje na jedno centralno mesto za mnogobrojne dizajnere i developere. Poslednja verzija servisa pod imenom Orion najavila je astronomski rast, a bitno je napomenuti i to da Devana nije primila investiciju za razvoj samog proizvoda, te da je u trenutku akvizicije ova kompanija bila jedini vlasnik pomenutog rešenja.

Ime Devana se gasi, a kompletan tim prelazi da radi za GoDaddy - integrišući ManageWP u paletu postojećih proizvoda američkog registra i razvijajući nove funkcije.
Ime Devana se gasi, a kompletan tim prelazi da radi za GoDaddy – integrišući ManageWP u paletu postojećih proizvoda američkog registra i razvijajući nove funkcije.

Kompletan tim od 30 zaposlenih nastaviće da radi na razvoju ManageWP-a iz kancelarije u Beogradu, dok se Vladimir seli u Silicijumsku dolinu odakle će nastaviti da radi na proizvodu ali pod novom titulom – Senior Director of Product. CEO kompanije u Srbiji tako postaje Ivan Bjelajac čiji će zadatak biti da vodi beogradski tim. Posebno interesantan podatak jeste to da se ime Devana efektivno gasi, čime svi zaposleni prelaze da rade za GoDaddy WordPress Europe. Ideje novog poslodavca uključuju i širenje razvojnog tima.

U razgovoru za Netokraciju, Prelovac kaže:

Mislim da je čitav tim jako dobro prihvatio promene. Planiramo dalje širenje sličnim, ako ne i bržim tempom nego do sada. Već sam počeo da radim na poziciji Senior Director of Product u GoDaddy-ju. Promena i novi izazovi mi prijaju. Siguran sam da ću imati jako puno toga da naučim od novih kolega i senior leadership-a u mojoj novoj firmi.

Podrška zajednici i dalje prisutna

Tokom godina Devana se pozicionirala kao jedna od najaktivnijih kompanija na polju promocije preduzetništva kod mladih, podržavši mnogobrojne studentske projekte, prakse i konferencije uz Fondaciju Živojin Mišić koju je osnovao menadžment ove kompanije. Fondacija se do sada finansirala sa 10% ukupnog profita Devane na godišnjem nivou, a kako Netokracija saznaje ona će nastaviti sa radom i u narednim godinama – zahvaljujući određenom novčanom iznosu koji je lično izdvojen za te potrebe.

Dalji planovi za ManageWP?

Iz GoDaddy-ja ne skrivaju činjenicu da će servis biti ponuđen njihovim korisnicima u okviru dodatnih usluga na kojima ova kompanija ujedno i ostvaruje najveći profit. Tako sadašnji i budući vlasnici sajtova mogu da registruju domen, izaberu hosting i dodatne usluge (među kojima i ManageWP), kako bi sa jednog mesta pokrenuli svoj web sajt.

Za postojeće i nove korisnike koji ne koriste osnovne ili dodatne usluge GoDaddy-ja, ManageWP nastavlja sa radom i podrškom što u prevodu znači da će funkcionisati i kao zaseban proizvod – baš kao što je to bio slučaj i do sada. Sam Prelovac oglasio se u zvaničnom saopštenju izjavivši kako akvizicija predstavlja ujedno i najbolji put za dalji razvoj platforme.

p1
Devanina podrška zajednici ogledala se kroz mnogobrojne studentske i omladinske projekte koje je kompanija podržala tokom godina.

Početkom meseca u Beogradu su boravili Jeff King, viši potpredsednik hostinga i Judd Jacobs, direktor proizvoda pri GoDaddy-ju koji su pozdravili akviziciju i pripajanje Devaninog tima ovoj američkoj kompaniji, napomenuvši kako su proizvod i tim izuzetno cenjeni u internacionalnoj WordPress zajednici, te da je kupovina servisa ujedno i najbolji potez koji je GoDaddy mogao da načini kada se govori o daljem širenju usluga vezanih za razvoj i podršku ove platforme.

Iako ManageWP nastavlja da posluje kao zaseban proizvod, iz GoDaddy-ja kažu da će sve funkcije ovog servisa biti integrisane u GoDaddy Pro centralnu konzolu u narednim mesecima, dok bi demo verzija mogla da bude spremna do kraja godine.

Važan most ka Silicijumskoj dolini

Još od subote kada je procurela vest o akviziciji, mnogi su se pitali šta ovaj exit predstavlja za srpsku startap zajednicu. Jedan veliki korak napred, ukoliko mene pitate, budući da domaći ekosistem sazreva, a uspešnih akvizicija sve je više. I tek će ih biti.

Sama činjenica da GoDaddy ulazi na tržište Evrope kroz predstavništvo u Srbiju i tim lociran u Beogradu, ogroman je pokazatelj koji možda i najbolje sudi o znanju naših inžinjera i developera. „Osnivanjem podružnice GoDaddy WordPress Europe domaći stručnjaci imaće priliku da dobiju pristup znanjima i iskustvima iz Silicijumske doline, čime će se da ista znanja vremenom proširiti i na celu IT zajednicu“, zaključuje Prelovac dodavši kako je dovođenje kompanije GoDaddy u Srbiju izuzetno važan korak za našu zemlju.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.