Kolumna

Candidate Experience: Metrika koja definiše uspešnost vaše strategije zapošljavanja

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Način na koji se danas pristupa zapošljavanju značajno je drugačiji nego što je to bio slučaj pre samo par godina. Razlog ove revolucije jeste situacija na tržištu rada, a skoro 50% svih poslodavaca slaže se da nedostatak kvalitetnih kandidata postaje sve veći problem – problem kome sada moraju posvetiti više vremena.

U ovakvoj situaciji, HR profesionalci moraju da koriste drugačije metode regrutacije i zapošljavanja talenata, jer očigledno je da kvalitetan radnik ima daleko više izbora, mogućnosti, dostupnih informacija nego što je do skoro imao.

Što to znači?

To znači da vi kao poslodavac više nemate luksuz da birate talente kao što ste ga nekada imali. Sada talenti biraju vas, a kriterijumi za odabir su strogi! Današnji poslodavci moraju da se u potpunosti posvete kandidatima, njihovom privlačenju i optimizaciji njihovih iskustva koristeći Candidate Experience.

Šta je zapravo Candidate Experience?

CE definišemo kao iskustvo koje se kandidatima pruža kroz ceo proces potrage za poslom, istraživanja poslodavaca, prijave za posao, selekcije i zapošljavanja. Ono je, tokom prošle godine, od inovativne HR metrike postalo jedno od najvažnijih merila uspešnosti akvizicije talenata.

Zašto je to tako?

Iz razloga što iskustvo kandidata ima direktan uticaj na reputaciju vaše kompanije, vaš Employer Brand, stopu prihvatanja ponuda za posao i prijava na otvorene pozicije, zadržavanje zaposlenih, stopu preporuka kandidata od vaših zaposlenih i većinu ostalih HR metrika.

Istraživanja su pokazala da postoji najmanje 10 oblika kontakata (tzv. candidate touchpoints) između kandidata i poslodavca pre nego što se kandidat zaposli. Neki od njih uključuju stranice karijera, job bord-ove, e-mail kampanje, opise poslova, prijave na poslove, drušvene mreže, intervjue, lokalna događanja i još mnoge druge. Stoga je cilj svake Candidate Experience strategije da optimizuje iskustva i zadovoljstvo kandidata kroz svaku od navednih faza.

Šta nam donosi pozitivno iskustvo kandidata?

Dobre vesti su da metode i kanali za optimizaciju Candidate Experience-a ima mnogo. Dobro izrađen i implementiran plan može postati vaša konkurentna prednost, te jedna od najjačih metoda za privlačenje najboljih kandidata. Evo i zašto:

Negativan Candidate Experience i njegove posledice?

Često slušamo priče o tome kako se kandidatima ne daje nikakav feedback nakon prijave na posao, kako stranice karijera ne nude korisne informacije, kako kandidati nemaju dobar uvid u poziciju i kulturu kompanije na čiji posao se prijavljuju, kako kompanije nisu transparentne o svom procesu zapošljavanja, te kako je komunikacija s kandidatima na vrlo lošem nivou. Sve ovo razlozi su koji narušavaju utisak kandidata i doprinose neuspešnosti akvizicije talenata.

Iako sve više HR profesionalaca postaje svesno važnosti uticaja koji Candidate Experience ima na uspešnost i produktivnost zapošljavanja novih radnika, većina još uvek ne zna na koji način ga meriti i optimizovati. Ako još uvek nemate definisanu ovu strategiju – požurite, jer već kasnite! Ako odlučite da ignorišete ovo upozorenje i zanemarite Candidate Exprience, budite spremni na ove posledice. Sami odlučite hoćete li ignorisati!

Ukoliko vas Candidate Experience interesuje kao tema o kojoj biste voleli da čujete više, pridružite nam se na narednom HR Meetup-u koji će se održati 7. maja u ICT Hub-u. Za više informacija o okupljanju i predavačima pratite Netokraciju i TalentLyft.