Novi problemi za CAR:GO

Braintree od novembra ne isplaćuje CAR:GO, servis prinudno obustavio poslovanje

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Beogradski odgovor Uberu – CAR:GO – sinoć je u potpunosti obustavio svoje poslovanje usled finansijskih problema izazvanih od strane američke kompanije Braintree koja se bavi uslugom mobilne i web naplate, a koja je prema rečima osnivača ovog servisa, Vuka Guberinića, prisvojila oko 27.000 evra prihoda, te koja odbija da nastavi isplatu novca bez jasnog objašnjenja zašto.

cargo_1

Kasno sinoć na Facebooku je osvanuo post u kojem je CEO i osnivač CAR:GO servisa, Vuk Guberinić, obrazložio trenutno gašenje ovog ride sharing startapa sa tendencijom da se kompanija u potpunosti ugasi. Kako Guberinić kaže, CAR:GO je koristio usluge kompanije Braintree Payments koja važi za jedno od najpoznatijih rešenja kada je naplata putem weba i mobilnih uređaja u pitanju, a koja je u vlasništvu PayPala.

Guberinić tereti Braintree za proneveru prihoda u ukupnoj visini od oko 27.000 evra, koliko je kompanija ostvarila pružajući usluge pristupačnog prevoza u Beogradu.

U razgovoru koji je objavio The Next Web, on navodi da je CAR:GO aplicirao za korišćenje servisa putem posrednika na teritoriji Evropske unije (tačnije Beča, budući da Braintree nije dostupan u Srbiji), a koji je nezakonito prisvojio 12.000 evra koji su bili u vlasništvu ovog beogradskog startapa kada je uprkos naređenju da se novac ne isplaćuje na račun partnera, on u potpunosti isplaćen i to na inicijativu Braintree-ja.

Braintree: Problem nije sa naše strane

Vuk je kontaktirao podršku Braintree-ja iz koje mu je obećano da će sredstva biti zamrznuta kako partnerska strana ne bi mogla da vrši druge transakcije:

Kada smo saznali da naš partner nezakonito prisvaja sredstva ostvarena putem CAR:GO aplikacije, poslali smo email Braintree-jevoj podršci iz koje su nas uverili da će sredstva biti zamrznuta. Ipak, samo par dana kasnije, sav novac sa našeg Braintree naloga našao se u rukama sada bivše partnerske kompanije sa kojom smo prekinuli saradnju. Braintree odbija da prizna grešku, samim tim i da nam vrati naša sredstva od kojih zavisi budućnost CAR:GO-a u Srbiji.

U odgovoru koji je američka kompanija izdala za The Next Web navodi se da servis opslužuje potrebe hiljada online trgovaca na teritoriji Evrope, te da su upoznati sa situacijom u kojoj se CAR:GO nalazi. Ipak, kako kažu, ovaj beogradski startap odlučio je da se koristi uslugom koja nije dostupna u Srbiji, preko partnerske kompanije koja je u potpunosti kontrolisala priliv novca.

Novi problemi – isti akteri?

U telefonskom razgovoru za Netokraciju, Guberinić otkriva da zagubljena sredstva predstavljaju tek jedan deo priče koja se vezuje za CAR:GO i Braintree Payments. Kako kaže, nakon prekida saradnje sa poslovnim partnerom u Beču, tim se odlučio za otvaranje nove firme u Velikoj Britaniji koja bi u potpunosti bila u njihovom vlasništvu.

cargo1

CAR:GO lansiran je sredinom 2015. godine u Beogradu, a rad servisa pratili su mnogobrojni problemi – prevashodno oko vršenja naplate putem PayPala fizičkim licima na teritoriji Srbije.

Od tada, servis je izvršio više od 25.000 vožnji koristeći se naplatom za koju je bio zadužen upravo Braintree, ali problemima ni tu nije bio kraj. Od novembra, kada su Guberinić i CAR:GO tim preselili poslovanje u Veliku Britaniju, Braintree nije isplatio dodatnih 15.000 evra pravdajući se da banka Irske preko koje se vrše transakcije, nije u mogućnosti da izvrši uplatu na bankovni račun novootvorene firme, odbijajući da pošalje potvrdu o uplati prilikom izvršene transakcije:

Mesecima pokušavamo da dođemo do novca koji smo pošteno zaradili, ali Braintree se i ovoga puta našao u ulozi kamena spoticanja, usled čijih je neosnovanih poslovnih odluka CAR:GO tim prisiljen da „stavi katanac“ na servis.

Iako pozitivan u nadi da će se problem sa isplatama rešiti, Guberinić napominje da je kompanija sinoć morala da prekine svoje poslovanje budući da tim nije u mogućnosti da isplati vozače, a samim tim ni da nastavi pružanje usluge jeftinog, urbanog prevoza svojim korisnicima.