Borba za interese medija

Kako se Axel Springer nosi sa Google-Facebook duopolom

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Axel Springer je nedavno objavio da je prekinuo saradnju sa Guglom u oblasti monetizacije svojih izdanja i da više ne koristi Ad Serving platformu DFP (DoubleClick For Publishers). Povod za odluku je dominantna pozicija Gugla u ekosistemu i odlučivanju o budućnosti industrije oglašavanja.

Nemačka kompanija se u septembru pridružila konzorcijumu Coalition for Better Ads, delimično zbog toga što ne želi da Gugl ima presudnu ulogu u donošenju odluka o tome šta je dobro korisničko iskustvo kada su u pitanju oglasi. Iako je dominantan evropski online izdavač, Axel Springer izražava zabrinutost zbog diktiranja standarda od strane američkih kompanija i njihovog pozicioniranja kako bi profitirali od novih regulativa, poput GDPR-a.

Stefan Betzold, direktor Bild Digital-a, najvećeg evropskog portala posvećenog vestima i zabavi, kaže da kompanija zauzima čvrst stav prema duopolu: „Axel Springer je u prošloj godini smanjio gustinu oglasa za 20% i ukinuo pop-up i autoplay banere na osnovu istraživanja i povratnih informacija od korisnika. Kada je u pitanju najavljeno filtriranje oglasa u Chrome-u, nema smisla da samo jedan veliki partner bude policajac“, dodaje on.

Betzold nastavlja da to ne bi smelo da bude u rukama jedne kompanije. Tržište može da obezbedi bolje korisničko iskustvo samo ako svi sednemo za sto. Medijske agencije su te koje moraju da kažu da invazivni formati više ne ulaze u medija planove. „Moramo da uključimo sve učesnike – medije, agencije i oglašivače“, navodi se.