Korak ka budućnosti

10 miliona autonomnih vozila na putevima do 2020. godine?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Iako je do pre samo par godina bila futuristička ideja inženjera za koju se nije verovalo da poseduje preveliki potencijal na tržištu, samoupravljajući automobili očigledno kucaju na vrata naše bliske budućnosti. Štaviše, pojedina istraživanja nam tako pokazuju da će ovi četvorotočkaši brojati preko 10 miliona primeraka širom planete i to do 2020. godine.

auto_1

Rešenost da se upuste u intenzivno razvijanje ove tehnologije pokazale su i velike automobilske kompanije kao što su Mercedes, BMW ali i Tesla Motors, koje su na svojim aktuelnim modelima već predstavili svetskoj javnosti polu self-driving funkcije koje dolaze kao sastavni deo opreme ovih premijum automobila. Ukoliko već govorimo o ovakvoj vrsti vozila, neizbežno je pomenuti i Google, čiji tim inženjera već par godina unazad naporno radi na razvoju prototipa, koji je 2014. godine tokom testiranja prvi put pronašao mesto na ulicama Kalifornije.

Detaljno istraživanje koje je objavio Business Insider, donosi teorije o tome šta se može očekivati od pomenutih automobila u narednih pet godina, zatim koji će ekonomski uticaj doneti ova tehnologija, kao i koje bi to barijere mogle da stoje na putu dolaska ovih vozila na tržišta širom planete. Jedna od pretpostavki koju svakako treba uzeti za ozbiljno pokazuje nam da će se automobili bez vozača pojaviti na ulicama čak u 10 miliona primeraka i to za svega četiri godine.

Prepreka još ima, ali tu smo da ih rešimo

Ako je za suditi prema već navedenom istraživanju, jedan od najvećih benefita potpuno autonomnih automobila se ogleda kroz činjenicu da sami putevi mogu postati znatno bezbedniji, a život ljudi jednostavniji. Ipak, ako se već dotičemo svesti o bezbednosti, neizbežno je pomenuti i nedavni tragični događaj vozača Tesla automobila, koji je nastradao koristeći autopilot funkciju.

auto_3

Tehnologija budućnosti u automobilskoj industriji je bliža nego što se čini.

Slični događaji i nesavesnost vozača nam samo dokazuju da tek treba očekivati niz regulativa i zakona koje bi države morale da donesu kada su autonomna vozila u pitanju – što se direktno pripisuje kao trenutna mana ove tehnologije, jer upravo potencijalni zakonski okviru mogu znatno usporiti sam dolazak i aktivnu upotrebu self-driving automobila.

Ukoliko pak zaboravimo ove prepreke i ostavimo ih po strani, ispred nas će se sigurno pojaviti velika želja mladih inženjera ali i velikih kompanija da tehnologiju samoupravljajućih kola „isteraju“ do samog kraja, podrazumevajući i komercijalnu upotrebu u svakom delu sveta, čineći tako korisnicima svakodnevnicu još jednostavnijom. Mnogi će na kraju pitati šta ćemo sa cenom? Pustimo ipak da tehnologija u potpunosti zaživi, a kada počnemo da govorimo o ceni ovih četvorotočkaša – biće nam jasno da smo kao globalno društvo napravili veliki korak napred.