Apple sa novim patentom za AR pametne naočare započinje trku sa Guglom?

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Tehnološka kompanija iz Kalifornije radi na patentiranju pametnih naočara koje će u velikoj meri biti zasnovane na tehnologiji proširene stvarnosti, dok sam projekat u velikoj meri podseća na – Google Glass. Na ovaj način kompanija bi u budućem periodu mogla da proširi ponudu svojih nosivih uređaja.

Iako je za sada još rano govoriti o tome kako bi naočare mogle da izgledaju, te koje performanse bi mogle da karakterišu iste, jasno je da bi korisnici uz pomoć ovog uređaja i tehnologije proširene stvarnosti mogli da vide i pretraže više informacija i detalja o određenim objektima koji se nalaze ispred njih u realnom okruženju.

Detalje svog patenta, Apple je prikazao još ranije putem iPad i iPhone uređaja, a koji je još 2013. godine podnesen Kancelariji za patente i zaštitne znakove pri Sjedinjenim Američkim Državama, dok je na kraju predstavljen i nacrt i zgleda AR naočara, piše ReadWrite. Inače, sam patent rezultat je rada AR startapa Metaio, koga je tehnološki gigant iz Kupertina akvizirao još 2013. godine. Podsetimo, i Google je nedavno takođe ponovo oživeo svoj zaboravljeni projekata pametnih naočara – a ako ove dve kompanije budu ostvarile svoje planove, biće zanimljivo pratiti nastupe na tržištu.

Patent pametnih Apple AR naočara iza kojeg stoji startap Metaio, koga je poznata kompanija kupila 2013. godine.

AR tehnologija ima veliki prostor za dalje inovacije

Namere Epla da vremenom sve više ulaže u pomenutu tehnologiju, ogledaju se u činjenici da kompanija već sprema poseban AR odeljak za novi iOS 11, dok bi dugo čekani iPhone 8 u velikoj meri mogao da bude podređen proširenoj stvarnosti. Želju da krenu u ovom smeru nisu krili i najviši predstavnici kompanije, štaviše CEO Tim Kuk, još ranije je istakao kako „čitav tim radi na velikim idejama“, aludirajući na proširenu stvarnost u kojoj Epl vidi veliki potencijal.

Ova tehnologija će nesumnjivo oblikovati budućnost tržišta mobilnih uređaja ostavljajući dosta prostora za dalji napredak i razvoj. Za sada je ipak još rano govoriti ozbiljno o AR-u na našim telefonima, ali ako se setimo planetarno popularne igre Pokemon Go, koja je upravo zasnovana na pomenutoj tehnologiji – lako se možemo uveriti da će se nadmetanje velikih kompanija za kreiranje što boljih proizvoda, prebaciti na polje agumentovane ili proširene stvarnosti.