Kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Zašto poslovne ponude dolaze do mene, a ne ja do njih? Ovim pitanjem je Aleksandra Petrovski započela predavanje uoči završnice Netokracijinog programa mentorstva i time uvela u temu kako izgraditi svoje ime u poslovnom svetu koje će prepoznati i vaše kolege i potencijalni klijenti.

Drugi i finalni deo Netokracijinog programa mentorstva ponovo je okupio mentore i mentorke iz kreativne i tehnološke industrije sa devojkama koje žele da usavrše svoje veštine u ovim oblastima. Aleksandra Petrovski, predavač i mentorka čiji je trenutni status freelencer i koja među svoje trenutne klijente ubraja i Societe Generale banku, pokušala je da odgovori na pitanje koje muči sve, bilo da se bave kreiranjem sadržaja ili programiranjem – kako da klijenti zovu tebe, a ne ti njih?

Kako krenuti?

„Prva i polazna stavka jeste da stalno širite svoju mrežu kontakta„, navodi ona. Zato je važno prisustvovati meetup-ovima, konferencijama i sl. – nikada ne znate koga možete da sretneti, niti šta od nekog možete da naučite (a svako je izvor nekog znanja). Trik je u tome da, kako navodi, tom prilikom nikada direktno ne pitate nekog čime se bavi, već da sa njim probate da se povežete preko nekih zajednički interesovanja i slično (osim ako nekome ne prilazite sa tačno određenim ciljem).

Da biste od tog networking-a imali koristi bitno je da jasno definišete ono što ja vama zaista važno. „To vrlo često nije lako, ali će vas usmeriti da na pravi način razvijate sebe, svoje sposobnosti, napredujete u oblasti u kojoj želite da napredujete i prilazite ljudima koji vam u tome na neki način mogu pomoći“, dodaje Aleksandra.

Nakon Aleksandrinog predavanja sledile su mentorske sesije na kojima su devojke dobile konkretne savete za unapređenje karijere.

Drugi korak koji vam popločava put u izgradnje baze potencijalnih klijenata je demonstracija vaših znanja i sposobnosti – bilo to preko društvenih mreža, bloga ili sajta kao vašeg ličnog portfolia.

Svaki put kada sa drugima podelite nešto online vi ste podelili deo svojih vrednosti, a postoji verovatnoća da će se neko nekad setiti vas i vašeg rada. U tom smislu društvene mreže su dobre, ali je sajt bolji – tu su svi vaši radovi, nema promene algoritma i vi apsolutno odlučujete o svemu. Čak možete koristiti i kao besplatnu platformu za testiranje traženosti nekog proizvoda ili usluge.

Pritom, kako dodaje, vrlo je važno da ni u jednom trenutku iz vida ne izgubimo „zakon digitalnog privlačenja“ – dobro razmislite o tome šta hoćete, koga želite da privučete i tome prilagodite način na koji komunicirate. U suprotnom, privlačićete publiku koja nije vaša ciljna grupa.

Tajna uspeha – biraj svoje bitke i bori se za njih

Međutim, nekada je od vaših sposobnosti, veština i znanja bitnija činjenica da ste pouzdan saradnik. „Svako može da nauči bilo šta, ali nekada je vrlo teže od toga usvojiti odgovornost“ – zato je bitno pokazati potencijalnom klijenu još na početku da se može osloniti na vas i u smislu poštovanje rokova, (momentalnog) odgovaranje na mailove i telefonske pozive i sl.

Kada ste se na tom polju dokazali sledeći korak je da shvatite i unapredite klijentov biznis. A to ponekad podrazumeva i da mu se suprotstavite. Jasno je da to ne možete činiti na prvom sastanku, ali kada steknete poverenje onda je u redu boriti se za ono za šta mislite da je najbolje rešenje Ukoliko ove stavke ispoštujete, klijent će nastojati da vas što više veže za sebe.

„Do tada pročitajte pažljivo svaku reč o njemu i pazite na to da naglasite koja vaša relevantna iskustva odgovaraju onome što on traži“, zaključuje Aleksandra.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.

Internet marketing

Influenseri nekad i sad – priča o ljubavi, prohibiciji i prostituciji

Sve je krenulo tako nevino. Ljudi počnu da se bave nečim iz ljubavi, u slobodno vreme, ugledajući se na druge. Ljubavi prema tom nečemu ili ljubavi prema pažnji koju dobijaju zbog toga. Nevino i iskreno. Dobro, možda ne baš potpuno iskreno, ali...

Digitalni mediji

Zašto je YouTube Rewind 2018. najomraženiji video – ikada?

Pre nešto manje od mesec dana YouTube je objavio godišnji pregled najpopularnijih klipova, mimova i jutjubera za 2018. godinu - ali taj video postao je za kratko vreme jedan od najomraženijih sa čak 14 miliona dislajkova.

Propustili ste

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10%

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Tehnologija

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Gaming

Mihajlo Jovanović-Džaril: Nema daljeg razvoja regionalnog esporta dok se timovi ne izgrade u prepoznatljive brendove

Četvrta sezona popularne regionalne esport lige EBL u organizaciji Fortune esports startuje 28. januara. U razgovoru sa direktorom ove organizacije otkrivamo više detalja o predstojećoj sezoni i koje su to promene na esport sceni Balkana.

Startapi i poslovanje

Zašto srpske kompanije ne izlažu na CES-u?

Consumer Electronics Show (CES), najveći sajam potrošačke elektronike u Las Vegasu, završen je prošle nedelje - opet bez nastupa srpskih kompanija. U razgovoru sa preduzetnicima analiziramo razloge ovog trenda.

Intervju

Četiri pitanja o digitalnoj transformaciji malih i srednjih preduzeća

Mogu li se male i srednje kompanije nositi sa promenama koje sa sobom nosi digitalizacija poslovanja?

SEO i pretraga

Kako izvršiti migraciju jednog od najvećih oglasnika u Srbiji – iz SEO ugla

Sajt nekretnine.rs mesečno poseti i do 590.000 korisnika. Njegove posetioce nedavno je dočekao novi izled sajta, a evo kako je tekao proces migracije.