Lično bankarstvo 2.0

Addiko lansirao novi ‘GO Digital’ račun koji se (zaista) otvara bez odlaska u banku

Sviđa vam se članak?

Preporučite ga vašim prijateljima i kolegama putem društvenih mreža!

Među bankama koje su krenule put digitalne transformacije sada se nalazi i Addiko banka, omogućivši građanima da otvore tekući račun bez odlaska u filijalu ili potpisivanja ugovora u fizičkom obliku – već isključivo putem pametnog telefona. Kako funkcioniše GO Digital račun, kome je namenjen ali i otkud Viber u čitavoj priči, razgovaramo sa predstavnicima Addiko banke.

Jedan od najvećih strahova sa kojima se banke u svetu i na domaćem tržištu susreću (ok, možda više na svetskom, nego na domaćem) jeste strah od softvera – strah od malih inovativnih fintech startapa koji svojim digitalnim servisima menjaju i najstarije finansijske procese.

Po svemu sudeći mesta panici u Srbiji nema, a sve je više banaka koje interno prolaze kroz proces digitalne transformacije – pa tako ni proizvodi ni usluge nisu ostali imuni na digitalizaciju. Addiko banka, predstavila je tako sredinom novembra potpuno novi sistem otvaranja tekućeg računa po nazivu GO Digital račun koji ne zahteva odlazak u banku niti fizičko potpisivanje ugovora.

Kako to misliš račun bez odlaska u banku?

Klijenti tj. korisnici u mogućnosti su da otvore light verziju tekućeg računa kroz mbanking mobilnu aplikaciju. U pitanju je brz i jednostavan način koji ne zahteva ništa više od lične karte, dok je sam račun transakcioni i koristi se za plaćanja i primanje uplata u dinarskom platnom prometu.

U razgovoru sa predstavnicima Addiko banke, saznali smo da iako za otvaranje GO Digital računa nije potreban odlazak u banku (niti poseta kurira kao što je to slučaj sa drugim bankama), njegovo korišćenje donekle je ograničeno zakonskom regulativom koja kaže da saldo na računu ne sme biti veći od 15.000 dinara.

Štaviše, ukupan zbir uplata u roku od godinu dana ne sme da prelazi 120.000 dinara, a ukoliko se to i desi – korisnik u svakom trenutku može otvoriti pravi paket tekućeg računa u Addiko banci. Za taj, naredni korak, ipak je potrebna poseta nekoj od najbližih filijala, no kako kažu iz Addiko banke, korisnici su u tom trenutku već upoznati sa mnogobrojnim benefitima koje banka pruža kao i vođenjem računa kod njih, te je otvaranje pravog računa logičan sled, ali i odličan način da se korisnici konvertuju u klijente koji će po potrebi koristiti i druge proizvode.

Sa zakonske strane, GO Digital račun predstavlja instrument male platne vrednosti i namenjen je svima koji žele da upravljaju ličnim finansijama bez odlaska u banku, štedeći na taj način dragoceno vreme. „U pitanju su korisnici koji su apsolutno prihvatili pametne telefone kao primarno sredstvo komunikacije – otuda i ideja da se GO Digital pokrene kao i svaki drugi servis, prijavom iz aplikacije i registracijom kroz email“, dodaju iz ove banke.

Pokrenite štopericu

Kada preuzmete iOS ili Android aplikaciju, unosom podataka kao što su ime, prezime, email i broj telefona, pokrećete proces registracije koji traje i manje od 5 minuta. Odatle, potrebno je da verifikujete svoj nalog putem SMS poruke, nakon čega je (direktno iz aplikacije) potrebno da skenirate prednju stranu lične karte – tako da ni ručni unos JMBG-a i ostalih višecifrenih brojeva nije potreban.

Finalna verifikacija vrši se putem email adrese nakon čega je potrebno odrediti četvorocifren pin (unosi se prilikom svakog pristupanja aplikaciji) i to je to – otvorili ste Addiko GO Digital račun što znači da ste za manje od 300 sekundi u mogućnosti da primate novac. Brže od toga ne može ni na ruke.

Slanje novca preko Vibera… Vajbera…

Sa novom mbanking aplikacijom iz koje korisnici direktno mogu da otvore tekući račun, Addiko banka odlučila se da ponudi još jednu inovaciju i to u vidu saradnje sa Viberom, chat aplikacijom koju samo u Srbiji koristi više od 5,3 miliona ljudi. Nema sumnje da je potencijalno tržište svakako veliko, no kako to sad finansije i dopisivanje?

Svim korisnicima Addiko EBank i Addiko mobile servisa omogućeno je i korišćenje Addiko Chat Banking-a na Viberu. Dakle, umesto što ćete otići do najbliže filijale i čekati u redovima da biste platili račun ili prebacili novac, sada možete čekati u redu za neku potpuno drugu stvar i završiti najveći deo šalterskih poslova – direktno iz Vibera. Iz Addiko banke ističu kako su oni prvi koji su u partnerstvu sa Viberom iskoristili mogućnost ove komunikacione platforme u bankarske svrhe, dodavši kako je u pitanju funkcionalnost koja omogućava ne samo direktnu komunikaciju sa bankom, već i jednostavna plaćanja, ali i uvid u poslovanje sa bankom.

I dok za većinu stanovnika Srbije keš predstavlja jedini pojam za novac, sve je više onih koji su papir i narodne heroje zamenili aplikacijama. Sa ponosom mogu reći da sam jedan od takvih, a čitava stvar posebno je zgodna u restoranu ili u izlasku. Svi mi volimo kad se neko uhvati da pokrije ceh, ali ni slanje novca iz mobilne aplikacije prijatelju nije tako loša ideja.

Uz Viber Chat Banking, Addiko banka uvela je i jednu super stvar koja može biti ujedno i key selling point za 5,3 miliona stanovnika u Srbiji koji se dopisuju preko Vibera – a to je mogućnost slanja novca direktno iz chat-aNovac tako možete poslati kontaktu iz vašeg telefonskog imenika, a druga strana će primiti sredstva ukoliko kontakt ima otvoren račun u Addiko banci. Ukoliko pak nema račun, dobija SMS poruku sa instrukcijama za otvaranje GO Digital računa i transer ubrzo počinje. Zamislite samo sve te tetke kada krenu da šalju lovu za položene ispite. Ajao…

Korak napred ka digitalizaciji bankarstva

Na kraju dana, kada podvučete crtu ili lupite emotikon (get it?), postavlja se pitanje kako će GO Digital račun sa svim interesantnim mogućnostima i Viber integracijom uticati na povećanje broja novih korisnika – mladih osoba koje se prvi put susreću sa tekućim računom, platnom karticom i POS terminalom ili pak korisnika koji žele moderan pristup bankarstvu?

U Addiko banci uvereni su da će spuštanje procesa otvaranja računa na nivo mobilne aplikacije odigrati ključnu ulogu prilikom akvizicije baš ove ciljne grupe tj. korisnika čiji se razvojni put može negovati i kasnije konvertovati u klijente koji koriste i druge proizvode banke. Nema sumnje da je u pitanju izuzetno interesantan proces i jedan potpuno drugačiji pristup bankarstvu – štaviše, predstavnici Addiko banke sa ponosom ističu da je čitav koncept osmišljen u Srbiji tokom leta, te nije zgoreg ni pohvaliti agilnost developement i delivery tima.

Jedno je pak sigurno – u zemlji u kojoj je najveći deo stanovništva prihvatio pametne telefone i koji se konstantno dopisuje, razmenjuje poruke i pretražuje, mobile-first pristup bankarstvu mogao bi konačno uliti više poverenja u banke među građane, a posebno one mlađe prema čijim će potrebama i zahtevima industrija tek morati da se menja.

Zahvaljujemo se predstavnicima Addiko banke na ranom predstavljanju novog GO Digital računa, kao i na prikazu Viber Chat Banking-a. Više o ovim uslugama možete pronaći na zvaničnom sajtu banke, a svoj tekući račun otvorićete za manje vremena nego što vam je bilo potrebno da pročitate ovaj tekst. Pokrenite štopericu!